Broccoli invriezen?

14-04-2017 17:46 32 berichten
Ik heb hier 4 broccoli stronken liggen (heb ze gekregen), maar geen trek in broccoli. Bewaren kan natuurlijk wel, maar die 4 stronken komen niet op in één week.



Dus kan verse (ongekookte) broccoli ingevroren worden?



Als het niet kan, weet iemand dan een lekker gerecht waar veel broccoli voor nodig is
quote:MinkeDeWit schreef op 14 april 2017 @ 18:27:

De stronken zijn juist het lekkerst. Ik kook ze wat langer dan de roosjes en dan roerbakken met knoflook. Kort voorgekookt kun je ze ook invriezen.

Maar waarom koop je vier stronken? Wij eten er een met zijn drieën (maar de kinderen zorgen dat ze geen overdosis groente binnen krijgen).Lezen.
quote:Fee-de-Goede schreef op 14 april 2017 @ 18:31:

[...]





Lezen.Jij slaat snel aan op mij. Ben je altijd zo?
quote:MinkeDeWit schreef op 14 april 2017 @ 18:33:

[...]



Jij slaat snel aan op mij. Ben je altijd zo?

Ik had de stronken gekregen



Zelf zou ik er nooit 4 tegelijk kopen.
Alle reacties Link kopieren
De stelen zijn 't lekkerste!! Wel ff schillen trouwens, of je moet van een stevige bite houden
Ik heb nu de broccoli inclusief stelen (wel in stukjes) geblancheerd. Nu zijn ze aan het uitlekken en dan gaan ze in portiezakjes de vriezer in.
Als je er soep van wilt maken dan zou het wel kunnen. Zelf ben ik geen fan van groenten die in de vriezer zijn geweest om nog daarna te koken. Ik maak eigenlijk nooit soep en heb van broccoli of bloemkool veel over als wij dat gegeten hebben. Sommige mensen vinden het zonde maar ik gooi wat over is van de bloemkool weg want ik heb geen zin om iets te eten wat ik niet echt lekker vind. Ik kies altijd wel de kleinste bloemkool uit.
quote:MinkeDeWit schreef op 14 april 2017 @ 18:33:

[...]



Jij slaat snel aan op mij. Ben je altijd zo?



Op jou?



Nee hoor. Als je dat opvalt zal het wel zo zijn btw.

Blijkbaar is ier vaak iets met wat je post dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven