Deel je soep succes recept!

29-08-2020 17:27 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie favoriete zelfgemaakte soep? Deel je recept hier! :yum:

Zijn jullie ook zo’n soep fan? Hoevaak eten jullie het?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Oeh ben dol op soep. Vooral als lunch. Dat is zo veel lekkerder dan bammetjes. Mijn favorieten zijn linzensoep, goulashsoep en bloemkool-kerriesoep. Ik hou van kruidige snoepjes :yum:
vandaag de meest simpele pompoensoep gemaakt. Maar hij was heerlijk!
Oranje Hokkaido-pompoen schoonmaken, in stukken snijden en pitten en draden eruit halen.
Dan deze in kleinere stukken snijden en samen met een ui in water opzetten. Zoveel water, dat de pompoen net onder staat. Hier 2 groentebouillonblokjes bij doen.
Laat de pompoen gaar worden en zet dan de staafmixer er in. Evt nog wat water toevoegen als je de soep te dik vindt. Op smaak brengen met peper en evt een klein beetje sambal.
Voor een variant met vlees heb ik er vandaag in stukjes gesneden en gebakken chipolata-worstjes er door gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier staat er nu een pan Soto Ajam soep op het vuur. Dit is de tweede keer dat ik het maak en het is echt zo lekker! Ik heb het recept van mijn over buurvrouw gekregen. Nog 10 minuutjes en dan is het klaar. :koffie:

Ik zoek eigenlijk nog een succesrecept voor (gebonden) vissoep. Iemand toevallig een goed recept liggen?
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
05-09-2020 19:43
Ook lekker:

Boston clam chowder! Romige soep met mosselen, spek, witte wijn, wortel en bleekselderij.

Recept van ah:

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... am-chowder
Yep, deze!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal overheen gelezen! Die ziet er wel heerlijk uit! Ik ben alleen geen wijn fan dus die laat ik weg. Maak jij ‘m vaak Mermedina?
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
25-10-2020 18:06
Helemaal overheen gelezen! Die ziet er wel heerlijk uit! Ik ben alleen geen wijn fan dus die laat ik weg. Maak jij ‘m vaak Mermedina?
Ik maak hem altijd als het mosseltijd is. Ik vind een klein beetje wijn er lekker in, terwijl ik dat ook niet echt drink.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven