Entertainment alle pijlers

Welke film heb je voor het laatst gezien? Deel 3

13-08-2019 08:37 1563 berichten
Deel 3 alweer van Welke film heb je voor het laatst gezien?

Linkje deel 2: entertainment/welke-film-heb-je-het-laa ... 246128/127#

Veel lees- en schrijfplezier :cheers: :popcorn:


Aanvulling moderatorteam:

In overleg met de internetredactie kan ik jullie meedelen dat het plaatsen van een bericht waarin je het verloop of de uitslag van een film meedeelt (een spoiler dus) zonder dat daar expliciet om verzocht is in het desbetreffende topic, vanaf heden een sanctie volgens m

het bansysteem zonder voorafgaande waarschuwing tot gevolg kan hebben. Dit omvat tevens het plaatsen van een spoiler waarvan de inhoud naderhand door jouzelf gewijzigd is.

Gelieve geplaatste spoilers middels een stafje te melden.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Julus,die klinkt best wel goed.Nog even gezocht maar ik kon zo de titel niet direct vinden.Kijk zelf wel graag naar waargebeurde verhalen.Voegt toch altijd wel iets extra's toe aan het verhaal. :-]
Paar dagen terug de film "Urban Explorer" gezien (eigen dvd).Stel jongeren die onder leiding van een gids het tunnelstelsel (tientallen kilometers lang) onder Berlijn en deels door de nazi's aangelegd, gaan verkennen.
Spannend zeker,acteerwerk redelijk,verhaal leuk maar niet heel origineel.Wel af en toe handig als je een sterke maag hebt :nut: .Valt deels onder het genre slasherfilm
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren Quote
The English patient. Ik kende hem al maar hij is zo mooi qua camerawerk, locaties, kleding, het verhaal en.... Ralph Fiennes :heart:
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
19-06-2020 23:41
The mule, met en van Clint Eastwood.
Niet zijn beste film maar toch wel ok.
Prima film, maar tikkie minder dan Gran Torino.


Gisteren naar Duel gekeken, een vroege Steven Spielberg.
Blijft spannend!

Vanavond is No Country for Old Men aan de beurt. Een van mn favorieten aller tijden.

Ik zag dat vanavond Breakdown op tv is. Redeljk goede thriller!
SweetFirefly schreef:
02-07-2020 15:53
The English patient. Ik kende hem al maar hij is zo mooi qua camerawerk, locaties, kleding, het verhaal en.... Ralph Fiennes :heart:

Wat een draak van een film vind ik dat, terwijl iedereen daar zo lyrisch over is.
Ik moet altijd denken aan Elaine van Seinfeld, die het ook he-le-maal niks vond. :biggrin:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
02-07-2020 16:27
Wat een draak van een film vind ik dat, terwijl iedereen daar zo lyrisch over is.
Ik moet altijd denken aan Elaine van Seinfeld, die het ook he-le-maal niks vond. :biggrin:

Afbeelding
Ik vond er ook niet veel aan.

Maar mijn hate-movie aller tijden is Gone with the Wind. Om te kotsen!
Dat verwende nest dat blijft hunkeren naar haar buurjongen die een stoerder wijf verkiest.
amarna schreef:
02-07-2020 16:22
Prima film, maar tikkie minder dan Gran Torino.


Gisteren naar Duel gekeken, een vroege Steven Spielberg.
Blijft spannend!

Vanavond is No Country for Old Men aan de beurt. Een van mn favorieten aller tijden.

Ik zag dat vanavond Breakdown op tv is. Redeljk goede thriller!
O ja, moest even terug denken aan Spoorloos (1988) die heel beklemmend was. Boekverfilming naar boek van Tim Krabbé.
Alleen zeer gedateerd en de Amerikaanse is toch iets meer geromantiseerd.

Ik dacht even aan Breakout Outbreak (1995) met Dustinn Hofman.

Jaws is ondertussen ook alweer 3 keer herhaald. Met een andere trilogie over haaien die kunnen vliegen.
Een klein fragment gezien waarbij een man - die leek op de gouden gids reclame met de haai achter het brekende glas - als een éénhapscracker werd verslonden door een vliegende haai.

Ja, die Breakdown is goed, maar het einde van Spoorloos (1988) is anders. Het boek Het gouden ei van Tim Krabbé is wel het meest gelezen op leeslijst voorkomende boek bij Nederlandse scholieren. Dat wist ik niet. Las het net.
Jeff Bridges speelde de rol in de Engelstalige verfilming The Vanishing (1993) De Breakdown is van 1997.
Ik vergis me altijd in welke film het is. Ik geloof dat alleen Breakdown wordt herhaald.
De andere zijn veel meer thriller, maar ik ga geen spoiler plaatsen. Ik vind Kurt Russel en Jeff Bridges ook nog eens op elkaar lijken.
Het is nu vintage romantische films maand. Gisteren Pretty woman en my best friends wedding gekeken. Wat waren ze nog jong daar! Julia Roberts en Cameron Diaz bedoel ik. Die laatste is wel erg veranderd viel me op.
Gisteren ook naar Pretty Woman gekeken, zwijmel ik toch :hihi:
Sinds dat hele hamsterverhaal kan ik nooit meer normaal naar Richard Gere kijken. :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen zaterdag op RTL7 de film "Legend" gezien. Een uitstekende misdaadfilm die het waargebeurde verhaal vertelt van de Londense gangsters Reggie en Ronald Kray.De tweelingbroers regeerden in de jaren 50/60 de Londense onderwereld met harde hand.Met name Ronald Kray,een echte psychopaat, maakte daar de nodige indruk. Dikke aanrader!
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren Quote
Onward heerlijke film traantje weg gepinkt aan het eind. :lol:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Als liefhebber van cult-films deze speciaal gekocht op dvd," The Philadelphia Experiment"uit 1984 :cheer: Een Brits-Amerikaanse sciencefictionfilm uit 1984 van Steward Raffill, gebaseerd op een waar gebeurd Amerikaans marine-experiment in Philadelphia in 1943.
Omdat de Amerikanen in WO2 enorme verliezen van schepen lijden,die werden getorpedeerd door Duitse onderzeeers,werd besloten tot een experiment olv Albert Einstein.Het marineschip de USS Eldridge zou voor korte tijd onzichtbaar worden gemaakt mbv magnetische velden.Volgens verhaal traden er allerlei neveneffecten op,zoals tijdreis-effecten, teleportatie van het schip en verdwijning van bemanningsleden.
Het verhaal valt in de categorie "Area 51".Een bestaand feit dat omgeven wordt door verhalen over vreemde verschijnselen.En de verklaring ervan hangt af van de verbeeldingskracht van de kijker ;) .
Maar ok voor fans best een aardige film .Hoewel erg gedateerd qua special effects.Er is in 2012 wel een remake gemaakt maar die schijnt extreem slecht te zijn.Dus toch maar gaan voor het origineel.
Hier achtergrondinfo mbt het experiment, https://nl.wikipedia.org/wiki/Philadelphia-experiment
Vraag blijft,why is the rum gone?
Ik zal hem omschrijven.

Man heeft raar lachje en wordt gepest, dan wordt ie ook nog in elkaar geslagen in het OV en hij verliest zijn baan. Hij wordt boos en gaat mensen doodmaken.

:zzz: Ik vond hem superstom
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanochtend om 10 uur: French kiss. Met Meg Ryan, Kevin Kline (geweldig!), Timothy Hutton en Jean Reno. Blijf hem leuk vinden, zelfs na 25 jaar.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Murrmurr schreef:
19-07-2020 13:12
Ik zal hem omschrijven.

Man heeft raar lachje en wordt gepest, dan wordt ie ook nog in elkaar geslagen in het OV en hij verliest zijn baan. Hij wordt boos en gaat mensen doodmaken.

:zzz: Ik vond hem superstom
"Falling Down" met Michael Douglas ?
nee
Alle reacties Link kopieren Quote
Murrmurr schreef:
19-07-2020 13:12
Ik zal hem omschrijven.

Man heeft raar lachje en wordt gepest, dan wordt ie ook nog in elkaar geslagen in het OV en hij verliest zijn baan. Hij wordt boos en gaat mensen doodmaken.

:zzz: Ik vond hem superstom
Joker. Ik vond hem juist mooi en door de grimmige sfeer/setting van de film erg pakkend.
Ja dat is hem. Phoenix is altijd goed maar ik trek die origin stories van superhelden of villains gewoon echt niet brrr. Net als in Batman Begins of Johnny Depp als Willie Wonka, ik wil allemaal niet weten hoe moeilijk ze het vroeger hadden en wie gepest werd. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Murrmurr schreef:
19-07-2020 13:12
Ik zal hem omschrijven.

Man heeft raar lachje en wordt gepest, dan wordt ie ook nog in elkaar geslagen in het OV en hij verliest zijn baan. Hij wordt boos en gaat mensen doodmaken.

:zzz: Ik vond hem superstom
Joker :clown:

Ik vond hem zeer triest maar wel goed.
Weet iemand of je de Star Wars films ook los kunt kijken? Ik heb een bioscoopkaartje gekocht voor de 5e maar ik heb er nog nooit eentje gezien, schandalig he
Nee niks schandalig aan om Star Wars niet te kijken.
Ik vind de personages niet interessant.
Die poppen en zo kende ik zonder de films te kennen.
Die kan je goedkoop huren of kopen, denk ik.
Zie hier alle delen met jaartallen erbij: https://www.imdb.com/list/ls070150896/

Als de 5e de 2e is die werd uitgegeven.
De allereerste is van 1977, toen 1980 en 1983.
Later zijn er drie ervoor gemaakt. Die vind ik wel leuker dan de eerste.
Ik weet nog steeds niet wie welke naam heeft.
Ja, prinses LEIA en SKYWALKER en dat waren sekssymbolen...

Als de 5e film de de twee is uit de verhaallijn.
Maar als je de personages kent dan worden ze wel leuker.

EDIT: Maar voor mij het nieuw dat er ondertussen 9 delen zijn. :huh:
Misschien kan je het kaartje ruilen met iemand voor een andere film?
Ik heb er wel meerdere gezien. Ik vond dat het erbij hoorde.
Ze werden uitgezonden door Veronica of rtl7. Ik wilde weten wat er zo fantastisch aan was.
Het is the Empire strikes back Pumps, uit 1980. En het lijkt me sowieso leuk om die in de bios te zien, het is een klassieker en ik vind de muziek van die films alleen al mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Amarna,ik dacht hier idd ook meteen aan "Falling Down" (vond die trouwens 1 van de mindere van Michael Douglas).
@Murrmurr,denk dat die Star Wars film prima kan hoor.Heb er zelf ooit 2 gezien,zonder dat ik nou precies wist welk deel.En dat was ok,leuk verhaal met aardig begin en eind.Voor mijzelf geen stimulans om de rest ook te gaan zien,maar wel 2 uur leuk vermaak.Have fun dus :-]
Persoonlijke favoriet op SciFi gebied is trouwens voor mij de Alien-cyclus.Zeker ook door het geweldige acteerwerk van Sigourney Weaver,aanrader :cheer:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Ik hou ook van Alien! Vooral de eerste

Gisteren Rocketman gezien, wel aardig maar ook niet echt mijn genre hoewel ik best wel fan ben van Elton
Alle reacties Link kopieren Quote
Murrmurr ,ja hee die is echt episch! Vooral die maaltijdscene aan tafel met de hele crew erbij,vergeet ik nooit meer O_O
En ja Rocketman,die was ik alweer even vergeten.Heb de trailer bij Ziggo gezien en die was prima.Z'n muziek vind ik wel ok dus komt ook nog op de (stug groeiende) watchlist.Sowieso wel een liefhebber hier van biografische films :-]
Vraag blijft,why is the rum gone?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven