Een weekje ontbijten

21-10-2018 20:36 116 berichten
Goeiedag,

Deze week hebben we vakantie, en ik ben van plan om de kinderen morgen een Engels ontbijt voor te zetten. Nog nooit gedaan maar gok dat ze dat wel een goed plan vinden.
Ik bedenk net dat ik dat wel de hele week kan doen met verschillende culturen. Kan morgen wel bij de turkse bakker/supermarkt langs voor ontbijt voor dinsdag, maar voor de rest heb ik dan nog niet heel erg veel inspiratie. Iemand nog leuke ideeën, liefst gewoon te kopen of makkelijk te maken en niet teveel lijkend op Turks/ Engels of Nederlands ontbijt?
Leuk idee! Jammer dat ze niet van rijst houden. Thaise rijstsoep of Japans ontbijt met verschilden dingen kan erg lekker zijn.

Andere ideetjes:
Noodle soep (chinees of Thais bijvoorbeeld)
Breakfast burrito
Zweeds achtig ontbijt, met knäckebröd en Skyr (komt uit IJsland maar eten ze veel in Scandinavië ook dacht ik)

Iets met wafels of bagels. (Amerikaans)
MC ontbijt staat nog wel op de wensenlijst van oudste, maar volgens mij heb ik met nu al wel genoeg inspiratie voor de hele week 👍.

Als ik de Dim sum kant en klaar kan kopen gaan we die zeker doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee!
Israëlisch / Midden-Oosters: pitabroodjes, hummus, rauwkost
Breakfast burrito
Reibekuchen
Alle reacties Link kopieren
Won tan bamisoep. Was mijn favo ontbijt toen ik veel in Indonesië was. Ik moet eerlijk vertellen dat ik dat nooit zelf maak maar haal bij de toko en dan 's ochtends opwarm.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
https://wholesomeharvest.wordpress.com/ ... drink/amp/
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Mexicaans ontbijt : huevos rancheros. Genoeg recepten online te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Oh en Zweeds ontbijt met toast, zalm en andere vette vis. Ik weet niet of kinderen er van houden, maar ik zeker wel!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Dimsum jaaaaa, elk dagdeel is dit heerlijk. Juist makkelijk, maar wel echt bij een toko halen en niet bij een gewone supermarkt! Als er maar chiau mai bij zit en bapaos (met chia sieuw/ varkensvlees zijn lekker). Gyoza is ook lekker, daar zit vaak wel wat van groente in ook.
Maandag Engels
Dinsdag Turks
Woensdag Dim sum
Donderdag Grieks
Vrijdag Amerikaanse pancakes/ wafel/ bagel/ donut
Zaterdag churros en empanadas
Zondag breakfast burrito en/ of bamisoep (wel vreemde combi miss?)

Ik ben er! :yes: :yes: :yes:
Dank je wel al iedereen maar post vooral door voor inspiratie voor de volgende vakantie :cheer2: :cheer2: :cheer2:
anoniem_14704 wijzigde dit bericht op 21-10-2018 21:29
Reden: Wijzigingen in het menu
9.69% gewijzigd
Wat een leuk idee!
Ik lees al veel goede tips.

French toast (wentelteefjes)
Bagels met roerei
Eggs benedict

En zijn dat niet zozeer specifieke ontbijtgerechten van een land.

Ontbijten bij Ikea al genoemd? :)
Alle reacties Link kopieren
freya25 schreef:
21-10-2018 21:06
MC ontbijt staat nog wel op de wensenlijst van oudste, maar volgens mij heb ik met nu al wel genoeg inspiratie voor de hele week 👍.

Als ik de Dim sum kant en klaar kan kopen gaan we die zeker doen.
Ik dip ze - ook als ontbijt - in een mengeling van sojasaus en sambal. Kan je verzekeren dat je wakker, welgezind en vol energie de dag in gaat!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Freya: ik vind je lief en enthousiast. Fijn dat je zo snel reageert en alvast hele fijne vakantie! Culinair genot in de ochtend! En daarna iedereen in goede modus aan de vakantiedag :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Marokkaans ontbijt

Marokkaanse pannekoeken je hebt 2 soorten kun je googelen. Honing, jam en la vach qiri kaasjes erbij.
Spiegeleieren in olijfolie bakken
Marokkaanse broodjes(zelf maken kun je googelen.
Verschillende soorten Olijven

Marokkaanse muntthee en sinaasappelsap
Empanadas over het hoofd gezien, lijkt niet heel moeilijk, lekker als hartig tegenwicht bij de churros.

Vis vinden ze heerlijk maar dat wordt een vermogen ben ik bang, die doen er wel een keer als vier uurtje tussendoor.
Oudblond schreef:
21-10-2018 21:14
Freya: ik vind je lief en enthousiast. Fijn dat je zo snel reageert en alvast hele fijne vakantie! Culinair genot in de ochtend! En daarna iedereen in goede modus aan de vakantiedag :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Dank je wel. Weet zeker dat de kinderen dit geweldig gaan vinden, en daar doe ik het voor. Je hebt zo iedere dag meteen al wat leuks gedaan. En zo fijn dat je mbv forummers gewoon met een half uur al teveel inspiratie hebt!
Oudblond schreef:
21-10-2018 21:14
Freya: ik vind je lief en enthousiast. Fijn dat je zo snel reageert en alvast hele fijne vakantie! Culinair genot in de ochtend! En daarna iedereen in goede modus aan de vakantiedag :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Dank je wel. Weet zeker dat de kinderen dit geweldig gaan vinden, en daar doe ik het voor. Je hebt zo iedere dag meteen al wat leuks gedaan. En zo fijn dat je mbv forummers gewoon met een half uur al teveel inspiratie hebt!
Alle reacties Link kopieren
2 x
oudblond wijzigde dit bericht op 21-10-2018 21:30
99.47% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
21-10-2018 21:24
Ja!! En Ha kau :heart:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik bewaar de ingewikkeldere dingen gewoon voor de kerstvakantie, dan moet ik werken en is man vrij :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Niet zo zeer een land, maar wel een cultuur: joods ontbijt. Bagels met roomkaas en gerookte zalm.

Brits/Indiaas: kedgeree (is wel met rijst)

In België schijnen ze regelmatig met zogenaamde ‘koffiekoeken’ te ontbijten.
Alle reacties Link kopieren
freya25 schreef:
21-10-2018 21:23
Dank je wel. Weet zeker dat de kinderen dit geweldig gaan vinden, en daar doe ik het voor. Je hebt zo iedere dag meteen al wat leuks gedaan. En zo fijn dat je mbv forummers gewoon met een half uur al teveel inspiratie hebt!
Deze gaat morgen weer gewoon werken. Dus ik geniet extra mee. Hoop dat je tussentijds kan posten wat de kinderen lekker/leuk vonden. Word ik ook weer blij van ;-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
freya25 schreef:
21-10-2018 21:26
Ik bewaar de ingewikkeldere dingen gewoon voor de kerstvakantie, dan moet ik werken en is man vrij :thumbsup:
Snoodaard! :proud:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee!

Een Amerikaans ontbijt zou ik persoonlijk liever doen met breakfast sausage, hash browns, scrambled eggs.

Ik ben niet zo van de zoetigheid.
Belgisch worstenbrood, Brusselse wafels, pistolets met preparé.

Amerikaanse pancakes met blue berries en maple syrup.

Californische sunny side up: spiegeleieren met pepperjack kaas (kaas met jalapeno) avocado, uitgebakken spek en gegrillde tomaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven