Entertainment alle pijlers

Welke film heb je het laatst gezien? deel 2

31-10-2014 10:31 3161 berichten
Hier het vervolg op welke film heb je voor het laatst gezien.



Het vorige topic is hier terug te vinden: http://forum.viva.nl/foru ... /list_messages/162260/105



Aanvulling moderatorteam:



In overleg met de internetredactie kan ik jullie meedelen dat het plaatsen van een bericht waarin je het verloop of de uitslag van een film meedeelt (een spoiler dus) zonder dat daar expliciet om verzocht is in het desbetreffende topic, vanaf heden een sanctie volgens m

het bansysteem zonder voorafgaande waarschuwing tot gevolg kan hebben. Dit omvat tevens het plaatsen van een spoiler waarvan de inhoud naderhand door jouzelf gewijzigd is.



Gelieve geplaatste spoilers middels een stafje te melden.
Alle reacties Link kopieren
50 shades darker.



Het verhaal was natuurlijk al zo slecht dat je er een hysterische lachbui van kon krijgen, maar in het eerste deel, waar ze elkaar moeten krijgen is dat nog een beetje leuk.

Nu in het tweede deel was het echt afgrijselijk. En dan loopt die Kim Basinger en een of andere geest uit zijn verleden er nog eens totaal nutteloos doorheen.

En mega irritant dat hij beschadigd is in zijn jeugd en zij hem gaat redden.......Yeghhhhh.



Het enige waar de film dan nog om draait, de sex vond ik dit keer ook totaal niet opwindend.
Alle reacties Link kopieren
Loopt Kim Basinger erdoor heen?

Voor iedereen, en de regisseur in het bijzonder, die 91/2 weeks durft te vergelijken met 50shades whatever. En voor Kim.
.
Alle reacties Link kopieren
Shawshank redemption, maar dan via de computer zonder reclames erdoorheen, wat een prachtfilm is dat toch, terwijl het boek van Stephen King echt een duntje is.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Lalaland dan, al die prijzen voor die film snap ik nu niets van.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 13 februari 2017 @ 23:25:

Lalaland dan, al die prijzen voor die film snap ik nu niets van.

Collectieve zinsbegoocheling. Slechtste film en rol van Ryan Gosling ever. Alleen de kleurtjes vond ik wel mooi.



Gisteren Moonlight gezien. Wel mooie film, heb het niet droog gehouden, maar maakt de hype ook weer niet helemaal waar. Ik vond het einde uit de lucht vallen en 'onaf' en wat me echt stoorde, was dat de oude Chiron helemaal niet leek op de jonge. De jonge was een schatje die intelligent uit zijn ogen keek. De oude leek op een verstandelijk beperkte Kanye West. De film stortte eigenlijk op driekwart in elkaar.
.
Alle reacties Link kopieren
La la land vond ik heel mooi, heel goed gemaakt, idd niet voor 12 oscars.



Moonlight idem dito. 50 shades... tsssssssssss.
The Girl With All The Gifts



Zombie-dystopie. Na The walking dead is het blijkbaar bon ton om intelligente en goede zombie films te maken. En kijk ik dat dus ook, terwijl ik daar vroeger nevernooit zin in zou hebben. Maar hij is goed! Als je Walking Dead leuk vind (en niet alléén om het mannelijk schoon) is dit ook echt wel de moeite.
quote:tigri schreef op 16 februari 2017 @ 12:44:

The Girl With All The Gifts



Zombie-dystopie. Na The walking dead is het blijkbaar bon ton om intelligente en goede zombie films te maken. En kijk ik dat dus ook, terwijl ik daar vroeger nevernooit zin in zou hebben. Maar hij is goed! Als je Walking Dead leuk vind (en niet alléén om het mannelijk schoon) is dit ook echt wel de moeite.Hé wat een toeval, zit ik nu net te kijken.
Alle reacties Link kopieren
The Theory of Everything.



Wat een prachtige film zeg. Heel ontroerend en wat geweldig gespeeld door Eddie Redmayne. Ben zeer onder de indruk en dat ben ik niet snel over een film.

Film over Stephen Hawking.
Niemand is onmisbaar
The girl with all the gifts



Deze film begon heel sterk en orgineel maar weet het niveau niet vast tehouden. De film raakt al gauw vestrikt in een hoop voorspelbaarheid en de zombies zagen er ookal niet heel eng uit. Welgeteld maar één goede schrikmoment. Hij deed me ook teveel denken aan de film Morgan alsof ze bepaalde dingen afgekeken hebben. Toch wel een gemiste kans maar al met al zeker geen slechte film en zeker eens het kijken waard.



Lion



Een mooi maar ook hartverscheurend filmpje over de adoptie van een 5 jarig jongetje India. Prachtige beelden. En wat ziet Dev Patel er sexy uit in deze film. Een echte aanrader voor de dramaliefhebbers.
Alle reacties Link kopieren
Shawshank redemption blijft een mooie film en Dr Strange vond hem tegenvallen maar begreep het ook niet helemaal
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Passengers. Wel een leuke film maar niet echt geweldig ofzo.. vond hem wat langzaam op gang komen maar ondanks dat toch een leuke tijdsinvulling.
Alle reacties Link kopieren
Manchester by the Sea:



Geweldige film.



En eindelijk eens een film waarbij de trailer niet alles verraadt. Ik vond de trailer dan ook suf: man wiens broer dood gaat wordt voogd van diens puberzoon. Boring familiegedoe. Maar goed: lovende recensies, oscarnominaties en omdat ik via Cinneville toch al alle films zie, maar de bioscoop ingestapt. En dan blijkt de film om een gebeurtenis te draaien die totaal verklaart waarom die man zo defensief is en waarom alles extra dramatisch en moeilijk is, en dan stokt de adem in je keel. Zeker in de scene waarvoor Casey Affleck de Oscar nominatie voor beste mannelijke hoofdrol en Michelle Williams de Oscar nominatie voor beste vrouwelijke bijrol heeft gekregen.



Damned: een van de heftigste en mooiste scenes in de filmgeschiedenis.



Gelukkig is er ook nog een puber die vooral sex wil met zijn vriendinnetjes, zingen in een band, vechten met ijshockey etc. en die alles ook weer lichter maakt.
Alle reacties Link kopieren
Jackie:



Verwacht geen makkelijke toegankelijke film waarbij de Chanel-pakjes en het glamoureuze leven van Jackie Kennedy gefilmd in mooie Mad-man stijl, centraal staan.



Verwacht ook geen sentimentele vlakke Hollywood tearjerker over de te jonge weduwe van de mannelijke testeron president die het met Marilyn Monroe deed.



De regisseur Pablo Larrain is teveel alternatieve arthouse regisseur om er zich zo makkelijk vanaf te maken.



Jackie is dus kwalitatief uitmuntend goed maar in de zin van een ingewikkeld kunstwerk in het museum. De film (veel wazig en korrelig als in de jaren 60), het geluid (onheilspellend) en de invalshoek (de dagen tussen dood en uitvaart van Kennedy) maken het allemaal niet makkelijk.



Een film voor mensen met een goede smaak. Bepaald geen makkelijk avondje vermaak.



Nathalie Portman verdient wel absoluut een Oscar voor deze zware rol.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 16 februari 2017 @ 07:23:

[...]



Gisteren Moonlight gezien. Wel mooie film, heb het niet droog gehouden, maar maakt de hype ook weer niet helemaal waar. Ik vond het einde uit de lucht vallen en 'onaf' en wat me echt stoorde, was dat de oude Chiron helemaal niet leek op de jonge. De jonge was een schatje die intelligent uit zijn ogen keek. De oude leek op een verstandelijk beperkte Kanye West. De film stortte eigenlijk op driekwart in elkaar.



Ik vond het juist zo mooi dat die oudere Chiron inderdaad volledig leek op een verstandelijk beperkte Kanye West/ domme gangsta rapper, maar dat doorheen nog zo prachtig die kwetsbaarheid brak. Dat vond ik een weergaloze acteerprestatie. En ook het thema vd film: door de omgeving en externe omstandigheden een karikatuur geworden, maar veel dieper van binnen nog altijd dezelfde. Het einde was daarom ook juist heel mooi.



De drugsdealer uit het eerste deel heeft een Oscarnominatie (beste mannelijke bijrol) maar ik vond de rol van de oudere Chiron knapper.
Allied met Brad Pitt



Ik vond het verhaal erg dunnetjes en voorspelbaar. Vond zijn Frans aandoenelijk. Wel vermakelijk maar meer ook niet.
Big fish. Wow, totaal niet wat ik had verwacht, maar wat een geweldige film
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 18 februari 2017 @ 01:24:

[...]





Ik vond het juist zo mooi dat die oudere Chiron inderdaad volledig leek op een verstandelijk beperkte Kanye West/ domme gangsta rapper, maar dat doorheen nog zo prachtig die kwetsbaarheid brak. Dat vond ik een weergaloze acteerprestatie. En ook het thema vd film: door de omgeving en externe omstandigheden een karikatuur geworden, maar veel dieper van binnen nog altijd dezelfde. Het einde was daarom ook juist heel mooi.



.



Dan verschillen we van mening. Ik snap het idee van de regisseur. Maar ik zag die kwetsbaarheid helemáál niet meer en vond het idd een karikatuur. Maar dan een holle versie.

Hij leek in niks meer op zichzelf, gewoon een totaal andere man. Ik vond het daarom ook ongeloofwaardig dat hij wel herkend werd. In mijn ogen was het een miscast die afbreuk deed aan de film.



Ik wil straks naar Jacky gaan, maar jouw recensie is wel een waarschuwing. Het klinkt als een pretentieuze nadrukkelijk 'kunstzinnige' film en daar ben ik een beetje allergisch voor.
.
The theory of everything
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog naar De Erfenis geweest, film over de depressieve zoon van fotograaf Ed vd Elsken, die zich een film lang beklaagt over zijn beroemde en egocentrische vader.

Zoon is een huilie en een navelstaarder en bloedirritant. Maar ik vond het wel een interessante film. Vooral toen zijn zus ten tonele verscheen en duidelijk werd dat dezelfde jeugd heel verschillend herinnerd kan worden.
.
Alle reacties Link kopieren
Die scene op straat...nog steeds kippenvel! Maandag ga ik eindelijk naar nocturnal animals. Ben benieuwd!quote:hiltje schreef op 18 februari 2017 @ 01:03:

Manchester by the Sea:



Geweldige film.



En eindelijk eens een film waarbij de trailer niet alles verraadt. Ik vond de trailer dan ook suf: man wiens broer dood gaat wordt voogd van diens puberzoon. Boring familiegedoe. Maar goed: lovende recensies, oscarnominaties en omdat ik via Cinneville toch al alle films zie, maar de bioscoop ingestapt. En dan blijkt de film om een gebeurtenis te draaien die totaal verklaart waarom die man zo defensief is en waarom alles extra dramatisch en moeilijk is, en dan stokt de adem in je keel. Zeker in de scene waarvoor Casey Affleck de Oscar nominatie voor beste mannelijke hoofdrol en Michelle Williams de Oscar nominatie voor beste vrouwelijke bijrol heeft gekregen.



Damned: een van de heftigste en mooiste scenes in de filmgeschiedenis.



Gelukkig is er ook nog een puber die vooral sex wil met zijn vriendinnetjes, zingen in een band, vechten met ijshockey etc. en die alles ook weer lichter maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Max.Daffie schreef op 18 februari 2017 @ 08:32:

Die scene op straat...nog steeds kippenvel! Maandag ga ik eindelijk naar nocturnal animals. Ben benieuwd!

[...]





Nocturnal Animals vond ik grandioos. Beste film die ik dit jaar gezien heb, En een misser dat ie zo weinig Oscar nominaties heeft.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 18 februari 2017 @ 06:27:

[...]





Dan verschillen we van mening. Ik snap het idee van de regisseur. Maar ik zag die kwetsbaarheid helemáál niet meer en vond het idd een karikatuur. Maar dan een holle versie.

Hij leek in niks meer op zichzelf, gewoon een totaal andere man. Ik vond het daarom ook ongeloofwaardig dat hij wel herkend werd. In mijn ogen was het een miscast die afbreuk deed aan de film.



Ik wil straks naar Jacky gaan, maar jouw recensie is wel een waarschuwing. Het klinkt als een pretentieuze nadrukkelijk 'kunstzinnige' film en daar ben ik een beetje allergisch voor.



Lekker naar Jackie gaan. Het is heus en echt een hele goede film en prachtig geacteerd.



En misschien verschillen we weer van mening.

Over film kun je altijd heel ruimhartig van mening verschillen, geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Thanks, ik laat het nog even weten. Op nummer 1 staat voor mij op dit moment Manchester by the sea. Maar het is pas februari ;-)!
Alle reacties Link kopieren
Jackie gezien. Mooie film, niet pretentieus en niet geforceerd kunstzinnig Heel goed geacteerd. Het is een subtiele film met mooie beelden en je hebt echt het gevoel dat je een kijkje achter de schermen hebt gekregen. Wel neigde hij af en toe naar het saaie.

Ik denk dat hij in de VS meer opzien zal baren dan hier. Omdat ze daar naar mijn idee een meer ééndimensionaal beeld hebben van Jackie als echtgenote en weduwe van JFK. En dat wordt wel bijgesteld, aan alle kanten. Het opvoeren van de reporter was een hele slimme zet.

Ik vond de muziek ook mooi. Niks dat ik thuis op zou zetten, maar het paste.

Een klein puntje van kritiek: Ik dacht lange tijd dat het clichébeeld van de nét getroffen Kennedy in de auto, met uiteenspattend hoofd, bewust vermeden werd en dat vond ik origineel en kon ik wel waarderen. Maar helaas.



Ik wil nu wel graag wat videobeelden zien van de echte Jackie. Praatte zij inderdaad zo apart?

Ja dus, begrijp ik inmiddels. Ik vind de prestatie van Natalie Portman idd Oscarwaardig.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven