Entertainment alle pijlers

Wat zijn leuke spelletjes voor twee personen?

27-03-2023 22:19 57 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op vakantie of soms in het weekend doen mijn man en ik graag een spelletje. We hebben er al best veel maar zijn daar een beetje op uitgekeken.

Ik ben op zoek naar spelletjes die leuk en afwisselend zijn, maar niet te ingewikkeld. Dus ook goed te spelen als je een beetje moe bent, en dat je niet steeds opnieuw de uitleg erbij hoeft te pakken. Het liefst kleine spelletjes die je makkelijk mee kan nemen.

Ook al vind ik ‘het stenen tijdperk’ ook super. Een spel voor twee personen met heel veel mogelijkheden.

Welke tips hebben jullie voor kleine makkelijke spelletjes, of spelletjes a la het stenen tijdperk?

Een paar voorbeelden wat we al hebben: qwixx, regenwormen, konijnenhokken, keer op keer, lost cities, beverbende.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb alles opgeschreven. Wat een hoop tips.

Als we terug zijn van vakantie ben ik van plan te kopen:

- catan het kaartspel
- patchwork
- Schotten totten

En rajas van de Ganges lijkt me erg leuk en heb ik op de lijst gezet voor later.
Alle reacties Link kopieren Quote
Robo Rally is ook heel leuk. Kan met 2 personen, maar ook met meer mensen
Alle reacties Link kopieren Quote
Al meerdere keren geroepen, maar Patchwork is een erg leuk spel, het ziet er erg suf uit (kleedjesmaken) maar het is een echt uitdagend spel waarbij het spelverloop elke keer anders is.

Daarnaast (weet niet of deze reeds is geroepen) is Pandemic ook een leuk spel welke je met elkaar tegen het spel speelt ipv tegen elkaar. wat dit spel ook leuk maakt is dat je dit spel ook met meerdere kunt spelen.

Daarnaast Catan als kaartspel, echter is/ wordt deze leuker met uitbreiding sets.

Edit:
Sorry... ik ben weer een spuit elf... had uw berichtje gemist mbt geplande aankopen.
Veel speel plezier
dromers wijzigde dit bericht op 28-03-2023 11:27
Reden: dom...
10.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tomaterig2 schreef:
27-03-2023 22:53
Specifiek voor twee personen spelen wij graag Patchwork, Hive, Jaipur, Great Plains en 7 Wonders duel. Vooral Hive is heel leuk/verslavend voor op vakantie.

Spellen die je met meer kan spelen die ook met 2 leuk zijn Cubirds, Carcassonne, Splendor, Taveernen van de oude stad, Kwakzalvers van Kakelenburg en Azul (wij vinden de zomerpaviljoen variant het leukst).
De dikgedrukte wilde ik zelf ook aanraden. Voor de rest: qwirkle cards, lost cities.
Alle reacties Link kopieren Quote
Patchwork is in verschillende versies te krijgen en ligt vaak goedkoper bij het Kruidvat. Tipje!

Nieuw kaartspel van Jolly Dutch, Cloudy Kingdoms, is ook heel leuk. Met 2, 3 of 4 te spelen en wel wat tafel, maar niet teveel ruimte nodig.
Point salad ook zo'n leuk kaartspelletje.

Planet X is super als je van deductie houdt.

7 wonders duel is top, keer op keer 2 of Metrolijn. Railroad ink ook leuk, zijn varianten en aanvullingen van

Next station London schijnt ook leuk te zijn, maar ken ik zelf niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons bij de kruidvat hebben ze van die kleinere spellen voor 5/6 euro. Misschien bij jou ook.
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Ticket to Ride Amsterdam. Snelle versie voor 2 personen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven