Entertainment alle pijlers

Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je ervan?

20-03-2010 23:49 3148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuw topic.
Nou bedankt Inad,ik vind dat je wel erg veel weggeeft over de film.
Heel veel weggeeft? Wat dan? Alleen dat over dood volgens mij. Dat wil ik best weghalen. Wat nog meer dan? Rest is alleen mening en geen feiten.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Nou over een vriendschap die niet in de film te zien is,relatie met vader en een buurvrouw een driehoeksverhouding,allemaal dingen die ik niet wilde weten en die mij meer achtergrond info geven waardoor er toch dingen verklapt zijn.
Maar, die dingen komen in de film helemaal niet voor. Dus, hoe kan het dan iets verklappen? Als je de film gaat zien en het boek niet leest/ gelezen hebt, is dat dus volkomen irrelevant.

In de meeste recensies staan trouwens soortgelijke dingen, zie ik.

Als ik een film helemaal blanco wil zien lees ik niet eens de achterkant van de dvd box waarop ook al vaak precies staat wat er gaat gebeuren. Laat staan recensies.
Ik zie dat toch anders,ik kijk nu toch anders tegen die film aan omdat ik nu weet welke dingen er weggelaten zijn die in het boek wel voorkomen.
Maar je kan er toch ook voor kiezen om iets niet te lezen? Als ik hier een filmtitel zie staan en ik wil er niets over weten, dan sla ik de post volledig over. Dat heb ik ook met Inad's post gedaan. En aangezien het zo'n lange post is, kan je er eigenlijk wel van uit gaan dat er wss meer in staat dan je wil weten.
Zoek maar eens wat recensies over de film op. Daarin wordt vaak zelfs scene voor scene beschreven wat er gebeurt.

Op de achterkant van de doos van de dvd van The Hurt Locker staat op zo'n manier beschreven wat er gebeuren gaat dat je de film, wat mij betreft, niet eens meer hoeft te zien.

Ook in dit topic en het vorige worden continue dingen 'weggegeven'. Dan is niet lezen, als je er blanco in wilt gaan, echt het handigste. Ik zou dan ook zeker de achterkant van de boxen niet lezen

The Hurt Locker vond ik trouwens heel mooi, zij het ook weer heel Amerikaans. Spanningsopbouw was erg goed en bleef ook langere tijd heel hoog, wat echt lastig is. Helpt natuurlijk wel dat er van alles kan ontploffen, aangezien het gaat over een unit die aan bom onschadelijk maken doet. (en dat kun je op doos lezen, zelfs meer dan dat )
Millenium III. Gister. Geweldig.
Wat ik hier doe (en dat vind ik wel zo netjes) is gewoon eventjes de tekst met spoilers wit maken. Het is een kleine moeite en zo kan ieder voor zich kiezen of men de tekst wil lezen, of niet. Ik ben er ook een voorstander van dat dit een regel wordt op dit topic.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Goed idee, Gebakkie

Ik heb de tekst in bericht ook even wt gemaakt
Maar daarom lees ik geen echte recensies(hier zijn het meer korte meningen over het algemeen) en kijk niet al te vaak trailers en ik probeer meestal zelf ook niet al te veel over de verhaallijnen weg te geven.Ik vond het in het bericht van Inad gewoon net iets teveel info.

Maar in het wit is een goed idee.
Eindelijk 'Inglourious Basterds' gezien. Vond hem erg goed! Vinden meer mensen dat het voorstukje de film echt heeeeeeeeel anders voorspiegelde?? Ik wilde de film echt niet zien naar aanleiding van de trailer maar vond hem errug goed!
From Paris with love.

Ik vond hem erg vermakelijk.

Leuk om Travolta weer eens in zo'n ander soort rol te zien.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Desert Flower, wat een ontzettend mooie film! Verfilming van Mijn Woestijn, over model Waris Dirie. De actrice die haar speelt is echt een adembenemende beauty.. het laatste gedeelte van de film hakte er even goed in..

Vanmiddag El Orfanato gekeken, vond het doodeng (speciaal nog overdag gekeken ook ) maar uiteindelijk gebeurde er niet zoveel.. wel heel mooi gefilmd!
Ik heb vanmiddag My Sister's Keeper gezien. Ik vond het echt een prachtige film en heb ook een aantal keer een traantje moeten wegpinken.
Hoe tem je een draak? Erg leuke animatiefilm. Ook voor volwassenen.
My sisters keeper is idd mooi!

Terug naar de kust vond ik ook goed (kende het boek niet)

Gister De Storm gezien. Vond ik ook wel goed
quote:Happyfeets schreef op 22 maart 2010 @ 12:31:

Afgelopen weekend 2012. Goeie film waarbij het 'einde van de wereld' toch nog een klein beetje goed afloopt.

Vond alles wat TE toevallig gebeuren voor de hoofdpersonen.

Had beter verwacht.
quote:Luneth schreef op 21 maart 2010 @ 22:15:

Ik heb net Vicky Cristina Barcelona gekeken. Wel vermakelijk, maar niet heel super.Vond het wel een verrassende wending hebben op gegeven moment.
Lost in translation. Was voor ons allebei de 2e keer, maar hij blijft super!
Ik zit nu middenin Twilight (via Film1). Best vermakelijk, maar ik behoor duidelijk niet meer tot de doelgroep. Ik had het logischer gevonden als Edward voor een jongen was gevallen.
Vanavond Case 39 gekeken,tsja ik blijf Renee Zelwegger altijd als Bridget Jones zien en verder vind ik haar gewoon raar

Vond deze film wel spannend al waren sommige dingen voorspelbaar en kreeg ik van sommige scenes echt de kriebels....
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 04 april 2010 @ 22:53:

Ik zit nu middenin Twilight (via Film1). Best vermakelijk, maar ik behoor duidelijk niet meer tot de doelgroep. Ik had het logischer gevonden als Edward voor een jongen was gevallen.dat neem je terug!!! :D
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet gek van zou opkijken als het zo zou zijn......
A Single Man. Moet eerlijk bekennen dat ik hem vooral heb gekeken vanwegen Colin Firth. Vond het een zielige film.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven