Entertainment alle pijlers

Wie kijkt er nog naar: "Urk, de serie?"

21-07-2022 08:45 283 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Teun weer vrijgezel, Mathilde hoopt bijna haar kindje te mogen verwelkomen en Gré vind zichzelf onderhand een beroemdheid.
Wie kijkt nog meer?
(Er is ergens nog een oud topic over deze serie, maar ik kan deze niet vinden).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk nog wel maar de charme is er een beetje af vind ik. Het is niet meer zo spontaan als in het begin en meer ‘gemaakt’.

Heb ook een stukje over Volendam (?) gekeken, boeren bijbels en (…nog iets) maar dat vond ik niks aan dus dat ga ik niet volgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het was mij ontgaan dat de serie alweer begonnen was, dus heb er een paar op rij gekeken..
Persoonlijk vind ik het één grote Tony en Gré show geworden.
Je kijkt voornamelijk naar 'hun' niet naar wat Urk, nou Urk maakt.
Het staat me ook een beetje tegen hoe vol Gré van zichzelf is. Noemt zichzelf BNer etc..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat heb ik ook. Las dat er een nieuwe regisseur is na een conflict achter de schermen. Daarom komt Jacobien ook niet meer in beeld. Ik vond die twee oudere zussen leuke en Nellie maar die zijn er ook uit. Die nieuwe serie is niet Volendam maar Spakenburg, neppe spin off. Als het niet snel wat leuker wordt dan stop ik ook met kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jacomien en de tweeling zitten er toch nog gewoon in??
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een paar voorstukjes gezien en dat was voor mij al voldoende om niet te kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het eerder veel leuker.

Nu lijken ze zich inderdaad erg bewust van de camera en vooral Gré lijkt zichzelf niet meer helemaal te zijn.
Weet iemand wat er is gebeurd tussen Teun en Fred? Ik vond ze altijd zo leuk samen .(of heb ik Fred gemist een keer?)

Btw, die waslijn van Derrekien :-? Wat een onding lijkt me dat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen idee hoe het nou zit tussen Teun en Fred.. maar op wonderlijke wijze is Teun nu dikke maatjes met Gré..
O ja, en Gré is ook de BFF van Teun (heeft uiteraard niks met de nieuwe regisseur van de serie te maken) ;)
Maar bovenal vind ik haast iedere aflevering een overkill aan Gré hebben.
Ik vind haar zo gespeeld dom doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
piepp schreef:
21-07-2022 08:58
Ik kijk nog wel maar de charme is er een beetje af vind ik. Het is niet meer zo spontaan als in het begin en meer ‘gemaakt’.

Heb ook een stukje over Volendam (?) gekeken, boeren bijbels en (…nog iets) maar dat vond ik niks aan dus dat ga ik niet volgen.
Dat gaat over Spakenburg, vond het een kopie van Urk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij was het Arnold die een keer uit de school is geklapt. Hij zei zoiets als: "de mensen waarmee je me ziet optrekken op de tv.. dat is eigenlijk alleen wanneer er opnames zijn.. verder zie ik ze eigenlijk nooit!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het ook niet meer zo leuk als voorheen. Jammer!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
21-07-2022 10:24

Maar bovenal vind ik haast iedere aflevering een overkill aan Gré hebben.
Ik vind haar zo gespeeld dom doen!
Dat is het inderdaad; een overkill aan Gré.
Vond haar in het begin juist wel leuk, maar nu denk ik vaak 'laat maar'
Alle reacties Link kopieren Quote
TantePollewop schreef:
21-07-2022 10:25
Dat gaat over Spakenburg, vond het een kopie van Urk.
Is toch geen geheim dat het een kopie is. Lijkt me vrij logisch
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Viel halverwege in en gelijk ook weer uit het programma. Maar was zeker wel te verwachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel erg leuk dat Gerda en Klaas nu ook een kindje verwachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat is het zeker.
Kindje is erg welkom daar.

Klaas vind ik een leuke vent trouwens. Komt erg relaxed over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt me een ontzettende lieverd, die Klaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou Mathilde al bevallen zijn? Ze is vandaag uitgerekend, 9 augustus meldde ze dat ze nog 8 weken te gaan had namelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
21-07-2022 10:32
Volgens mij was het Arnold die een keer uit de school is geklapt. Hij zei zoiets als: "de mensen waarmee je me ziet optrekken op de tv.. dat is eigenlijk alleen wanneer er opnames zijn.. verder zie ik ze eigenlijk nooit!"
Wie is Arnold? Of bedoel je Albert (Ap kebab)? Die gaat buiten de serie veel met Jacomien om, zijn ook hun eigen vlogkanaal (Ap en Jacomien) op Youtube begonnen met elke zondag een nieuwe vlog.

Jacomien is niet meer te zien komend seizoen dat in november begint. Zij heeft zelf besloten niet meer mee te doen net als Nelie 2 jaar geleden.

Bij Nelie ging het onder andere erom dat ze het te druk had met haar nieuwe fulltime baan en het schijnt dat ze wat conflicten heeft gehad met mensen van de kerk na de uitzendingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mathilde is ook al eens door mijn gedachten gegaan.. hoe zou het nu met haar zijn?
Ik las trouwens dat Fred en Jacomien niet meer willen meewerken aan de serie.
Jammer, het wordt ontzettend gecast op deze manier. Het is alleen nog maar Gré, Tony, Teun, de tweeling en af en toe Ab de laatste tijd...
Ik vond de eerdere afleveringen juist zo leuk, met een veel meer gemêleerde groep aan mensen.. met alles erop en eraan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
01-10-2022 17:16
Mathilde is ook al eens door mijn gedachten gegaan.. hoe zou het nu met haar zijn?
Ik las trouwens dat Fred en Jacomien niet meer willen meewerken aan de serie.
Jammer, het wordt ontzettend gecast op deze manier. Het is alleen nog maar Gré, Tony, Teun, de tweeling en af en toe Ab de laatste tijd...
Ik vond de eerdere afleveringen juist zo leuk, met een veel meer gemêleerde groep aan mensen.. met alles erop en eraan.
Dat over Fred had ik nog niet gelezen, jammer want leuke man is dat. Je ziet garnalenvisser Luut en zijn vrouw Co ook nooit meer.

Komend seizoen zal het wel vooral over Mathilde en haar vriend met hun baby gaan denk ik en de baby die op komst is bij Gerda en Klaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mathilde en Michael zijn gisteren ouders geworden van zoontje Jason.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ap kebab stapt ook uit de serie.
Er blijft niet veel over zo...
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
14-10-2022 15:41
Ap kebab stapt ook uit de serie.
Er blijft niet veel over zo...
Klopt. Fred er ook al uit ivm dat zijn vriendschap met Teun zo goed als voorbij is. Teun schijnt er niet tegen te kunnen dat Fred contact met Jeroen is blijven houden.

Dat Albert eruit is schijnt voor een deel te maken met dat hij en de producent/zender er wat betreft de financiën niet uit kwamen samen.

Maar wie weet gaan we nog wel nieuwe mensen zien? Veel mensen uit seizoen 1 (onder andere Urker Jan van de visveiling, groep jongeren, dochter van de vuurtorenwachter en haar vriend) zijn ook nooit meer te zien geweest. Van Nelie is bekend dat ze niet meer mee wilde doen maar we hadden ook nog garnalenvisser Luut en en zijn vrouw Co die na seizoen 3 ook niet meer in beeld zijn geweest. En barman Dick, maar die had de diagnose darmkanker gekregen waardoor hij er vanaf seizoen 3 niet bij was. Vorig jaar met de Urkerdag aflevering was hij nog wel even in 1 aflevering te zien, benieuwd hoe het met hem gaat.

Maar misschien komen er nog wel andere mensen bij, Urk heeft natuurlijk veel meer inwoners dan het groepje dat we de afgelopen 3 jaar hebben gezien.

Maar zal wel weer veel Derrekien en Tony, de tweeling met hun man en vriend, Greetje en Jan en Teun zijn die we te zien zullen krijgen. Die Derrekien vind ik maar niks, als ze al in beeld is wanneer ze thuis is dan is ze aan het poetsen of de was aan het doen, net alsof ze nooit eens iets anders doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat Derrekien flink geframed wordt en dit haar geen recht doet.
Ze wordt idd onwijs in beeld gebracht als een vrouw met smetvrees en poetsdrang,, en dat is het wel zo'n beetje.
Ze heeft ook nog gewoon een baan, past op kleinkinderen, is ergens vrijwilliger etc.
Ik snap dat dit niet allemaal in beeld kan, maar nu lijkt ze echt alleen maar een Urker huisvrouw wiens hobby de was doen is.
Ze heeft een wat norse uitstraling maar ik geloof echt dat ze een hele lieve vrouw is.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven