Cocktails 'grote hoeveelheden'

16-07-2010 13:21 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lekkere cocktails te over en de recepten zijn ook wel te vinden, maar...ik moet heeeel veeel cocktails maken.



Over een paar weken staan we met een vereniging met een kraampje op een stadsfeest. We gaan cocktails verkopen van 16.00 tot 03.00, dus willen we cocktails maken die we makkelijk in grote hoeveelheden kunnen voorbereiden en ook geen 100 ingrediënten hebben (die moeilijk even bij te vullen zijn mochten ze opgaan).



We kunnen een blender regelen, dus ik zat zelf aan frozen (strawberry?) margherita's te denken en aan caïpirinha's of mojito's. We willen in totaal 3 alcoholische en 2 non-alcoholische cocktails serveren. Eentje kan er ook best zelfverzonnen zijn, die geven we danz elf een geinige naam die aan de club is gerelateerd ofzo.



Alle suggesties zijn welkom!
Er is 1 ding wat altijd een hekel punt is met cocktails: ijs of crushed ijs. Je moet je voorbereiden op het inslaan van heeeeeel veel ijsblokjes of gecrushed ijs, anders kun je geen goede cocktails in elkaar draaien. Je kunt bij de groothandel mixen kopen voor cocktails, dan hoef je zelf niets te mengen.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt over een simpel limonadekraampje al moeilijk gedaan i.v.m. de warenwet en hygiene en weet ik wat nog meer. Ben ietwat verbaasd eigenlijk dat sterke drank verkopen wel toegestaan is.



Maar misschien eens bij een slijter binnen stappen? Niet over dat kraampje beginnen maar dat je thuis een groot feest hebt en inspiratie zoekt voor makkelijke cocktails?
Iets anders
Alle reacties Link kopieren
Long island icetea is gemakkelijk te maken en heerlijk.



Bloody mary ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je inderdaad niet zo maar alcohol mag verkopen, daar heb je een vergunning voor nodig.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog niet hoe groot de kraam zal zijn. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat we niet erg veel plek zullen hebben. Over dat ijs zat ik ook net na te denken. Ik zal eens aan de gemeente (die organiseert dit) vragen of we een grote vrieskist kunnen krijgen, zodat we die vol kunnen gooien met zakken crushed ice. Zelf maken lijkt me een crime...



Even off-topic; ik woon niet in NL, ze zijn hier veel 'makkelijker' over alcohol en het aanbod sterke drank is heir bij de pomp groter als menig Gall&Gall in NL...
Alle reacties Link kopieren
@Zusenzo, long island icetea is heerlijk, maar er zitten 5(!) soorten sterke drank in, dus die valt af..
Alle reacties Link kopieren
bij de macro kun je kant- en klare cocktails kopen, per literfles. Niet heel spannend natuurlijk, maar veel makkelijker krijg je ze niet.

Anders zijn mojito's hip en lekker (en best easy)en anders de good old pina colada.
Alle reacties Link kopieren
Raketje! Heerlijk en makkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Koop een cocktail boek zou ik zeggen....
Alle reacties Link kopieren
Hou het eenvoudig op Zkir of Kir Royal, champagne of bubbelwijn met een scheutje creme de cassis.



En een praatje met de slijter, waarom niet, als hij niet zelf op het evenement staat. Een bordje met zijn naam erop als leverancier , hij ook blij (als je tenminste de flessen bij hem inkoopt, zodat je wat over is makkelijk terug kan brengen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Schoolkrijtje schreef op 16 juli 2010 @ 13:40:

Koop een cocktail boek zou ik zeggen....Die heb ik al. Ik ben niet op zoek naar recepten, maar naar tips omtrent het maken van 5 lekkere cocktails met zo min mogelijk ingrediënten en gedoe, zonder dat ze allemaal hetzelfde smaken...
Alle reacties Link kopieren
quote:bloembloem schreef op 16 juli 2010 @ 13:39:

Raketje! Heerlijk en makkelijk!



die ken ik niet bloembloem, wat gaat daar in?

(ik gok grenadine, iets van perziklikeur en sinaasappelsap?)
Black Russian. Ingrediënten. 2 delen Wodka; 1 deel koffielikeur
Bellini's: Champagne of Prosecco, verse jus en scheutje perzik-likeur



Sgroppino: Sorbetlimoenijs, prosecco en wodka



Beide makkelijk en in grote kannen te maken en overheerlijk!!!!
Of een Tequilla Slammer: bodem tequilla aangevuld met 7-up (dient eerst op de bar geslagen te worden voordat het opgedronken wordt, voor maximaal effect).
Alle reacties Link kopieren
Toen ik ging trouwen hebben we een strandfeest gegeven en daarvoor 3 jerrycans met cocktails gemaakt. Long Island Iced Tea (daarvoor hadden we de sterke drank vast gemixd en kwam de cola er later bij), iets groens (hoe heet die nou ook al weer... met banaan en cocos en ananas) en een met jus als basis. Was een groot succes.

Misschien een idee om jouw cocktails ook vast van te voren te maken?
Alle reacties Link kopieren
Mojito's en caipirinha's kun je goed voorbereiden door in een aantal glazen de suiker, limoentjes en munt alvast te stampen op een rustig moment. Hoef je als het druk is alleen nog het ijs, de drank en het spuitwater toe te voegen.

Pina colada is ook een hele snelle en makkelijke cocktail als je hem alleen met ananassap en malibu maakt (en weer dat ijs natuurlijk).

Kant en klare sangria in een grote kom, met extra fruit erin voor de show. Kun je dat zo in de glazen scheppen.

Mmmm, ik krijg ook al zin in zo'n feestje!



Oh ja, rum punch kun je ook klaar zetten in een bowl!



RUM PUNCH FOR A CROWD

Easiest of all for a big party will be to set out a pair of punch bowls, one without alcohol. Remember to stock sparkling water and soft drinks for non-drinkers and designated drivers. For everyone else, a colorful bowl full of island spirits will get the gathering off to a great start.



1 (46-ounce) can orange juice

1 (46-ounce) can pineapple juice

1 (16-ounce) can Coco Lopez

16 ounces of Cruzan Rum Dark

Roses Grenadine, for added color and flavor

Fresh seasonal fruit for garnish



Combine all ingredients, except the garnish. Chill. It will make about 16 8-ounce servings. Decorate the punch bowl base with artificial tropical flowers. Add garnish.
Alle reacties Link kopieren
Die Sgroppino klinkt goed voor een 'szomers feest en ook nog makkelijk! Die ga ik binnenkort maar eens zelf proberen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ah ja, sangria! Dat ik daar nog niet aan gedacht heb...
Alle reacties Link kopieren
Kwam een kennis van me mee: watermeloen met wodka.
Alle reacties Link kopieren




In verschillende smaken te krijgen.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Wel lekker makkelijk, maar we gaan het toch echt zelf doen!

Heb 3 sterke mannen om me te helpen
Alle reacties Link kopieren
Daiquiri:







Je maakt ze met witte rum, ijsblokjes, een scheutje limonadesiroop en een hoop aardbeien. Dat allemaal door elkaar in de blender, klaar. Die met limoen (de originele is dat) is nog makkelijker, vervang aardbeien door uitgeperste limoenen.



Mojito's vind ik zelf heel lekker, maar worden bijna nooit lekker klaargemaakt vind ik. Het lekkerst is met bruine rum, bruine suiker en Marokkaanse munt (hierbabuena). De suiker moet je met de munt goed fijn vijzelen, het is wel lekker om de suikerkorreltjes nog te voelen in je mond, maar het is niet lekker als de mojito niet zoet genoeg is. Volgens mij kan je het ook niet zo goed van tevoren maken, ik zie wel vaak hele rijen glazen staan met de suiker en munt er al vast in, maar de limoen, rum en spa moet je dan toch nog zelf toevoegen.



Mojito uit een zak bestaat niet. Dat het verkocht wordt wil niet zeggen dat het echt mojito is, ik geloof er niets van dat dat lekker en naar mojito smaakt, het is net zo'n idee als een sorbet uit een zak.



Wat misschien ook leuk is, al zijn het geen cocktails, zijn jell-o shots:



Het is enorm makkelijk te maken (je favo drankje met gelatine), supergoed te bewaren en als het recht uit de koelkast komt ook behoorlijk verfrissend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Margaretha2 schreef op 16 juli 2010 @ 15:05:



Mojito uit een zak bestaat niet. Dat het verkocht wordt wil niet zeggen dat het echt mojito is, ik geloof er niets van dat dat lekker en naar mojito smaakt, het is net zo'n idee als een sorbet uit een zak.



Wat misschien ook leuk is, al zijn het geen cocktails, zijn jell-o shots:

[afbeelding]

Het is enorm makkelijk te maken (je favo drankje met gelatine), supergoed te bewaren en als het recht uit de koelkast komt ook behoorlijk verfrissend.



Eens! Volgens mij is het niet lekker, maar wel makkelijk

Die jell-o shots zijn ook een goed idee, die ga ik binnenkort eens maken!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven