barbecue als enige vegetariër met collega’s....

19-07-2019 10:07 576 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik iets voorleggen. Werk sinds 2 jaar in een gevarieerd team met 20 man. Elk jaar een afdelingsuitje waar “de baas” 30 euro p.p. Voor betaald en de rest betalen we zelf. Prima. Wordt georganiseerd door steeds een paar mensen uit het team (wisselt per jaar). Dit jaar zijn we bij een collega na de activiteit (flink sportief) uitgenodigd in de tuin te komen barbecuen. ze weten dat ik vegetarisch eet en ik heb het ook nog even extra gemeld. Was geen enkele probleem, zou helemaal goedkomen. echter wat bleek: ja er was wel wat brood en wat sla en meloen en voor de vega: 2 maïskolven. Die ook even tussen het vlees gelegd moesten worden. Dat eet ik dus niet. Ik heb er een gezellige avond van gemaakt maar vond het wel heel vervelend. Kwam met flinke honger thuis en heb nog maar een paar boterhammen gesmeerd. Wat ik vooral zo jammer vind is dat er blijkbaar niemand is die denkt...hè da s wel weinig keus voor haar. En zelf wel lekker dooreten met luxe en duur vlees (er was een extern iemand bij die het allemaal klaargemaakt heeft). En voor mij alleen bijgerechten die voor iedereen beschikbaar waren. Of klink in nu verwend? Je had toch wat groentes oid in folie kunnen doen? Ik voel me er wel rot onder eerlijk gezegd.
Of je gaat niet.
Of je betaald niet en neemt je eigen bbq eten mee.
Nou ik ben zelf ook vegetarier maar ik vind eigenlijk dat je best zeurt over een mislukte bbq. Oké het is niet echt meedenkend van je collega's maar je maakt het wel erg groot.
Waarom heb je zelf geen suggesties aangedragen? ik ben geen vegetariër maar zelfs ik weet dat veel mensen ofwel gewoon niet weten wat het exact in houdt ofwel geen idee hebben wat ze ter vervanging kunnen aanbieden. In zulke gevallen denk ik dat je zelf wat assertiever zal moeten zijn en heel duidelijk aangeven wat de mogelijkheden zijn voor jou.

Dat je er rot om voelt snap ik wel maar ik denk niet dat men expres zo weinig voor je had.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem zelf altijd wat mee als ik ergens kom voor de BBQ. Mensen die zelf niet vegetarisch eten weten misschien ook niet goed wat we zowel wel eten. En ook niet elke vegetariër wil nepvlees eten. Ik zou dus de volgende keer zelf wat meenemen wat je lekker vind. :)
Alle reacties Link kopieren
Je had ook zelf suggesties kunnen geven. Als vega ben je de uitzondering op de regel, dus laat dan weten wat je zou willen.
Of je zegt dat je mee helpt met bedenken voor een vega pakket.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit met de jaarlijkse bbq van schoonfamilie. Altijd heel groots, met heel erg veel vlees en voor mij als enige vegetariër wat brood, paprika en salade. Les geleerd en neem daarom standaard voor mezelf maar wat mee voor op de grill.
Alle reacties Link kopieren
Als vleeseter (sorry) kan ik je vertellen dat het heel moeilijk is om te bedenken waar een vegetarier blij van wordt. Persoonlijk had ik je waarschijnlijk gevraagd om zelf iets mee te nemen, of ik had wat vegaburgers meegenomen.

Smaken verschillen. Maar ik heb wel eens met vegetariers bij een bbq gezeten. Die hadden zelf vanalles gemaakt en ik vond de ene helft nauwelijks te eten en de andere helft zag er in mijn ogen zo prutterig uit dat ik heb bedankt.

Dus ik snap je gevoel maar ik denk niet dat ze het bewust fout hebben gedaan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dat inmiddels zo gewend, dat ik zelf standaard vega dingen meeneem.

Netjes vind ik het niet van je collega's. Maar ik zou er niet te lang mee zitten.
Ik vind dat er weinig keuze is.

Maar een aparte grill verwachten vind ik dikke onzin en is juist helemaal niet goed voor het milieu of de dieren dus wat is die logica precies?
Alle reacties Link kopieren
Waarom raak je niet gevuld van brood, salades en mais?
Natuurlijk maakt men het tussen het vlees en heb je niet een hele BBQ voor je zelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
je had dus brood, bijgerechten en twee maiskolven.

Die maiskolven wil je niet, je wil andere groente, de bijgerechten vond je niet prettig omdat die niet alleen voor jou waren maar anderen mochten er ook van eten.

Ik vind eigenlijk dat je wel erg veeleisend bent.
Alle reacties Link kopieren
Ja je klinkt verwend.
Eén maaltijd zeg, poehpoeh. Het is niet dat je drie dagen zonder eten zat hè!
.
Ik snap wel dat je het vervelend vind. Je kunt zelfs bij een goede slager doorgeven dat er vegetariërs mee-eten en dan nemen ze vegaburgers mee.

Ik vind maïskolven op de BBQ wel erg lekker en met salade en brood +smeerseltje heb je best wat kunnen eten toch?
Ik geef het soms aan, maar meestal kan ik me goed redden met salades, fruit, stokbrood en sausjes. Het nadeel van aangeven dat ik vegetariër ben vind ik dat er belachelijke hoeveelheden vleesvervanger worden georganiseerd en veel moeite wordt gedaan voor gerechtjes terwijl ik nooit veel eet en mij dan mega bezwaard voel.
Alle reacties Link kopieren
Je ben niet alleen vegetariër. Je bent speciaal...je wil eten speciaal voor jezelf zonder delen en zonder dat een ander hetzelfde heeft en zonder dat het eten van een ander heeft aangeraakt. Witney Houston had minder eisen in haar kleedkamer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
19-07-2019 10:20
Je ben niet alleen vegetariër. Je bent speciaal...je wil eten speciaal voor jezelf zonder delen en zonder dat een ander hetzelfde heeft en zonder dat het eten van een ander heeft aangeraakt. Witney Houston had minder eisen in haar kleedkamer.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zeker wat mager, maar op zich kun je je natuurlijk prima vol eten aan brood, salade en maïskolven.

Wat ik echt niet begrijp is waarom je geen maiskolf wilt eten die naast een stukje vlees op de bbq heeft gelegen (of heb ik dat verkeerd begrepen?). Wil je ook een eigen bbq dan? Dat lijkt me niet erg reëel.
Alle reacties Link kopieren
In principe houd ik helemaal niet van barbecue omdat het juist echt iets voor vlees/visliefhebbers is. Maar ik verwacht niet dat iedereen met mij rekening houd dus ik pas me aan. Zelf meenemen was geen optie ivm middagprogramma. En natuurlijk heb ik wel geprobeerd te overleggen maar mij werd steeds verzekerd het is extern gecaterd dus dat komt helemaal goed. Ik ben assertief genoeg. Maar nee, ik wil geen vleessappen over Mn eten dus ik verwacht geen aparte grill maar je kunt het bv even in aluminiumfolie rollen. O je kunt jezelf zeker volkrijgen met brood en sla maar dat lijkt me niet de bedoeling. Ik eet al meer dan dertig jaar vegetarisch en weet nu keer dat ik voortaan BBQ s niet doe. Is gewoon niet mijn ding. En nogmaals: prima als mensen wel vlees eten.
Alle reacties Link kopieren
Tja het is jammer maar dit gebeurd vrij vaak. Zelf helaas ook ervaring mee. Volgende keer of helpen met inkopen of zelf wat meenemen, dat voorkomt teleurstellingen (of er niet vanuit gaan dat je gaat eten en alleen wat te snacken neemt).
Alle reacties Link kopieren
Duufje schreef:
19-07-2019 10:22
Ik vind het zeker wat mager, maar op zich kun je je natuurlijk prima vol eten aan brood, salade en maïskolven.

Wat ik echt niet begrijp is waarom je geen maiskolf wilt eten die naast een stukje vlees op de bbq heeft gelegen (of heb ik dat verkeerd begrepen?). Wil je ook een eigen bbq dan? Dat lijkt me niet erg reëel.
nee er waren ook nog bijgerechten, maar die waren niet voor haar alleen en daar mochten anderen ook van eten
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
19-07-2019 10:22
In principe houd ik helemaal niet van barbecue omdat het juist echt iets voor vlees/visliefhebbers is. Maar ik verwacht niet dat iedereen met mij rekening houd dus ik pas me aan. Zelf meenemen was geen optie ivm middagprogramma. En natuurlijk heb ik wel geprobeerd te overleggen maar mij werd steeds verzekerd het is extern gecaterd dus dat komt helemaal goed. Ik ben assertief genoeg. Maar nee, ik wil geen vleessappen over Mn eten dus ik verwacht geen aparte grill maar je kunt het bv even in aluminiumfolie rollen. O je kunt jezelf zeker volkrijgen met brood en sla maar dat lijkt me niet de bedoeling. Ik eet al meer dan dertig jaar vegetarisch en weet nu keer dat ik voortaan BBQ s niet doe. Is gewoon niet mijn ding. En nogmaals: prima als mensen wel vlees eten.

Waarom niet? Je gaat er heus niet dood van hoor.
.
Alle reacties Link kopieren
Brood, salades, maiskolf en meloen heb ik echt genoeg aan. Nou gooi ik er wel een karbo ook op.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
19-07-2019 10:22
In principe houd ik helemaal niet van barbecue omdat het juist echt iets voor vlees/visliefhebbers is. Maar ik verwacht niet dat iedereen met mij rekening houd dus ik pas me aan. Zelf meenemen was geen optie ivm middagprogramma. En natuurlijk heb ik wel geprobeerd te overleggen maar mij werd steeds verzekerd het is extern gecaterd dus dat komt helemaal goed. Ik ben assertief genoeg. Maar nee, ik wil geen vleessappen over Mn eten dus ik verwacht geen aparte grill maar je kunt het bv even in aluminiumfolie rollen. O je kunt jezelf zeker volkrijgen met brood en sla maar dat lijkt me niet de bedoeling. Ik eet al meer dan dertig jaar vegetarisch en weet nu keer dat ik voortaan BBQ s niet doe. Is gewoon niet mijn ding. En nogmaals: prima als mensen wel vlees eten.
ja waarom heb je dat dan niet gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven