Brood, het is weer zover, grrr!!!

16-04-2018 12:10 101 berichten
Het wordt weer warmer en dus is het voor mij niet meer mogelijk om complete halfjes brood in de keuken te bewaren, want voordat het op is zijn er alweer een aantal boterhammen beschimmeld. Net nog de helft van een halfje weggegooid.
Brood in de koelkast bewaren vind ik niet fijn, het brood wordt er niet smakelijker op.
What's a girl to do om dagelijks lekker vers brood te hebben, niet bevroren en niet beschimmeld?
Hoe bewaren jullie je brood?
Oh ja, nog een tip: brood bevroren besmeren en als je dan een kwartier later in de auto zit, is het ontdooid.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
16-04-2018 12:23
10 minuten is goed te doen. Dacht dat het veel langer duurde.
Geef je 'm ff een paar seconden in de magnetron, gewoon om op te starten. Wegleggen en douchen /aankleden en ze zijn ontdooit.
Troeteltje schreef:
16-04-2018 12:29
Fijn dat je je oplossing hebt gevonden!

Overigens..bespaar het milieu en ga geen pakjes per 2 maken. Haal gewoon elke dag 2 uit de verpakking van een halfje. Is wel zo milieubewust. Beter voor de duifjes ook.

Je kunt zakken van brood prima een paar keer hergebruiken voor brood. Even laten drogen, kruimels eruit en in een la of kast steken. Door steeds de zak waarin je het brood koopt weer aan de voorraad toe te voegen hoef je nooit zakjes te kopen.

Voordeel dat je dus nooit een bruid hebt waarvan je de sneetjes niet los kunt krijgen.
trachemys schreef:
16-04-2018 12:38
Ik haal brood de avond vantevoren uit de vriezer, en laat het in de koelkast ontdooien. Dan blijft het fris. Haal meteen als je uit bed komt het brood uit de koelkast en het kan op temperatuur komen.

Brood in de koelkast droogt uit.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe lang laat jij het brood dan liggen? Want een halfje heeft ca 13 sneden. Met 2 sneden per dag betekend het dus dat je er bijna een week mee doet????
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
16-04-2018 13:21
Waarom zou ik geen vier halfjes mogen kopen, is wel zo gemakkelijk en hoef ik niet voor alleen brood de deur uit.

De atmosfeer veranderd als het lente en zomer wordt en dan bederven etenswaren veel eerder.

Het ontdooien van een compleet halfje duurt ongeveer anderhalf tot twee uur.
Wel goed lezen hè, ik zeg nergens dat jij geen 4 halfjes brood mag kopen. Ik vraag mij alleen af waarom je dat koopt als je a niet zoveel eet en b niet weet hoe te bewaren.

Haal gewoon zoveel plakjes brood uit de vriezer als je nodig bent.
Gewoon 2 sneetjes loswrikken van je halfje en de rest weer terug in de diepvries.

Kaartenhuisje van maken inderdaad. Je brood is ontdooid voor je thee klaar is ;-)
Duurt ongeveer 5 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Als je het toch in de vriezer bewaard kun je ook hele broden kopen. Scheelt weer plastic.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
16-04-2018 13:55
Je kunt zakken van brood prima een paar keer hergebruiken voor brood. Even laten drogen, kruimels eruit en in een la of kast steken. Door steeds de zak waarin je het brood koopt weer aan de voorraad toe te voegen hoef je nooit zakjes te kopen.

Voordeel dat je dus nooit een bruid hebt waarvan je de sneetjes niet los kunt krijgen.


ook wel prettig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
fryskefaam schreef:
16-04-2018 14:40
Als je het toch in de vriezer bewaard kun je ook hele broden kopen. Scheelt weer plastic.

nóg beter!! :cheer:
nlies schreef:
16-04-2018 15:06
[/b][/b]

ook wel prettig
Heerlijk zulke verschrijvingen soms! Zeker voor een beelddenker :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik koop een heel brood, altijd Allinson volkoren.

Ik vries het in en haal de sneetjes die ik wil eten uit de vriezer.

Ik woon ook alleen dus ik weet hoeveel sneetjes ik uit de vriezer moet halen.

Wat is daar moeilijk aan?
Apart topic dit :proud:

MonteCara* schreef:
16-04-2018 19:58
Ik koop een heel brood, altijd Allinson volkoren.

Ik vries het in en haal de sneetjes die ik wil eten uit de vriezer.

Ik woon ook alleen dus ik weet hoeveel sneetjes ik uit de vriezer moet halen.

Wat is daar moeilijk aan?
Apart topic dit :proud:
Ja, apart hè? :)

Ik heb niet altijd alleen gewoond en heb het meest simpele nog niet kunnen bedenken. Tja, ik zit hier alleen maar mee in de warme maanden.

Maar goed, ik heb mijn 2 boterhammetjes voor morgen al uit de vriezer gehaald, dus ik begin het te leren. Goed hè van mij? :proud:
Gewoon halve blijven kopen hoor Cateautje. Een heel is wellicht wat goedkoper maar als je een bevroren brood zo vaak open en dicht moet doen, ongeveer 13 keer in jouw geval, gaat de kwaliteit snel achteruit. Je bespaart zo al genoeg door minder brood weg te gooien. Wil je nog wat meer besparen koop je 2 hele broden en maak je daar 4 halve van om in te vriezen.

Brood zou ik niet ' avonds uit de vriezer halen maar wanneer je het nodig hebt. Dan smaakt het net zo goed als vers. Eenmaal ontdooit brood veroudert erg snel is mijn ervaring. En het is, zoals al gezegd, zeker in die kaarthouding, in 10 min ontdooit.
Dankje Normandina.

De sneetjes zijn nu al ontdooid, maar zal het voortaan in de morgen doen.

Punt is dat ik in de morgen niet te lang kan wachten met eten vanwege diabetes. Als ik te lang wacht dan krijg ik al snel een hypo, dus dat moet ik zien te voorkomen.
MonteCara* schreef:
16-04-2018 19:58
Ik koop een heel brood, altijd Allinson volkoren.

Ik vries het in en haal de sneetjes die ik wil eten uit de vriezer.

Ik woon ook alleen dus ik weet hoeveel sneetjes ik uit de vriezer moet halen.

Wat is daar moeilijk aan?
Apart topic dit :proud:

Dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop hele broden en vries er vier stuk per zakje in. Vijf minuten werk om dat te doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat ik trouwens doe - maar dat zullen sommigen wel not done vinden - is de boterhammen ontdooien in de magnetron. Ik weet inmiddels precies hoeveel seconden dat ze niet te warm en zompig worden, maar gewoon perfect ontdooid.

Dan hoef je niet eens te wachten tot ze ontdooid zijn.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
16-04-2018 21:33
Dankje Normandina.

De sneetjes zijn nu al ontdooid, maar zal het voortaan in de morgen doen.

Punt is dat ik in de morgen niet te lang kan wachten met eten vanwege diabetes. Als ik te lang wacht dan krijg ik al snel een hypo, dus dat moet ik zien te voorkomen.
Paar tellen in de magnetron. Of je stopt ze in je broodrooster.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Cerfje schreef:
16-04-2018 12:26
En als je haast hebt gewoon even 10 sec per boterham in de magnetron. Dan hoef je niet te wachten.

Oh ik ben toch niet de enige :P
blijfgewoonbianca schreef:
16-04-2018 21:50
Paar tellen in de magnetron. Of je stopt ze in je broodrooster.
Ik heb liever gewoon een verse boterham.

Ik heb overigens geen broodrooster.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
16-04-2018 21:57
Ik heb liever gewoon een verse boterham.

Ik heb overigens geen broodrooster.
Als je de magnetron goed gebruikt proef / voel je niks raars aan een ontdooide boterham.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
16-04-2018 13:22
Bakjes nemen ook teveel ruimte in in de vriezer. Ik heb maar een onderkantje met drie laden.
Daar zou ik een moord voor doen, met mijn ene kleine lade. :proud:

Ik zou ze invriezen, evt. per 2 plakjes. Als een halfje of heel bevroren is als ie scheef is, krijg je de boterhammen er niet heel vanaf.
Brood ontdooit sneller als je het al bevroren besmeert met bijv. boter of margarine.
Overigens: als je zo weinig brood eet, zou ik maar 1 of 2 halfjes per keer kopen, neemt het niet zoveel ruimte in in je vriezer.
Cateautje schreef:
16-04-2018 20:06
Ja, apart hè? :)

Ik heb niet altijd alleen gewoond en heb het meest simpele nog niet kunnen bedenken. Tja, ik zit hier alleen maar mee in de warme maanden.

Maar goed, ik heb mijn 2 boterhammetjes voor morgen al uit de vriezer gehaald, dus ik begin het te leren. Goed hè van mij? :proud:
Troost je Cateautje, ik doe al heel lang een brood in de vriezer en haal eruit hoeveel ik nodig heb maar pas was mijn nichtje hier en zei stralend: weet je wat mijn ouders altijd doen: brood in de vriezer en alleen eruithalen wat je nodig hebt.
Blik erbij van: daar was je noooooit opgekomen, geef toe!

Ik zei ja, dat doe ik al heel lang zo, ik eet niet zoveel brood dus tsja.. ze was echt verbijsterd: NIEMAND die ze die tip gaf deed dat al, ik was de eerste dus zo gek is het kennelijk niet dat je gewoon een halfje ontdooide :there:

En toen ik nog een magnetron had deed ik ze een paar tellen erin dan waren ze halfbevroren en toch heel snel ontdooit. Na 5 min. of zo, die variant had ik nog niet voorbij zien komen, dan heb je gegarandeerd geen zompig zacht brood :proud:
O ja, je kan ook nog 2 bammetjes met beleg invriezen mits het beleg goed in te vriezen is natuurlijk :idee:
Lenn12345 schreef:
16-04-2018 22:05
Troost je Cateautje, ik doe al heel lang een brood in de vriezer en haal eruit hoeveel ik nodig heb maar pas was mijn nichtje hier en zei stralend: weet je wat mijn ouders altijd doen: brood in de vriezer en alleen eruithalen wat je nodig hebt.
Blik erbij van: daar was je noooooit opgekomen, geef toe!

Ik zei ja, dat doe ik al heel lang zo, ik eet niet zoveel brood dus tsja.. ze was echt verbijsterd: NIEMAND die ze die tip gaf deed dat al, ik was de eerste dus zo gek is het kennelijk niet dat je gewoon een halfje ontdooide :there:

En toen ik nog een magnetron had deed ik ze een paar tellen erin dan waren ze halfbevroren en toch heel snel ontdooit. Na 5 min. of zo, die variant had ik nog niet voorbij zien komen, dan heb je gegarandeerd geen zompig zacht brood :proud:
O ja, je kan ook nog 2 bammetjes met beleg invriezen mits het beleg goed in te vriezen is natuurlijk :idee:
Ik voel me zeer getroost en het doet me goed dat ik er niet alleen voor sta.

Ik heb een uurtje geleden aan mijn boterhammetjes gevoeld en ik ben zeer tevree. Als ik me nu nog dagelijks kan bedenken dat ik ze uit de vriezer moet halen, is het helemaal feest. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven