Een weekje ontbijten

21-10-2018 20:36 116 berichten
Goeiedag,

Deze week hebben we vakantie, en ik ben van plan om de kinderen morgen een Engels ontbijt voor te zetten. Nog nooit gedaan maar gok dat ze dat wel een goed plan vinden.
Ik bedenk net dat ik dat wel de hele week kan doen met verschillende culturen. Kan morgen wel bij de turkse bakker/supermarkt langs voor ontbijt voor dinsdag, maar voor de rest heb ik dan nog niet heel erg veel inspiratie. Iemand nog leuke ideeën, liefst gewoon te kopen of makkelijk te maken en niet teveel lijkend op Turks/ Engels of Nederlands ontbijt?
dolfje schreef:
21-10-2018 22:13
Ik heb nu door dit topic dus wel serieus trek gekregen in een hoop dingen :P
Ik ook! In Amerikaans eten in elk geval!
Hadden we hier maar 'n Outback, ik heb trek in 'n blooming onion!!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-10-2018 22:01
Lekker Thais: een bananen/nutella pancake!
Daar is niks Thais aan hoor, dat is gewoon toeristenvoer.
malika88 schreef:
21-10-2018 21:17
Marokkaans ontbijt

Marokkaanse pannekoeken je hebt 2 soorten kun je googelen. Honing, jam en la vach qiri kaasjes erbij.
Spiegeleieren in olijfolie bakken
Marokkaanse broodjes(zelf maken kun je googelen.
Verschillende soorten Olijven

Marokkaanse muntthee en sinaasappelsap
Klinkt ook goed; lekker en niet al te ingewikkeld. Denk dat we die nog een keer gewoon in een weekend gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
freya25 schreef:
21-10-2018 22:03
Die kan ik er wel bij doen, zeker voor mezelf (alleen yoghurt vind ik wat kaal) maar was dat echt bladerdeeg of filodeeg?
Echt bladerdeeg.
Misschien is het studentikoos? We waren nog jong. Ik vond het erg grappig dat een Griekse jongen zo’n ontbijt fixt.
Alle reacties Link kopieren
Kan je het niet uitbreiden met een hele dag in zo'n thema eten? Ik vind t echt leuk dit!
redbulletje schreef:
21-10-2018 22:01
Lekker Thais: een bananen/nutella pancake!
:rofl:
yette schreef:
21-10-2018 22:11
Mijn kinderen ontbeten in de VS het liefst met Lucky Charms @( cereals met gekleurde mini-marsmellows
Daar zou ik dan zelf ook wel voor bedanken, gruwel. Ga denk ik toch de hash Brown bij de zoete donut/ pancake en wafel gooien.
vivapimpelmees schreef:
21-10-2018 22:24
Kan je het niet uitbreiden met een hele dag in zo'n thema eten? Ik vind t echt leuk dit!
Ik hou het voor deze vakantie bij een weekje ontbijten. Wie weet in het vervolg ( dit smaakt geheid naar meer) gewoon 1 themadag per vakantie. Dan begin ik Zweeds, ontbijten bij IKEA, winkelen bij IKEA, lunchen bij IKEA, boswandeling buiten en dineren bij IKEA.

Dan Amerikaans met film en popcorn in de middag en dineren bij de Mac!
Frizz schreef:
21-10-2018 22:19
Daar is niks Thais aan hoor, dat is gewoon toeristenvoer.
Als ik in Thailand ben ben ik ook toerist en maak dankbaar gebruik van dit soort toeristenvoer!
Frizz schreef:
21-10-2018 22:22
Echt bladerdeeg.
Misschien is het studentikoos? We waren nog jong. Ik vond het erg grappig dat een Griekse jongen zo’n ontbijt fixt.
Tiropita vind ik wel als Grieks broodje, dat is met filodeeg. De spinakotopita (met feta en spinazie) of zoiets eten we nog wel eens tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-10-2018 22:30
Als ik in Thailand ben ben ik ook toerist en maak dankbaar gebruik van dit soort toeristenvoer!
Ja prima hoor, maar dat past dus niet in dit topic.
Frizz schreef:
21-10-2018 22:38
Ja prima hoor, maar dat past dus niet in dit topic.
Waarom niet? Het is toch wat je als toerist eet als je in het buitenland bent? Als je in Frankrijk bent neem je toch ook geen genoegen met de kale stokbrood/jam van je hotel maar ga je toch ook 'n rijkelijk belegde croissant of baguette halen?
freya25 schreef:
21-10-2018 21:56
Die kugel klinkt lekker, eet je dat koud of warm? Neem NL aan dat je dat een dag van te voren klaarmaakt anders moet ik wel heel vroeg opstaan.
Ja hoor, de dag van tevoren klaarmaken.
Je kan een portie opwarmen.

Op internet staan nog meer recepten voor kugel met peren, ook met een kortere bereidingstijd.
Als je aan Joodse kennissen het gerecht noemt, hebben ze vaak ook een familierecept.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-10-2018 22:39
Waarom niet? Het is toch wat je als toerist eet als je in het buitenland bent? Als je in Frankrijk bent neem je toch ook geen genoegen met de kale stokbrood/jam van je hotel maar ga je toch ook 'n rijkelijk belegde croissant of baguette halen?
Het idee is toch dat je eet wat een Griek/Amerikaan/Marokkaan/Fransman etc eet?
En niet wat je als toerist in betreffend land eet.
Frizz schreef:
21-10-2018 22:50
Het idee is toch dat je eet wat een Griek/Amerikaan/Marokkaan/Fransman etc eet?
En niet wat je als toerist in betreffend land eet.
De gemiddelde Amerikaan eet volgens mij vaak gewoon cereals thuis.
Crêpe Nutella kon je in Frankrijk op elke straathoek krijgen, maar op de een of andere manier halen ze daar de neus voor op. Pannenkoeken met jam eten ze alleen bij oma...

Het zijn eigenlijk wel rare eters, dat had ik nog niet gezegd geloof ik. En ze hebben volgens mij een geheim pact dat bij bijna elk gerecht minimaal 1 het niet moet lusten. Maar met deze ontbijtjes gaan ze blij zijn, voor elk wat wils.
Caitriona* schreef:
21-10-2018 22:48
Ja hoor, de dag van tevoren klaarmaken.
Je kan een portie opwarmen.

Op internet staan nog meer recepten voor kugel met peren, ook met een kortere bereidingstijd.
Als je aan Joodse kennissen het gerecht noemt, hebben ze vaak ook een familierecept.
Korter hoeft niet perse, ik vind dat stoofperen tijd nodig hebben. Zolang ik maar niet midden in de nacht mijn bed uit hoef :$
Alle reacties Link kopieren
En als je een keer snel klaar wil zijn het Italiaanse ontbijt!
Een bak koffie (of doe voor de kinderen warme chocola) met een hand koekjes.
Klaar! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Even een tvp, want hoewel mijn kind nog lang niet oud genoeg is om dit leuk te vinden, vind ik het wél leuk voor onszelf 😬

Mijn recept voor (blueberry) pancakes komt trouwens van de site Joy of Baking. Mijn vriend weet het altijd meteen als ik een ander recept volg (want die van JoB is echt het allerbeste)
yette schreef:
21-10-2018 22:11
Mijn kinderen ontbeten in de VS het liefst met Lucky Charms @( cereals met gekleurde mini-marsmellows
Cultuurbarbaren! :-D
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-10-2018 22:57
De gemiddelde Amerikaan eet volgens mij vaak gewoon cereals thuis.
Ja en/ of een muffin en een koffie bij Starbucks. Tenminste als je zag hoe druk het daar in de vroege morgen was..
In Boston ontbeten wij in een diner en daar was het ook erg druk en het waren geen toeristen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-10-2018 22:57
De gemiddelde Amerikaan eet volgens mij vaak gewoon cereals thuis.
En geen enkele Thai eet pannenkoeken voor ontbijt.
Ik heb geen tips want bijna alles is wel gezegd maar ik krijg ineens zo'n enorme trek in een bak churros. Zou er een moord voor doen.
Maar ik haal ze niet, ben zo goed aan het eten nu en voel me super fit. Maar man wat komt hier veel lekkers voorbij. :proud:

En trouwens die nutella crepes kan je toch overal kopen in het buitenland? Die zag ik van Brazilie tot in Italie en Spanje op elke hoek van de straat. In Rio kon je zelfs een pizza met nutella bestellen. Te goor gewoon.
Toen ik met mijn moeder in Florida was ontbeten we elke ochtend bij de Dunkin Donuts, met een stel donuts en koffiebroodjes.
Man wat was dat lekker zeg. :woa:
Ontbijt zat wel bij ons hotel maar dat stelde niks voor en was duur! Dus dan maar zelf halen. Lekker gezond ook, elke dag donuts. :facepalm:

Trouwens TO, je kan ook donuts zelf maken, stond een leuk receptje in de laatste allerhande. Is ook leuk voor de kids.
Zo, dat was een succes, zelfs de bloedworst ging erin. Zoon is alleen een beetje boos dat ik hem niet eerder heb verteld dat je met witte bonen in tomatensaus kunt ontbijten. Geloof dat hij nu van plan is om in Engeland te gaan wonen. Een Engelse dag met s middags een high tea gaat voor een volgende keer in ieder geval op het lijstje.( En dan gaan we leuk met de bus en bij de bushalte in de rij staan, een cursus Engelse wachter doen met een uur onbeweeglijk stilstaan😂😂😂)

Was alleen het drinken vergeten, vanmorgen Engelse thee met melk erbij gegeven. Dus nog ff kijken wat bijpassend is. Morgen Turks wordt dan sterke thee met veel suiker denk ik?

Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken! Hoop dat ze de rest van de week net zo enthousiast zijn. Vandaag was een verrassing maar de rest mogen ze meehelpen (moet wel, ik kan nu niet ongezien boodschappen doen).
Italiaans ontbijt wordt mijn escape!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven