Entertainment alle pijlers

Welke muziek kreeg jij van thuis mee

12-01-2020 18:40 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals het een goed TO betaamt, in mijn geval vanaf de jaren ’70 etc, voor zover het me bij is gebleven:

ELO
Jean Michel Jarre
Queen
Rolling Stones
ABBA
Kate Bush
(Ike en) Tina Turner

Ben er vast nog vergeten….

Ook leuk om hier de oldies middels Youtube te laten herleven? Maar ook leuk om te weten of je zelf ook die muziek nog luistert?
wij slapen nooit.
Klassiek. Mijn vader speelde piano, orgel, viool. Bach, Beethoven, Chopin, Dvorak, Vivaldi, oude psalmen. Mijn moeder hield van opera.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn kinderen van de sixties, dus vooral muziek uit die tijd:
Beatles
Rolling Stones
Golden Earring
Fleetwood Mac

Verder hadden we platen in huis van alle bekende rockbands uit jaren 60/70, van Deep Purple tot Black Sabbath, Crosby Stills & Nash, e.d. Mijn moeder luisterde ook wat lichtere discomuziek à la The Pointer Sisters.

Ze zijn ook allebei heel erg van de oude ("klassieke") muziek, vooral Bach.

Ik luister zelf het meest jaren '80- en '90-rock. 60s en 70s vind ik soms ook leuk, maar het moet vooral niet te ouwelullerig klinken, en dat heb ik bij sommige van die artiesten wel.
daveotion wijzigde dit bericht op 15-01-2020 10:54
Reden: Crosby ipv Cosbey
0.16% gewijzigd
Tiana_76 schreef:
12-01-2020 18:47
Niks. Mijn vader was gek op opera en operette. Ik niet dus.

En mijn moeder was amuzikaal.
Mijn ouders waren helaas beiden gek op klassiek, operette, fanfare/blaasorkesten/acordeon, tirolermuziek en dingen als BZN.

Ik werd gek op ABBA en de Eurythmics en sowieso popmuziek.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 15-01-2020 11:11
7.38% gewijzigd
Veel soul (Otis Redding enzo) , blues, jazz.
Ook wel rock en mijn vader had ook wel een tijd dat hij veel naar zydeco muziek luisterde.

Mijn moeder was altijd meer van de pop, disco, Marco Borsato. Was de rest van het gezin altijd beetje allergisch voor.

Luister zelf meer naar rock en indie muziek zoals Band of Horses.
Hangmat schreef:
15-01-2020 05:23
De muzikale fruitmand was een radioprogramma met ggggrrrristelijke muziek voor jarige bejaarden., ik herinner me vooral de aankondigingen:
Voor mevrouw de Vries uit Wadderfrutteveen lied 453 uit de bundel van Johannes de Heer : komt allen tot mij o lieve schapen.....van haar kinderen, kleinkinderen én achterkleinkinderen 8-)
Wat een verschrikking was dat. Als ik vroeger ziek was, mocht ik de hele dag tv kijken onder mijn dekbed op de bank. Maar er was geen tv overdag. Tot de EO, als een soort experiment, de muzikale fruitmand ook op tv uitzond. En omdat ik, als kind in de jaren tachtig zo wanhopig graag tv wilde kijken, keek ik dat. Voor oma Janssen uit Hardinxveld-Giessendam en voor mij, dus.
Het bestaat trouwens nog steeds, zie ik net!
Alle reacties Link kopieren
Wat niet? Het enigste zo ongeveer wat er NIET werd gedraaid was klassiek/schlagers/carnavalsellende :mrgreen:

Oh, en snoeiharde metal, maar daar hadden ze mij voor :whistle:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
cerulli schreef:
15-01-2020 10:38
Leuk topic!

Mijn vader is een echte muziek nerd met een enorme platencollectie. Zijn voorkeur gaat uit naar oude rockers: Jimi Hendrix, The Who, Deep Purple, enzovoorts. Daar luister ik ook graag naar. Mijn moeder is vooral een ontzettende David Bowie fan en daar ben ik ook mee besmet.

Beide hebben ze een grafhekel aan elektronische en metal muziek, dat vinden ze "moderne pokkeherrie". Een keer raden wat ik als puber graag luisterde, op maximaal volume... :-D
Mijn broertje had graag thunderdome, grunge, heavy metal, Rammstein en nog meer van dat soort herrie op maximaal volume aan staan (In combinatie met de Skihut zooi op z'n tijd, dat was opzich nog wel te doen) met raam open, kwamen soms de buren van een paar deuren verder aan de deur klagen dat ze niet rustig in de tuin konden zitten. En dan schreeuwde je een keer naar boven dat die takke herrie zachter moest maarja dat hoorde hij niet dus moest je 2 trappen op, hem aantikken "heh?" "DIE MUZIEK MOET ZACHTER!!!" "wat?!" *zet muziek zachter om te horen wat je zegt* "Ja die muziek moet zachter, de buren hebben er last van.". Ik had mijn muziek ook wat harder staan om het nog iets te kunnen horen.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons thuis was het heel breed

via mijn vader veel motown maar ook
Rolling stones
Santana
Jimi Hendrix
Eric Clapton
Miles Davis
Bob Marley

Mijn moeder
Hazes
Tom jones
maar ook de muziek van grease en toen wham bekend werd was ze daar ook weg van en later George Michal.
Rene Froger heeft ook veel staan galmen bij ons toen we jong waren en ze ging erg met haar tijd mee.
Adele enzo had ze ook allemaal de laatste jaren

En nu heb ik alles van hun lp's en cd's en probeer ik mijn kinderen een beetje muzikaal op te voeden. Had vooral mijn pa erg leuk gevonden.
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven