Doorgefokte avocado's?

11-07-2018 21:39 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik eet regelmatig avocado (eetrijp van AH). Laatst had ik een die wel een heel kleine pit had, namelijk 1cm lang. De avocado rook en smaakte naar niks.
Ik geb weleens gelezen dat de draadjes in avocado komt omdat ze eigenlijk te vroeg geplukt worden omdat de vraag enorm hoog is geworden. Gaat dit ook ten koste van smaak? En is die kleine pit een teken van onrijpheid of staat dat er compleet los van?
Alle reacties Link kopieren
Maar waar kun je dan wel de goede kopen?

En ik lees dat voor wel meer groente en fruitsoorten opgaat. Is de groenteboer beter of de markt?
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
12-07-2018 09:30
Maar waar kun je dan wel de goede kopen?

En ik lees dat voor wel meer groente en fruitsoorten opgaat. Is de groenteboer beter of de markt?
Volgens mij nergens in Nederland. Ik vind de advocado's in Nederland niet naar advocado smaken... Ze worden te vroeg geplukt en in de koeling bewaard, is echt funest.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
11-07-2018 21:39
Ik geb weleens gelezen dat de draadjes in avocado komt omdat ze eigenlijk te vroeg geplukt worden omdat de vraag enorm hoog is geworden.
Die draadjes zijn schimmel: https://www.nrc.nl/nieuws/2015/12/21/wa ... 91-a481940
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
12-07-2018 09:30
Maar waar kun je dan wel de goede kopen?

En ik lees dat voor wel meer groente en fruitsoorten opgaat. Is de groenteboer beter of de markt?
Volgens dat artikel wat ik postte zit het probleem (naast de schimmel) in onvoorzichtigheid. Dan zou de groenteboer (waar de avocado’s minder beknepen worden en niet door vakkenvullers rondgesmeten worden) beter zijn.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik ken iemand die eet ze met pure mayonaise. Dus een hap avocado flink gedipt en gelepeld met mayo. Yak!
Alle reacties Link kopieren
Die draadjes waren trouwens geen schimmel maar groen, net zoals de avocado.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
11-07-2018 23:59
Ik koop ze ook niet meer. Als ze precies goed zijn, vind ik ze erg lekker maar dat is helaas maar één op de zoveel keer. Laatste keer dat ik twee avocado's had gekocht, waren ze eerst nog keihard. Toen ze iets zachter werden sneed ik ze open en waren ze beiden helemaal beschimmeld van binnen. Vond dat zó zonde, twee van die vruchten die de halve wereld over gevlogen worden met alle gevolgen van dien, die ik dan zo weggooi.
Dan eet ik wel wat anders.
Precies dit. De laatste 2x dat ik avocado's kocht bevielen totaal niet.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
AlejandraLaura schreef:
12-07-2018 10:06
Volgens mij nergens in Nederland. Ik vind de advocado's in Nederland niet naar advocado smaken... Ze worden te vroeg geplukt en in de koeling bewaard, is echt funest.
Hoe vaak ik mijn collega's niet moet uitleggen dat de avocados (voor onze lunch) NIET, ik herhaal, NIET in de koelkast gelegd mogen worden!!

Ik heb een paar maanden op Maui in de buurt van een verlaten avocadoplantage gewoond. Daar stonden tientallen bomen van ik weet niet hoe hoog en daar lagen de rijpe avocado's als dikke meloenen op de grond. Man wat waren die lekker! Het zoontje van mijn vriendin groeide er dik en rond van op :-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
louise1 schreef:
12-07-2018 14:55
Hoe vaak ik mijn collega's niet moet uitleggen dat de avocados (voor onze lunch) NIET, ik herhaal, NIET in de koelkast gelegd mogen worden!!
Och, ze liggen voordat je ze koopt ook bijna continu in de koeling...
Ik heb een paar maanden op Maui in de buurt van een verlaten avocadoplantage gewoond. Daar stonden tientallen bomen van ik weet niet hoe hoog en daar lagen de rijpe avocado's als dikke meloenen op de grond. Man wat waren die lekker! Het zoontje van mijn vriendin groeide er dik en rond van op :-)
Dat klinkt wel heel fijn. Ik vermoed dat avocado’s ook het lekkerst zijn als ze uit de buurt komen. Net als kersen, aardbeien, etc...
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven