Entertainment alle pijlers

Welke film heb je het laatst gezien? deel 2

31-10-2014 10:31 3161 berichten
Hier het vervolg op welke film heb je voor het laatst gezien.



Het vorige topic is hier terug te vinden: http://forum.viva.nl/foru ... /list_messages/162260/105



Aanvulling moderatorteam:



In overleg met de internetredactie kan ik jullie meedelen dat het plaatsen van een bericht waarin je het verloop of de uitslag van een film meedeelt (een spoiler dus) zonder dat daar expliciet om verzocht is in het desbetreffende topic, vanaf heden een sanctie volgens m

het bansysteem zonder voorafgaande waarschuwing tot gevolg kan hebben. Dit omvat tevens het plaatsen van een spoiler waarvan de inhoud naderhand door jouzelf gewijzigd is.



Gelieve geplaatste spoilers middels een stafje te melden.
Alle reacties Link kopieren
Dark Tower: redelijke film, niet geweldig.
The Danish Girl, op Netflix. Wel aardige film over transgender kunstenaar begin vorige eeuw. Goede rol van de hoofdpersonage, mindere rol van Matthias Schoenaerts. Hij komt nooit zo uit de verf bij van die normale types. Jammer want ik zie hem graag!
Alle reacties Link kopieren
Kingsman Golden Circle: leuk film!
Ben dit jaar wel heel vaak naar de film geweest. En er staan nog meer films op mijn lijstje.
Alle reacties Link kopieren
The mummy. Prima film waarmee ik me goed vermaakt heb.
Manifesto,
eigenlijk een soort kunstwerk waar op kunstfestivals tegelijk de verschillende films in 1 ruimte werden gedraaid, maar nu ook een bioscoopfilm van gemaakt. Cate Blanchet speelt 13 totaal verschillende rollen. In al die rollen declameert ze kunstmanifesto's. Dat vond ik holle onbegrijpelijke frasen en was totaal niet aan me besteed maar het film-gedeelte, het camerawerk, de make up en grime en het acteertalent van Cate Blanchet was toch wel erg aangenaam om naar te kijken.

Una mujer fantastica,
Chileense film en ik dacht dat het over een transgender vrouw ging maar vlak voor ik begon las ik nog even snel en meende ik me vergist te hebben en dat het een film was over een vrouw wiens partner zomaar onverwacht overlijdt waarna ze buitengesloten werd door de familie. Maar het bleek het beiden te zijn en ik had pas na 15 minuten door dat die mooie vrouw dus inderdaad een transgender was. Mooie film en helemaal actueel met alle aandacht voor de LHBT-scene.
Loveless, prachtige film!
karin12345 schreef:
11-10-2017 00:52
Loveless, prachtige film!

Ja, had ik al verslag van gedaan, maar hij is deze week nog vaak in mijn hoofd opgekomen. Laat me niet los. Dat arme kind.......

Oscar-inzending voor Rusland las ik ook
Gisteren in de bios, Bella Donna's. Leuke film!
Netflix : twelve years a slave : aangrijpend!
Alle reacties Link kopieren
Wind River. Ging erheen omdat het zich afspeelt in een regio van de VS waar ik pas geweest ben.
Had me vooraf niet echt ingelezen en was behoorlijk verrast. Vreemde mix van langzame natuurbeelden (op het saaie af, vooral veel sneeuw), grof geweld, maatschappij kritiek (mbt indianen-reservaten in de vs) en een dertien-in-een-dozijn FBI-politiethriller. Ik vond hem niet zo goed als veel recensenten (heb de recensies achteraf gelezen), het bleef allemaal wat oppervlakkig en cliche-matig en bij vlagen ook ongeloofwaardig. De boodschap die mij vooral is bijgebleven: Mannen zijn beesten. Maar ik geloof niet dat dát is wat deze film nou vooral wilde overbrengen. Niet geschikt voor mensen die overgevoelig zijn voor gewelddadige verkrachtings-scenes.
.
Alle reacties Link kopieren
The Mountain Between Us in de bioscoop. Vond het helaas geen goede film, maar als je van trage romantische films houd dan kan het leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mannenharten 2. Was ok.
Brasserie Valentijn, niet zo heel veel aan.
Brasserie Valentijn vond ik ook tegenvallen.
Alle reacties Link kopieren
Ja het pakte me totaal niet. Geen idee waar dat aan ligt want Georgina en Roeland vind ik normaal heel goed.
dolfje schreef:
23-10-2017 16:42
Ja het pakte me totaal niet. Geen idee waar dat aan ligt want Georgina en Roeland vind ik normaal heel goed.

Helemaal met je eens!
The Conjuring deel 2. Vreemd genoeg vond ik die stukken beter dan deel 1. Ik was overigens in de veronderstelling dat de film AnnaBelle het vervolg was op de eerste Conjuring film. Dat was dus niet zo. Ik vond het in ieder geval lekker spannend.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren naar The Glass Castle geweest. Vond het begin van de film sterk, maar het einde wat zoetsappig. Het is een verfilming van een biogratie. Het gaat over een jong meisje dat opgroeit in een disfunctionele familie. Haar moeder is een excentrieke artieste, haar vader een alcoholist. Ze zwerven met hun gezin als nomaden (gedwongen door hun situatie) door het land. De vader moedigt de fantasie van de kinderen aan in de hoop hen af te leiden van hun armoede. De opgroeiende Jeannette is echter vastbesloten haar eigen weg naar succes te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Max.Daffie schreef:
24-10-2017 16:03
Gisteren naar The Glass Castle geweest. Vond het begin van de film sterk, maar het einde wat zoetsappig. Het is een verfilming van een biogratie. Het gaat over een jong meisje dat opgroeit in een disfunctionele familie. Haar moeder is een excentrieke artieste, haar vader een alcoholist. Ze zwerven met hun gezin als nomaden (gedwongen door hun situatie) door het land. De vader moedigt de fantasie van de kinderen aan in de hoop hen af te leiden van hun armoede. De opgroeiende Jeannette is echter vastbesloten haar eigen weg naar succes te vinden.
Daar ga ik donderdag heen.

Ik ben een aantal weken terug naar 'girl trip' geweest. 'Gedwongen' door weer en tijd kwamen we tot deze keuze en ik heb echt verschrikkelijk gelachen om het eerste deel (voor de pauze) van deze film. Volkomen onverwacht maar dus erg leuk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
28-09-2017 21:13
girls trip heb me dood gelachen
Haha jij ook dus! Zodra ik dacht 'nu kan het niet gekker', gingen ze gewoon een stapje verder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 08-12-2017 15:46
99.66% gewijzigd
Le Fidele,

Mooie film, ik houd van Belgische films en geweldige acteurs. Maar het eerste deel was het beste, daarna werd de verhaallijn wat veel en heftig wat eigenlijk zonde was.

Vond Matthias Schoenaerts indrukwekkend en ben daarom thuis via I tunes allerlei eerdere films van hem aan het kijken:

Rundskop-
geweldige film en indrukwekkende fysieke prestatie van Matthias Schoenaerts. Hij heeft een jaar getraind en enorm gebulked (2400 blikjes tonijn) en was daar 28 kg van aangekomen. Een blok testosteron en daar gaat de film ook (mede) over.

Rouille et d'or
ook met Mathilde Clothard. Ook mooie art house film. Orka trainster verliest in ongeluk haar benen en Matthias is een (minder bulky maar nog steeds zeer getrainde) arme vechtersbaas. Uitvoering staat boven het verhaal.

Maryland (Obsession)-
Spannende thriller met Diane Kruger. Over een soldaat met PTSS die een rijke vrouw (Diane Kruger) met kind in een enorm groot huis moet bewaken. Ook weer super geacteerd met Matthias Schoenaerts, ik zag in het interview met Theo Maassen in 24 uur met, dat hij wekenlang maar 2 uur per nacht sliep op die rol te spelen. En dat zie je: die geagiteerdheid en tikkende tijdbom is echt.
anoniem_356031 wijzigde dit bericht op 04-11-2017 17:58
25.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
La Fidele staat ook op mijn lijstje, maar ik ga binnenkort eerst naar The Square, een Zweedse film.
Alle reacties Link kopieren
Dirty grandpa, te flauw en best on Amerikaans qua humor af en toe maar vooruit best te pruimen.
En Crimson Peak, beetje creepy maar daar hou ik van.
Ja en?
Max.Daffie schreef:
04-11-2017 16:33
La Fidele staat ook op mijn lijstje, maar ik ga binnenkort eerst naar The Square, een Zweedse film.

Ja die ga ik ook zeker zien. De winnaar van Cannes van dit jaar.
Maar verwacht wel dat hij iets te kunstzinnig en weird naar mijn smaak zal zijn. De trailer belooft wat dat betreft niet veel goeds.......
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
04-11-2017 15:36
Le Fidele,

Mooie film, ik houd van Belgische films en geweldige acteurs. Maar het eerste deel was het beste, daarna werd de verhaallijn wat veel en heftig wat eigenlijk zonde was.

Vond Matthias Schoenaerts indrukwekkend en ben daarom thuis via I tunes allerlei eerdere films van hem aan het kijken:

Rundskop-
geweldige film en indrukwekkende fysieke prestatie van Matthias Schoenaerts. Hij heeft een jaar getraind en enorm gebulked (2400 blikjes tonijn) en was daar 28 kg van aangekomen. Een blok testosteron en daar gaat de film ook (mede) over.

Rouille et d'or
ook met Mathilde Clothard. Ook mooie art house film. Orka trainster verliest in ongeluk haar benen en Matthias is een (minder bulky maar nog steeds zeer getrainde) arme vechtersbaas. Uitvoering staat boven het verhaal.

Maryland (Obsession)-
Spannende thriller met Diane Kruger. Over een soldaat met PTSS die een rijke vrouw (Diane Kruger) met kind in een enorm groot huis moet bewaken. Ook weer super geacteerd met Matthias Schoenaerts, ik zag in het interview met Theo Maassen in 24 uur met, dat hij wekenlang maar 2 uur per nacht sliep op die rol te spelen. En dat zie je: die geagiteerdheid en tikkende tijdbom is echt.
Hier de grootste fan van Matthias Schoenaerts...geweldige acteur!
Altijd ontzettend genieten van zijn spel. Ben erg benieuwd naar Le Fidele..

Vind t moeilijk om zijn beste rol te noemen..maar denk toch Rundskop. Hij IS altijd zijn personage. Als ik hem zie ,in welke film dan ook.. Hij is gewoon ongelooflijk goed. Zijn uitdrukkingen,lichaamstaal, spraak, oogopslag.
Come fly with me on a jetplane

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven