Entertainment alle pijlers

Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je ervan?

20-03-2010 23:49 3148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuw topic.
Dat klinkt goed Wallace. Had er nog niet van gehoord, maar zet 'm op mijn lijstje.

Heb (in 't vliegtuig) A Crazy Heart gezien met Jeff Bridges. Vond 't erg goede film. Aanrader.
Coco Chanel & Igor Stavinsky

Mooie film.
Frankly my dear, I don"t give a damn
La vita e bella

Gister op een dvd. Het begin was niet om door te komen (wat een irritante kerel...; al heeft hij er wel een Oscar voor gekregen), maar ben blijven kijken omdat ik van meerdere mensen had gehoord dat het een goede film was. En inderdaad.
District 9,nou ik vond hem verrassend goed.Hou helemaal niet van SciFi films eigenlijk maar deze viel me echt 100% mee en ik heb me heel goed vermaakt.

Film met een moraal al zou je dat misschien niet verwachten als je het verhaaltje leest...
quote:dolfje schreef op 10 april 2010 @ 00:22:

District 9,nou ik vond hem verrassend goed.Hou helemaal niet van SciFi films eigenlijk maar deze viel me echt 100% mee en ik heb me heel goed vermaakt.

Film met een moraal al zou je dat misschien niet verwachten als je het verhaaltje leest...

Ja viel mij ook niet tegen deze film!

Gisteravond bij de VPRO 'Caterina va in citta' gezien, over een meisje dat naar de grote stad (Rome) verhuist. Vond het wel een schattige film, erg Italiaans.
quote:Christiane04 schreef op 10 april 2010 @ 00:00:

La vita e bella

Gister op een dvd. Het begin was niet om door te komen (wat een irritante kerel...; al heeft hij er wel een Oscar voor gekregen), maar ben blijven kijken omdat ik van meerdere mensen had gehoord dat het een goede film was. En inderdaad.Ik ben geloof ik de enig die deze film dus helemaal niets vind. Het verhaal opzich wel, maar de acteur en dat overdreven Italiaanse gedoe verziekt het.
quote:calvijn1 schreef op 10 april 2010 @ 18:18:

[...]

Ik ben geloof ik de enig die deze film dus helemaal niets vind. Het verhaal opzich wel, maar de acteur en dat overdreven Italiaanse gedoe verziekt het.Ik ben het voor een groot deel met je eens hoor. Ik vind die acteur ook verschrikkelijk. Wie bedacht heeft om hem een Oscar te geven voor zijn spel, mag wat mij betreft ontslagen worden. Maar het verhaal erachter vond ik wel mooi. Voornamelijk het laatste deel. Dat die vader er alles aan doet om de verschikkingen van de Tweede Wereldoorlog voor zijn zoontje verborgen te houden.
quote:dolfje schreef op 10 april 2010 @ 00:22:

Goede film! Het had van mij nog wel iets meer als een documentaire gemogen.

Zo meteen ga ik Strange Days kijken. Die heb ik ooit op tv gezien en is me altijd bijgebleven als een goede film, vooral door de sfeer. Ik wilde hem altijd nog eens zien, maar kwam hem nooit meer tegen op tv of dvd, maar nu bleek bol.com hem ineens toch te hebben! Snel gekocht en zo dadelijk lekker kijken. Ik hoop dat ik er in mijn herinneringen geen betere film van gemaakt heb dan dat het is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
De storm, aardig maar af en toe leek het wel of we naar een amateur toneelclub zaten te kijken(vonden wij tenminste).

Ik had er in elk geval iets meer van verwacht.
District 9 is inderdaad goed!

Zojuist 'How to train your Dragon' en 'Remember Me' gekeken. Nu heb ik een ding voor Schotse accenten en RRRRRRRRRobert P. dus het was een goede dag voor mij!

De Dragon film was zo schattig en grappig - echt een film waar je blij van wordt. 3D voegde ook echt wat toe!

Remember me was gewoon erg veel Robert-kijkplezier. Verhaal was ook goed!
anoniem_23674 wijzigde dit bericht op 11-04-2010 09:11
Reden: Niet posten na bier...
% gewijzigd
quote:tonkje schreef op 10 april 2010 @ 21:09:

[...]

Zo meteen ga ik Strange Days kijken. Die heb ik ooit op tv gezien en is me altijd bijgebleven als een goede film, vooral door de sfeer. Ik wilde hem altijd nog eens zien, maar kwam hem nooit meer tegen op tv of dvd, maar nu bleek bol.com hem ineens toch te hebben! Snel gekocht en zo dadelijk lekker kijken. Ik hoop dat ik er in mijn herinneringen geen betere film van gemaakt heb dan dat het is.

Gevaarlijk is dat altijd he.. meestal vallen films de tweede keer erg tegen (of ze worden juist nóg beter)! Strange Days heb ik ooit in de bios gezien voor studie en was er helemaal van ondersteboven (ontdekte daar ook de gouden strot van Juliette Lewis). Later op dvd gekocht en toen vond ik er nog maar weinig aan.... zo zonde. Hoe vond je 'm nu de tweede keer?

Ga deze week maar eens de 3D Draak en Remember Me een bezoekje plegen..
.
anoniem_23674 wijzigde dit bericht op 11-04-2010 09:11
Reden: Wijzigen... niet quoten...
% gewijzigd
Ik heb Remeber me gezien op aanraden van het forum. Hij was okee met een overdreven eind. En hem vind ik wel okee maar niet super. Maar ik heb die vampieren films van hem dan ook niet gezien. Misschien had ik de hype dan wel begrepen. Of ik ben gewoon te oud voor hem ;)
quote:noamski schreef op 10 april 2010 @ 23:47:

District 9 is inderdaad goed!

Zojuist 'How to train your Dragon' en 'Remember Me' gekeken. Nu heb ik een ding voor Schotse accenten en RRRRRRRRRobert P. dus het was een goede dag voor mij!

De Dragon film was zo schattig en grappig - echt een film waar je blij van wordt. 3D voegde ook echt wat toe!

Remember me was gewoon erg veel Robert-kijkplezier. Verhaal was ook goed!

Schots accent?

Hij is gewoon geboren in Londen.
quote:calvijn1 schreef op 11 april 2010 @ 16:27:

[...]

Schots accent?

Hij is gewoon geboren in Londen.In 'How to train your Dragon' spreken de Vikingen met een Schots accent
Strange days staat bij mij ook nog op mn verlangkijklijst. Al is t om Juliette Lewis PJ Harveynummers te horen zingen...

Hmmm...misschien eens youtuben.
quote:noamski schreef op 11 april 2010 @ 16:41:

[...]

In 'How to train your Dragon' spreken de Vikingen met een Schots accent

Whahaha, nu snap ik hem.

Je hebt genoten van het accent in de Drakenfilm en van R.P zijn uiterlijk in de andere film.
quote:calvijn1 schreef op 11 april 2010 @ 18:06:

[...]

Whahaha, nu snap ik hem.

Je hebt genoten van het accent in de Drakenfilm en van R.P zijn uiterlijk in de andere film.Inderdaad! Dat maakt mij vrij sneu!
Gisteren Thelma en Louise voor de tigste keer gezien. Was niet van plan de film helemaal te kijken ( duurde tot half 3) alleen maar 'vijf minuten'. Maar heb uiteindelijk de hele film gezien. Blijf het een mooie film vinden.

Eerste filmoptreden van Brad Pitt trouwens.
quote:poisongirl schreef op 11 april 2010 @ 00:35:

[...]

Gevaarlijk is dat altijd he.. meestal vallen films de tweede keer erg tegen (of ze worden juist nóg beter)! Strange Days heb ik ooit in de bios gezien voor studie en was er helemaal van ondersteboven (ontdekte daar ook de gouden strot van Juliette Lewis). Later op dvd gekocht en toen vond ik er nog maar weinig aan.... zo zonde. Hoe vond je 'm nu de tweede keer? Nog steeds goed. Al kijk je een 2e keer en zeker met hoge verwachtingen wel wat kritischer en zie je wel zwakke punten. Ik kwam er trouwens bij de aftiteling pas achter dat de film geregiseerd is door Kathryn Bigelow, die zojuist Oscars heeft gewonnen voor The hurt locker.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Insomnia, goed
Op TV heb ik New in Town gezien met Renee Zellweger omdat ik me verveelde. Leuk tijdverdrijf, maar ik wist bij het begin direct al hoe de film zou eindigen. Niet heel sterk, maar wel vermakelijk.

En in dezelfde categorie heb ik net The Bounty Hunter gekeken. Geen hoogstandje, maar ik moest zo nu en dan wel lachen.
Girl with a pearl earring. Ik vond hem erg traag, maar wel met mooie beelden.
Ik heb gister Desert Flower gezien. Ik had geen verwachtingen, maar ik vond hem verrassend goed. Ondanks het thema van de film was de film erg mooi en waren meerdere stukjes zelfs grappig.
quote:Semafoor schreef op 11 april 2010 @ 22:58:

Ik heb gister Desert Flower gezien. Ik had geen verwachtingen, maar ik vond hem verrassend goed. Ondanks het thema van de film was de film erg mooi en waren meerdere stukjes zelfs grappig.

Vanavond ook gezien, vond hem erg mooi schrok een beetje van de lengte maar heb me niet verveelt. Heb ook het boek gelezen, wel een tijdje geleden, maar ondanks dat was het een mooie film. Mooie beelde en idd heb gelachen en een traantje laten rollen. Echt een aanrader.

Andere films die ik erg goed vond, Invictus(over Nelson Mandela, zuid afrika, apartheid en rugby), An education, Nowhere boy (verhaal over john lennon voor hij doorbreekt met the beatles, over een jongen die opgroeid bij zijn tante en zijn echte moeder leert kennen en rock and roll)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven