Brood, het is weer zover, grrr!!!

16-04-2018 12:10 101 berichten
Het wordt weer warmer en dus is het voor mij niet meer mogelijk om complete halfjes brood in de keuken te bewaren, want voordat het op is zijn er alweer een aantal boterhammen beschimmeld. Net nog de helft van een halfje weggegooid.
Brood in de koelkast bewaren vind ik niet fijn, het brood wordt er niet smakelijker op.
What's a girl to do om dagelijks lekker vers brood te hebben, niet bevroren en niet beschimmeld?
Hoe bewaren jullie je brood?
Troeteltje schreef:
16-04-2018 12:26
Niet half brood er uit halen. De sneeen die je gaat eten. De rest laat je liggen. Binnen een zucht en een scheet is je brood serveerklaar.
En als jij het fijner of lekkerder vind kan het ook binnen een poep en een zucht. :proud:
Onsjanneke schreef:
16-04-2018 12:27
Of even in de broodrooster, als je een keer haast hebt ;)
Een broodrooster heb ik niet meer. Ik vind geroosterd brood alleen maar lekker als het wit is en dat eet ik al heel lang niet meer. :)
Fijn dat je je oplossing hebt gevonden!

Overigens..bespaar het milieu en ga geen pakjes per 2 maken. Haal gewoon elke dag 2 uit de verpakking van een halfje. Is wel zo milieubewust. Beter voor de duifjes ook.
als je de 2 boterhammen tegen elkaar (als een kaartenhuisje) tegen elkaar aan zet, dan zijn ze sneller ontdooit dan als ze op een bord liggen.

Verder vroor mijn oma ze per 2 in. En haalde iedere ochtend 2 boterhammetjes uit de vriezer. En als ik kwam en mee lunchte een zakje extra. Dus halfje halen en dan in losse zakjes in de vriezer. De zakjes liet ze opdrogen en de kruimeltjes voor de vogeltjes. Daarna borg ze ze op voor de volgende boterhammen <3
Troeteltje schreef:
16-04-2018 12:28
En als jij het fijner of lekkerder vind kan het ook binnen een poep en een zucht. :proud:
Sinds ik allinson eet heb ik van geen van beide meer last, ook niet als het wat langer duurt, scheetje. ;-)
Troeteltje schreef:
16-04-2018 12:29
Fijn dat je je oplossing hebt gevonden!

Overigens..bespaar het milieu en ga geen pakjes per 2 maken. Haal gewoon elke dag 2 uit de verpakking van een halfje. Is wel zo milieubewust. Beter voor de duifjes ook.
Ja ma.
nerdopviva schreef:
16-04-2018 12:24
Als je een magnetron hebt, is het zelfs maar 1 minuutje (op de ontdooistand).
Persoonlijk vind ik dat niet lekker en bovendien zonde van de stroom en extra werk met al die kruimels in je magnetron steeds. Als ik weleens te laat brood uit de vriezer haal om mee te nemen smeer en beleg ik het bevroren. Maar goed, ieder zijn eigen manier he?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon per twee sneetjes invriezen. Een kwartiertje wachten en ze zijn ontdooid.
Life is short. Eat dessert first.
JuliaChild schreef:
16-04-2018 12:30
als je de 2 boterhammen tegen elkaar (als een kaartenhuisje) tegen elkaar aan zet, dan zijn ze sneller ontdooit dan als ze op een bord liggen.

Verder vroor mijn oma ze per 2 in. En haalde iedere ochtend 2 boterhammetjes uit de vriezer. En als ik kwam en mee lunchte een zakje extra. Dus halfje halen en dan in losse zakjes in de vriezer. De zakjes liet ze opdrogen en de kruimeltjes voor de vogeltjes. Daarna borg ze ze op voor de volgende boterhammen <3
Echte oma-actie.

Goed plan, dat kaartenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Wij gooien boterhammen bevroren in de broodrooster inderdaad, lekker hoor! Maar ze ontdooien ook best snel van zichzelf.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
ik doe de moeite niet om ze apart te verpakken. 's morgens met slaperig hoofd naar beneden, koffie zetten brood uit vriezer. terug naar boven, wassen aankleden, en intussen koffie klaar brood ontdooid
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik haal brood de avond vantevoren uit de vriezer, en laat het in de koelkast ontdooien. Dan blijft het fris. Haal meteen als je uit bed komt het brood uit de koelkast en het kan op temperatuur komen.
Cateautje schreef:
16-04-2018 12:31
Ja ma.
:devil:
Troeteltje schreef:
16-04-2018 12:38
:devil:
:smooch:
Maar goed, ik ga dus proberen mijn boterhammen in de avond uit de vriezer te halen, als ik dan begin dan kan ik met mijn beginnende dementie het vergeten tot de volgende morgen als mijn maag knort.
Moet lukken.

Thanks ladies!
Het gaat je lukken!
Alle reacties Link kopieren
Brood per halfje invriezen en dan 2 sneetjes loswrikken (zit niet echt aan elkaar bevroren). Morgens uit de vriezer is wel na 1 uurtje goed ontdooid.
Bevroren kan het ook zo in de broodrooster. Of met wat ouder brood een tosti met kaas maken in de koekenpan.
Alle reacties Link kopieren
Een uur om 2 boterhammen te ontdooien?? :-? Dat gaat echt veel sneller hoor, hooguit 10 minuten..
merano schreef:
16-04-2018 12:14
pak ze in in kleien zakjes per twee stuks. Die haal je dan 's avonds uit de vriezer voor de volgende dag. En anders ga je iedere dag even naar de bakker voor twee kadetjes ;-)

Plastic bakjes, want die kun je afwassen en hergebruiken, beter voor het milieu :winkie:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
16-04-2018 12:14
Ja, ik vries altijd 4 halfjes in en dan haal ik er eentje uit om te ontdooien. In de winter gaat dat prima, dan blijft het gewoon goed, maar nu het weer warmer wordt heb ik dat gedoe weer.
Hoe lang duurt het eer een boterham is ontdooit?
Waarom gaat het in de winter wel en in de zomer niet?

En als je zo weinig brood eet, waarom haal je dan 4 halfjes? Dan koop je toch pas weer nieuw brood als dat halfje op is?

En ontdooien .... binnen een paar minuten is het ontdooid.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
16-04-2018 12:56
Plastic bakjes, want die kun je afwassen en hergebruiken, beter voor het milieu :winkie:
Plastic zakje kan je ook gewoon hergebruiken. Even de kruimels eruit schudden, hoef je ook niet af te wassen. Beter voor het milieu.
viva-life22 schreef:
16-04-2018 13:18
Waarom gaat het in de winter wel en in de zomer niet?

En als je zo weinig brood eet, waarom haal je dan 4 halfjes? Dan koop je toch pas weer nieuw brood als dat halfje op is?

En ontdooien .... binnen een paar minuten is het ontdooid.
Waarom zou ik geen vier halfjes mogen kopen, is wel zo gemakkelijk en hoef ik niet voor alleen brood de deur uit.

De atmosfeer veranderd als het lente en zomer wordt en dan bederven etenswaren veel eerder.

Het ontdooien van een compleet halfje duurt ongeveer anderhalf tot twee uur.
Dahlia74 schreef:
16-04-2018 13:19
Plastic zakje kan je ook gewoon hergebruiken. Even de kruimels eruit schudden, hoef je ook niet af te wassen. Beter voor het milieu.
Bakjes nemen ook teveel ruimte in in de vriezer. Ik heb maar een onderkantje met drie laden.
Paar tips:
- bij mij werd het brood van de bakker het snelst oud, daarna dat van de Albert Heijn. Het brood van de Jumbo gaat een stuk langer goed.

- brood in de zak niet met je handen aanraken en de zak steeds netjes dichtdoen (met zo min mogelijk lucht erbij) en in de trommel bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
16-04-2018 13:21
Waarom zou ik geen vier halfjes mogen kopen, is wel zo gemakkelijk en hoef ik niet voor alleen brood de deur uit.

De atmosfeer veranderd als het lente en zomer wordt en dan bederven etenswaren veel eerder.

Het ontdooien van een compleet halfje duurt ongeveer anderhalf tot twee uur.
Maar als je niet van plan bent dat halve brood in een keer op te eten, hoeft het niet allemaal ontdooid te worden. Wil je het wel allemaal opeten, dan de sneetjes van elkaar halen, en naast elkaar op tafel/aanrecht.

Nog een gratis tip; als de boter te hard is om te smeren, met de kaasschaaf plakjes schaven, die zijn zo op smeertemperatuur
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven