Entertainment alle pijlers

Welke film heb je het laatst gezien? deel 2

31-10-2014 10:31 3161 berichten
Hier het vervolg op welke film heb je voor het laatst gezien.



Het vorige topic is hier terug te vinden: http://forum.viva.nl/foru ... /list_messages/162260/105



Aanvulling moderatorteam:



In overleg met de internetredactie kan ik jullie meedelen dat het plaatsen van een bericht waarin je het verloop of de uitslag van een film meedeelt (een spoiler dus) zonder dat daar expliciet om verzocht is in het desbetreffende topic, vanaf heden een sanctie volgens m

het bansysteem zonder voorafgaande waarschuwing tot gevolg kan hebben. Dit omvat tevens het plaatsen van een spoiler waarvan de inhoud naderhand door jouzelf gewijzigd is.



Gelieve geplaatste spoilers middels een stafje te melden.
Amsterdam gezien, wát duurde het lang voordat eruit de chaos eindelijk een verhaallijn kwam. Op zich wel een aardige film, de moeder van de 3 ontspoorde kinderen ( dochter viel wel mee ), mevrouw Stout deed me aan tante Cor denken uit Gooische vrouwen. Dochter Roos was heel grappig gecast en gespeeld door Katja Herbers, die juist het voorkomen van een onschuldig engeltje heeft Soort van Nederlands misdaad/drama film met een vleugje vreemde romantiek van Nederlandse bodem is wel weer eens leuk na films als Mannenharten, Liever verliefd en al dat Soof 1 & 2 gedoe, al overtreft het niet Wildschut of Van god los. Apart filmpje.
Alle reacties Link kopieren
Jackie. Ik werd niet koud of warm van. Jackie bleef koud.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren Manchester bij the Sea gekeken, maar na 40 minuten uitgezet. Nu lees ik hier dat het een prachtige film is. Moet ik gewoon even doorbijten en toch afkijken? Het kon mij totaal niet boeien.
Trainspotting 2. Superleuke film, heb erg gelachen.
Gisteren naar de bioscoop geweest om "Demain tout commence" met Omar Sy te zien. Een ontspannende film ondanks dat het verhaal eigenlijk dramatisch is.

Ik heb zes jaren Franse les gehad op het Atheneum maar kon het gesproken Frans absoluut niet volgen. Ik moest echt de ondertiteling lezen. Zonde van mijn schoolgeld eigenlijk, zes jaren lang een taal leren maar de mensen niet kunnen verstaan!
Alle reacties Link kopieren
Paterson.



Wat een rukkend langzame saaie en slaapverwekkende film zeg. Hij heeft goede recensies....tsja....ik zal het dan wel niet begrijpen....
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 18 februari 2017 @ 10:28:

[...]





Nocturnal Animals vond ik grandioos. Beste film die ik dit jaar gezien heb, En een misser dat ie zo weinig Oscar nominaties heeft.



Veel plezier!



Nocturnal animals gisteren gezien. Wow, wat een mooie film. Prachtige geacteerd, mooi opgenomen, puntje van je stoel.



Maar toch...Manchester by the sea blijft voor mij tot nu toe nog even op 1... Volgende week zaterdag naar Trainspotting 2...even heel iets anders...
quote:hiltje schreef op 20 februari 2017 @ 21:16:

Paterson.



Wat een rukkend langzame saaie en slaapverwekkende film zeg. Hij heeft goede recensies....tsja....ik zal het dan wel niet begrijpen....Héérlijk mooie typische Jarmusch-film. Echt van genoten.
quote:hiltje schreef op 20 februari 2017 @ 21:16:

Paterson.



Wat een rukkend langzame saaie en slaapverwekkende film zeg. Hij heeft goede recensies....tsja....ik zal het dan wel niet begrijpen....Eens, dooie film.
Alle reacties Link kopieren
The Salesman, een Iraans drama met verwijzingen naar Death of a Salesman van Arthur Miller.

http://www.imdb.com/title/tt5186714/



Oscar nominatie, Golden Globe nominatie en hele goede recensies.

Het kerncitaat: How does a man become an animal (gradually !), intrigeerde me ook enorm en ik heb de afgelopen jaren meerdere goede Iraanse films gezien.

Maar het bleek een hele grote afrader ;-(



Na anderhalf uur was er nog steeds bijna niks gebeurd, had ik al vier keer op mijn horloge gekeken en na twee uur ! liep ik de zaal uit met het gevoel mijn tijd totaal verspild te hebben. Voor beelden van Iran hoef je er ook niet heen, want de film speelt zich vrijwel geheel af in een appartement en in een theatertje. Wel goed geacteerd, maar dat kon de film niet redden.
.
quote:impala schreef op 21 februari 2017 @ 17:09:

The Salesman, een Iraanse drama met verwijzingen naar Death of a Salesman van Arthur Miller.

http://www.imdb.com/title/tt5186714/



Oscar nominatie, Golden Globe nominatie en hele goede recensies.

Het kerncitaat: How does a man become an animal (slowely !), intrigeerde me ook enorm en ik heb de afgelopen jaren meerdere goede Iraanse films gezien.

Maar het bleek een hele grote afrader ;-(



Na anderhalf uur was er nog steeds bijna niks gebeurd, had ik al vier keer op mijn horloge gekeken en na twee uur liep ik de zaal uit met het gevoel mijn tijd totaal verspild te hebben. Voor beelden van Iran hoef je er ook niet heen, want de film speelt zicht vrijwel geheel af in een appartement en in een theatertje. Wel goed geacteerd, maar dat kon de film niet redden.Jammer! Had mij erg op deze film verheugd. De trailer zag er veelbelovend uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 21 februari 2017 @ 17:09:

The Salesman, een Iraans drama met verwijzingen naar Death of a Salesman van Arthur Miller.

http://www.imdb.com/title/tt5186714/



Oscar nominatie, Golden Globe nominatie en hele goede recensies.

Het kerncitaat: How does a man become an animal (gradually !), intrigeerde me ook enorm en ik heb de afgelopen jaren meerdere goede Iraanse films gezien.

Maar het bleek een hele grote afrader ;-(



Na anderhalf uur was er nog steeds bijna niks gebeurd, had ik al vier keer op mijn horloge gekeken en na twee uur ! liep ik de zaal uit met het gevoel mijn tijd totaal verspild te hebben. Voor beelden van Iran hoef je er ook niet heen, want de film speelt zich vrijwel geheel af in een appartement en in een theatertje. Wel goed geacteerd, maar dat kon de film niet redden.



Ben het grotendeels met je eens.

Totaal verspilde tijd is misschien wat te sterk, maar ik vond hem ook tegenvallen.
Ik kan er ook nog eentje toevoegen aan het rijtje traag, saai en slaapverwekkend: 'silence'.

Ik ging er heen met anderen die 'm wilden zien omdat ik toch gratis kan. Maar mèn, wat ze in 3 uur lieten zien, had ook makkelijk in 2 of minder gekund.

Aan het eind werd het gelukkig iets beter, maar alsnog geen aanrader.
Shutterisland deels gekeken via tv met Leonardo di Caprio.

http://www.imdb.com/title/tt1130884/

Op zich wel een goede film, maar ik vond het verhaal te lang en zwaar.

Zoiets kijk ik liever als mini-serie. Het tweede deel kijk ik wel als deze opnieuw wordt uitgezonden.

De meeste films van hem heb ik wel gezien en ze zijn meestal wel de moeite waard.

Deze kan ik me niet zo snel het einde indenken. Dat kan ik meestal wel waarderen. Trailer niet gezien, maar cast is wel een aantal bekende acteurs met veel karakterrollen. (Vanaf minuut 1 - 5 in beeld.)



EDIT: Toch afgekeken en ik vond het een prima film.
Alle reacties Link kopieren
Het einde is zo ongeloofwaardig dat je het ook niet kúnt bedenken. Ik zou zeggen: Laat dat tweede deel maar zitten
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 21 februari 2017 @ 17:09:

The Salesman, een Iraans drama met verwijzingen naar Death of a Salesman van Arthur Miller.

http://www.imdb.com/title/tt5186714/



Oscar nominatie, Golden Globe nominatie en hele goede recensies.

Het kerncitaat: How does a man become an animal (gradually !), intrigeerde me ook enorm en ik heb de afgelopen jaren meerdere goede Iraanse films gezien.

Maar het bleek een hele grote afrader ;-(



Na anderhalf uur was er nog steeds bijna niks gebeurd, had ik al vier keer op mijn horloge gekeken en na twee uur ! liep ik de zaal uit met het gevoel mijn tijd totaal verspild te hebben. Voor beelden van Iran hoef je er ook niet heen, want de film speelt zich vrijwel geheel af in een appartement en in een theatertje. Wel goed geacteerd, maar dat kon de film niet redden.



Las in de NRC vandaag dat de kansen van de Salesman op een Oscar enorm gestegen zijn door het inreisverbod van Trump. Iran staat op zijn lijst van 7 landen en de regisseur en actrice hebben aangegeven ook met een uitzonderingsvisum niet naar de Oscars te komen.

Met een Oscar voor de Salesman zou de academy dus mooi Trump-kritiek kunnen geven.



Het Duitse Tony Erdman was al de gedoodverfde winnaar, maar wordt dus nu wellicht ingehaald. Vond het overigens ook een hoogst irritante dwaze film, dat Tony Erdman.



Om dezelfde reden kom Moonlight met maatschappelijk drama nu ook dichter in de buurt voor Oscar voor beste film en zit het happy-go-lucky-holywood- LaLaLand op de hielen.
Alle reacties Link kopieren
De nominaties van Lion en Loving passen waarschijnlijk ook in dit straatje. Ik heb die films niet gezien, maar wíst gewoon dat die alleen vanwege het onderwerp al genomineerd zouden worden.

Lion wilde en ga ik misschien nog wel zien, maar wordt door Nederlandse recensenten beschreven als niks meer dan een aflevering van Spoorloos. Loving lijkt me een draak van een film.



Jammer dat écht heftige maatschappijkritische films dan weer nooit wat winnen. Ik denk dan aan bv The Paradise Suite of The Act of Killing. Of zelfs Elle.
.
American Beauty (1999) http://www.imdb.com/title/tt0169547/?ref_=nv_sr_7

scoort hoog. Ik vind het terecht. Is geromantiseerd, maar anders wordt het saai. Goede cast.
Alle reacties Link kopieren
Achtste groepers huilen niet, deze werd laatst uitgezonden. Ik had deze al in de bioscoop gezien en daarna nog wat stukjes bij het programma De Reünie maar was veel vergeten.

Ik heb zitten janken als een klein kind en de jongen die Joep speelt heeft het helemaal gemaakt in de filmindustrie ( ben zijn naam vergeten)
The girl on the train.

Tevens ook mijn laatst gekeken film.



Het boek was beter. Maar ik denk wel dat als je weet hoe het boek geschreven is.

Moeilijk om echt goed te verfilmen.
Alle reacties Link kopieren
Still Alice. Goede film, al liet het voor mijn gevoel maar een klein stukje zien van de moeilijkheden bij dementie. De film had meer minuten verdiend dan 1.5 uur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Alice niet gezien, het leek me een hele nare film. De film van Heleen van Royen over haar moeder spreekt me meer aan. Maar nog steeds erg confronterend.
.
Alle reacties Link kopieren
Nightcrawler; kwam wat langzaam op gang maar je ziet de hoofdrolspeler steeds enger uit zijn ogen gaan kijken naarmate je verder in de film komt, goed gespeeld door Gyllenhaal vond ik! https://www.moviemeter.nl/film/100511
Drag me to hell.



Niet een mega goede film zag nog veel verbeterpuntjes maar de schrik effecten vond ik wel bovengemiddeld goed. Zit ook een vleugje humor in verwerkt normaal hou ik niet zo van horror comedy maar bij deze film vond ik het niet storend. Ben mij een aantal keer de pleuris geschrokken en op andere momenten hartelijk moeten lachen. Al met al dus wel echt genoten van dit filmpje.
Voor wie interesse heeft voor de basis van 50 shades of Grey.

Vanavond komt de film Secretary op Canvas (Dat is zonder reclame. Opnemen moetje iets ruimer instellen, want punctueel zijn de Belgen niet.)

Die laatste heb ik al eerder gezien en daar zit dus een baas in met de naam Grey.

Misschien ga ik die kijken. Gisteren zag ik The Smurfs op Fox en daarna nog een stukje van Grimm Brothers.

Zeker de moeite waard, vind ik. Erg ongeloofwaardig, maar zeker wel leuk. De laatste scoort niet zo hoog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven