Bakken, bakken, bakken. Koekjes, koeken, cake.

26-07-2020 23:47 679 berichten
Na het koken ben ik inmiddels verzot geraakt aan bakken. En dan voornamelijk koekjes en koeken. Iedere zondagochtend sta ik in de keuken om weer wat lekkers te bakken. Vooral omdat ik het leuk vindt want het meeste deel ik uit aan de buren omdat ik zelf een GBP heb gehad.
Wie bakt er ook graag en wil zijn/haar favoriete koekrecepten delen?
De afgelopen weken heb ik gebakken; amandelkoekjes, cake met citroen en Griekse yoghurt, speculaasjes en volgende week staan er gevulde koeken op het programma.

Kom maar door met die lekkere recepten. Buitenlandse recepten zijn zeker ook welkom.
Dat ziet er ook goed uit Mermedina, ik heb het opgeslagen. Ja, ze zijn echt verrukkelijk die kokosrotsjes.
Alle reacties Link kopieren
Lekker prada! Ook super schattig van je kleindochter :)
Ik heb even een bakstop, want bezig met gezonder eten. Hoewel ik wel de ingrediënten voor een gezond bananenbrood in mijn bestelling heb zitten. Dus volgende week dan toch weer wat te bakken.
mayolijn28 schreef:
30-08-2020 14:15
Lekker prada! Ook super schattig van je kleindochter :)
Ik heb even een bakstop, want bezig met gezonder eten. Hoewel ik wel de ingrediënten voor een gezond bananenbrood in mijn bestelling heb zitten. Dus volgende week dan toch weer wat te bakken.
Haha, ik kan door een maagoperatie niet heel veel meer eten dus het grootste gedeelte gaat naar de buren aan beide kanten en naar mijn hulp. Ik vind het gewoon leuk om te doen en deel ze met liefde uit.
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend bakte ik havermoutkoekjes met kokos en honing en 'golden milk mix' - een mengsel van kurkuma en kaneel en gember en vanille dat eigenlijk voor hippe lattes bedoeld is. Ik ga binnenkort verhuizen dus ik probeer een beetje creatief te zijn met de inhoud van mijn keukenkastjes. Dit was een succes! Alle koekjes zijn alweer op...
De kokosmakroontjes waren zo'n succes dat er al aanvragen zijn binnen gekomen van de hulp en de buurtjes :rofl:
Blablablaatschaap schreef:
31-08-2020 20:54
Dit weekend bakte ik havermoutkoekjes met kokos en honing en 'golden milk mix' - een mengsel van kurkuma en kaneel en gember en vanille dat eigenlijk voor hippe lattes bedoeld is. Ik ga binnenkort verhuizen dus ik probeer een beetje creatief te zijn met de inhoud van mijn keukenkastjes. Dit was een succes! Alle koekjes zijn alweer op...
Lekker en leuk om zo op een creatieve manier je kastjes leeg te maken. Volgende week staan er bij mij appelflappen op het programma. Nu al zin in.
prada schreef:
31-08-2020 22:10
De kokosmakroontjes waren zo'n succes dat er al aanvragen zijn binnen gekomen van de hulp en de buurtjes :rofl:
Ha, dat is leuk. Scheelt dat ze niet heel ingewikkeld te maken zijn
friezinnetje2014 schreef:
31-08-2020 22:12
Ha, dat is leuk. Scheelt dat ze niet heel ingewikkeld te maken zijn
Klopt, het is zo gebeurd.
https://kookmutsjes.com/recept/walnoot- ... boterkoek/

Deze ziet er ook wel heeel lekker uit!
friezinnetje2014 schreef:
01-09-2020 17:31
https://kookmutsjes.com/recept/walnoot- ... boterkoek/

Deze ziet er ook wel heeel lekker uit!
Wow, ik heb hem gelijk opgeslagen. Denk dat ik die de week erop ga maken. Die zien er echt heel heel lekker uit :koffie:
prada schreef:
01-09-2020 17:53
Wow, ik heb hem gelijk opgeslagen. Denk dat ik die de week erop ga maken. Die zien er echt heel heel lekker uit :koffie:
jammer dat je niet naast me woont :D
friezinnetje2014 schreef:
01-09-2020 17:56
jammer dat je niet naast me woont :D
Haha, ze boffen hier maar inderdaad. Maar ik vind het gewoon leuk en fijn om op de zondagochtend met een leuk muziekje op te bakken.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er wel eens zelf eierkoeken gemaakt?
Was dat wat?
Wie heeft een goed recept?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
02-09-2020 15:06
Wie heeft er wel eens zelf eierkoeken gemaakt?
Was dat wat?
Wie heeft een goed recept?
Ik heb het weleens gedaan en heb toen dit recept gebruikt: https://www.laurasbakery.nl/eierkoeken/. Ze waren lekker maar wel wat brosser dan die uit de winkel dus je moet de baktijd goed in de gaten houden.
Ze heeft ook varianten op de standaard eierkoek en de appel kaneel variant is ook lekker! Ik denk dat ik weet wat ik dit weekend ga maken :-)
Alle reacties Link kopieren
Banaantjee schreef:
02-09-2020 15:49
Ik heb het weleens gedaan en heb toen dit recept gebruikt: https://www.laurasbakery.nl/eierkoeken/. Ze waren lekker maar wel wat brosser dan die uit de winkel dus je moet de baktijd goed in de gaten houden.
Ze heeft ook varianten op de standaard eierkoek en de appel kaneel variant is ook lekker! Ik denk dat ik weet wat ik dit weekend ga maken :-)
Bedankt voor het recept. Ze worden dus niet zo zacht als uit de winkel?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
02-09-2020 16:18
Bedankt voor het recept. Ze worden dus niet zo zacht als uit de winkel?
Bij mij niet, maar dat ligt denk ik aan mn oven. Mijn vader vond deze variant wel veel lekkerder dan de winkelvariant.

De eierkoeken met appel waren wel zachter (meer zoals de winkel) want die had ik iets korter gedaan. Dus qua tijd/temperatuur is het een beetje puzzelen wat voor jouw oven werkt
Banaantjee schreef:
02-09-2020 15:49
Ik heb het weleens gedaan en heb toen dit recept gebruikt: https://www.laurasbakery.nl/eierkoeken/. Ze waren lekker maar wel wat brosser dan die uit de winkel dus je moet de baktijd goed in de gaten houden.
Ze heeft ook varianten op de standaard eierkoek en de appel kaneel variant is ook lekker! Ik denk dat ik weet wat ik dit weekend ga maken :-)
Dit recept is ook erg lekker met kleine stukjes witte chocola erin!

Bij mij worden ze wel net zo zacht als in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
02-09-2020 16:27
Dit recept is ook erg lekker met kleine stukjes witte chocola erin!

Bij mij worden ze wel net zo zacht als in de winkel.
Klinkt ook heerlijk! Ik denk dat ik wat ga experimenteren met smaken :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag deze koekjes gebakken: https://rutgerbakt.nl/koek-recepten/rec ... oskoekjes/

Een heel makkelijk en heerlijk recept!
mardejo schreef:
02-09-2020 17:27
Ik heb vandaag deze koekjes gebakken: https://rutgerbakt.nl/koek-recepten/rec ... oskoekjes/

Een heel makkelijk en heerlijk recept!
Hmm lekker. Ik ben dol op kokos.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al een aantal keer de eierkoeken van Laura’s bakery gemaakt met appel en kaneel. Erg lekker! En bij mij zijn ze ook gewoon zacht.

De kokoskoekjes lijken me ook lekker zeg! Ik ga hem onthouden
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me nu al aan het verheugen op wat ik komend weekend ga bakken. Ik bak elk weekend wel iets. Of mijn dochter bakt wat tussendoor.

Ik heb alles in huis voor de amandel/kokoskoekjes die Prada linkte, dus grote kans dat ik die ga maken. Ik maakte ook al eens een grote kokoskoek, de randjes waren het lekkerst en daar hebben kleinere koekjes er meer van natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen week nog wel naanbrood gebakken voor bij het avondeten. Super simpel van Griekse yoghurt en zelfrijzend bakmeel. Je rolt ze plat uit en bakt ze dan in de grillpan. Sinds de eerste keer dat ik deze gemaakt had,hebben we de kant-en-klare uit de supermarkt niet meer gegeten.
Mermedina schreef:
02-09-2020 19:03
Ik ben me nu al aan het verheugen op wat ik komend weekend ga bakken. Ik bak elk weekend wel iets. Of mijn dochter bakt wat tussendoor.

Ik heb alles in huis voor de amandel/kokoskoekjes die Prada linkte, dus grote kans dat ik die ga maken. Ik maakte ook al eens een grote kokoskoek, de randjes waren het lekkerst en daar hebben kleinere koekjes er meer van natuurlijk!
Leuk, ze zijn echt goddelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mayolijn: Heb je een recept van het griekse naanbrood? Dat lijkt me erg lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven