Entertainment alle pijlers

Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je ervan?

20-03-2010 23:49 3148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuw topic.
Shutter Island van Martin Scorsese met Leonardo di Caprio. Ik hou erg van crime-achtige thrillers, maar vond het niks. Aan de ene kant omdat het speelt halverwege de 50-er jaren, aan de andere kant vond ik de sfeer waarin de hele film zich afspeelt te luguber en akelig.
quote:aisha24 schreef op 22 maart 2010 @ 10:25:

My sisters keeper. Hele mooie film. Heb de helft van de film zitten janken.Die heb ik ooit in de bios gezien, Amerikaanse zoetsappigheid ten top.
quote:Lampje2204 schreef op 22 maart 2010 @ 13:41:

Shutter Island van Martin Scorsese met Leonardo di Caprio. Ik hou erg van crime-achtige thrillers, maar vond het niks. Aan de ene kant omdat het speelt halverwege de 50-er jaren, aan de andere kant vond ik de sfeer waarin de hele film zich afspeelt te luguber en akelig.

Of je snapte de clou niet?

Gister Solomon Kane gezien.

Aparte film, vond hem wel goed
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:kiki schreef op 21 maart 2010 @ 11:46:

In de bioscoop: Up in the Air met George Clooney. Het enige leuke aan die film was George... voor de rest, bagger.

Zelfde voor Clooney en de geiten (ook Ewan MacGregor en andere). Het was of een mislukte satire film.
Ik heb laatst Half Light gekeken van Demi moore

een thriller erg heftig en best wel eng brrr

Rachel Carlson (Demi Moore), een succesvol schrijfster, verhuist naar een klein Schots dorpje op een eilandje om daar de draad van haar leven weer op te pakken na de dood van haar zoontje Thomas. Eenmaal aangekomen op het eiland gebeuren er vreemde dingen, Rachel wordt achtervolgd door geesten en ze ziet in haar dromen Thomas weer terug. Dan wordt ze verliefd op Angus de vuurtorenwachter en lijkt ze het geluk weer te hebben hervonden, of toch niet?
Vanavond The box gekeken,saaie baggerfilm zeg...

En wat vond ik Cameron Diaz irritant in deze film...
quote:dolfje schreef op 26 maart 2010 @ 23:13:

En wat vond ik Cameron Diaz irritant in deze film...Helemaal mee eens!
Ik heb net Dancer in the Dark met Bjork gezien.

Wilde hem graag zien, ook omdat ik hoorde dat het een tearjerker was.

Maar men o men, wat ontzettend heftig, niet normaal.

Was toch niet zo'n goed idee, want zit niet heel erg lekker in mijn vel de afgelopen tijd, en dan komt dit wel heul errug hard binnen. Heb er bijna hartkloppingen van.
Net Sherlock Holmes gezien,het begin was leuk en het ziet er allemaal mooi uit maar ik vind hem te langdradig.Hij had van mij wel zeker een half uur korter mogen duren.
quote:dolfje schreef op 26 maart 2010 @ 23:13:

En wat vond ik Cameron Diaz irritant in deze film...

Eindelijk iemand die het met mij eens is

Ben na een halfuurtje al in slaap/coma gevallen.....en dat is niets voor mij tijdens een film, want meestal als hij binnen 30min. niet bevalt....gaat de 'uit'knop gewoon aan
quote:aisha24 schreef op 22 maart 2010 @ 10:25:

My sisters keeper. Hele mooie film. Heb de helft van de film zitten janken.Die staat nog steeds op mijn lijstje (lees: harde schijf) en twijfel nog of ik 'm wil zien........
Millenium deel 3: gerechtigheid.

Heel aardig maar te lang voor wat er nu daadwerkelijk gebeurde.
Five minutes of heaven met Liam Neeson,gaat over een dader en broer van slachtoffer van een ira aanslag.

Ik vond hem vrij saai.
ik heb laatst daybreakers gezien, ik vond het een goede film.

een vampierfilm uit het oogpunt van een maatschappij gedomineerd door vampiers die genezen willen worden
Gistermiddag had ik ook nog The young Victoria gekeken,kostuumdrama en het ziet er allemaal mooit uit maar te weinig drama/spanning vind ik.
Gisteren weer eens The Deerhunter gezien. Zelfs na 30 jaar is ie nog indrukwekkend.
Thank you for smoking, voor de tweede keer. Leuk
Breaking dawn kwam op tv.

ben na een halfuur in slaap gevallen. geen aanrader dus.
quote:Lizzl schreef op 21 maart 2010 @ 07:55:

Revolutionary Road. Wat een dramatische B-film pfffffff...

Leo & Kate zijn voor kaskrakers, niet voor deprimerende semi-filmhuis films.

Wat is er mis met filmhuis films? Ik werk namelijk in een filmhuis Maar inderdaad, Revolutionary Road vond ik ook niet zo'n succes.

Film die ik voor het laatst zag was Away We Go, ook een cultfilm, maar erg leuk. Is gebaseerd op het boek van Dave Eggers (ook autheur van Wat is de Wat).
Gisteren naar Solomon Kane geweest. Vond het een goede film en die hoofdrolspeler is ook niet mis zeg
Ik heb Greenzone gezien. Vond het een best aardige anti-Irak film, niet geweldig, maar ik heb me zeker niet verveeld.

Wat ik wel een minpunt vond is dat het soms net leek alsof er rennend is gefilmd (heel veel beweging en verschillende oogpunten), werd er niet misselijk van, maar het kijkt wel wat vervelend.
The Curious Case of Benjamin Button

Mooie, rustige film. Je moet er wel echt even voor gaan zitten en niet een heftige film verwachten

Veel mooie beelden, leuke personages en ook leuke ervaringen die Benjamin meemaakt
Laatst "Notorious" gezien. Over het leven van The Notorious B.I.G. In deze film zie je meteen meer over Puff Daddy, 2Pac en Lil'Kim. Best wel een aanrader.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Avatar. Aardig, niet heel spannend of boeiend. Snap waarom ze naast de prijzen hebben gegrepen. De irritante muziek met een hoop gejammer hielp ook niet echt mee in mijn waardering voor deze film.

Sherlock Holmes. Erg vermakelijk, sfeervol. Mooi gefilmd - typisch Guy Ritchie.

Love Happens. Met Jennifer Anniston. Gewoonlijks vind ik haar films wel leuk, maar dit sloeg nergens op. Hem 'm na aankoop in het buitenland bekeken op m'n laptop en daarna achtergelaten voor het kamermeisje.

From Paris With Love. Nieuwe met John Travolta. B-film achtige overdreven actie. Leuk om 's te zien als je je heel erg verveeld.

Did You Hear About The Morgans? Hugh Grant en Sarah Jessica Parker: geen goed koppel. Grappige stukjes, maar geen een keer echt heel leuk. Kijkt wel aardig weg - ook zo'n film om te zien als je je verveeld en echt niets anders te doen hebt (en zelfs de koelkast al 2x hebt gesopt).
The Timetraveller's wife

Ik vond het alleen maar leuk om te zien omdat ik het boek al kende, denk ik, want dat is lastig inschatten natuurlijk. Ik vulde dingen aan waar ze in de film misten, en dat was voor de makers gunstig, want die hebben heel wat (m.i. essentiele) dingen weggelaten, zoals de hele driehoeksverhouding met Gomez (in de film nemen ze net als in boek afscheid van elkaar als Henry weet dat hij doodgaat maar komt totaal niet over want je hebt de hele vriendschap in de film niet gezien), relatie met zijn vader komt niet uit de verf, de buuf komt er helemaal niet in voor, Dr gaat te snel overstag bij t hem helpen etc etc etc. En alles en iedereen was mooier en gladder dan in t boek, alle gruwelijkheden weg gepolijst en scenes zoals Henry die met jongere Henry samen masturbeert en zo zie je ook niet. Sowieso geen seksscenes gezien. Blote Eric Bana wel mooier dan mijn voorstelling van blote Henry uit boek, want die was niet perse mooi. En Clare.. oef, niemand kan mijn boekclaire spelen want die in mijn hoofd zittende Claire is specialer dan wie dan ook, maar ze hadden een iets minder gelikte dame moeten kiezen.

Al met al beetje tegenvallen en heel smooth en Amerikaans maar dat was te verwachten. Toch leuk om te zien, en ik moest erna aan allemaal dingen uit het boek denken die in de film niet voorkwamen dus was een soort herlezen in mijn hoofd ook.

Bedacht trouwens, net als na lezen boek, weer dat dat Claire met dochter Alba wel erg gejat is van Isabel Allende, Casa de los Espiritos, waar drie generaties vrouwen namen hebben die 'licht/ wit' betekenen: Clara, Blanca en Alba.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven