Een weekje ontbijten

21-10-2018 20:36 116 berichten
Goeiedag,

Deze week hebben we vakantie, en ik ben van plan om de kinderen morgen een Engels ontbijt voor te zetten. Nog nooit gedaan maar gok dat ze dat wel een goed plan vinden.
Ik bedenk net dat ik dat wel de hele week kan doen met verschillende culturen. Kan morgen wel bij de turkse bakker/supermarkt langs voor ontbijt voor dinsdag, maar voor de rest heb ik dan nog niet heel erg veel inspiratie. Iemand nog leuke ideeën, liefst gewoon te kopen of makkelijk te maken en niet teveel lijkend op Turks/ Engels of Nederlands ontbijt?
Alle reacties Link kopieren
Turks ontbijt met verse muntthee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee!
Toevallig dat ik gisteren American pancakes gemaakt had voor wat 12-jarige logeetjes, was een groot succes. Voor de topppings had ik bacon, stroop, fruit, nutella en spuitslagroom.
Voor de pancakes heb ik een recept van Nigella Lawson gebruikt, was perfect.
Alle reacties Link kopieren
Of met Ayran.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Sandwiches
Afbeelding

https://www.laurasbakery.nl/3x-high-tea-sandwiches/
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Echt Turks ontbijt : brood (pide), olijven, witte kaas (peynir), komkommer, tomaat, zwarte thee. Dat is de absolute basis. Aanvullen naar eigen inzicht met ei, sucuk, jam, boter, nutella etc.

Muntthee is Marokkaans, dat kun je in Turkije niet vinden. Ayran drink je bij de warme maaltijd.
Wat leuk dat het zo een succes was to. Ben benieuwd of de rest van de week ook een succes is!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee zeg!!
Ik zag een paar keer zweeds ontbijt langskomen, en als je kinderen een beetje van vis houden dan kun je misschien räckmacka maken. dat is met ei, garnalen en mayonaise. Kun je op knackerbrod doen maar de versie zoals bij mijn schoonfamilie is op een soort zacht brood (wat je hier moeilijk kunt vinden, maar je kunt wel witte bolletjes nemen). Het standaard zweedse ontbijt is niet zo spannend en lijkt heel erg op nederlands ontbijt (smorgas is gewoon een boterham). Dan kun je misschien beter een fika doen, dat is de 'koffiebreak' met kanelbullar (kun je zelf maken maar de ikea heeft ze ook in de vriezer) en cake en taartjes!

moest nog aan dit leuke filmpje denken: https://www.youtube.com/watch?v=JGjeaHe7GkY
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
21-10-2018 22:19
Daar is niks Thais aan hoor, dat is gewoon toeristenvoer.
Banana Pancakes and the Children of Sticky Rice...
.
Alle reacties Link kopieren
Doe mij dit maar:

Steak, eggs en hashbrowns.

Afbeelding

Al die zoete troep valt bij mij echt niet goed.
impala wijzigde dit bericht op 24-10-2018 20:11
16.07% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Mexicaans..topper in ons reastaurant destijds.

Weenie Burrito. Uitje fruiten, in stukjes gesneden hotdog erbij. Paar eieren losroeren en erbij bakken,kort.
Dit in verwarmde flour tortilla. Hit bij de kinderen!
Come fly with me on a jetplane
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-10-2018 22:16
Ik ook! In Amerikaans eten in elk geval!
Hadden we hier maar 'n Outback, ik heb trek in 'n blooming onion!!
Oh gatver ik heb er een besteld op mijn laatste reis. Omdat jij het er steeds over had. Wat een spijt. Bleef er maar van door eten en heb er twee dagen vette oprispingen van gehad. Word nu alweer misselijk bij de herinnering!
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-10-2018 20:19
Oh gatver ik heb er een besteld op mijn laatste reis. Omdat jij het er steeds over had. Wat een spijt. Bleef er maar van door eten en heb er twee dagen vette opsprispingen van gehad. Word nu alweer misselijk bij de herinnering!
Haha man en ik hadden er ook een besteld en daarna nog ieder een hoofdgerecht wat we dus echt met geen mogelijkheid wegkregen :P maar lekker was het wel maar een beetje kleiner had wel gemogen.
De week was geslaagd, nu het vervolg😂. De kerstvakantie komt eraan en ben bang dat de kinderen dit plan als traditie gaan inzetten. Ze zijn er iig heel druk over nu. Ik heb wel om de remmen getrapt, elke dag was leuk maar stiekem wel erg intensief.

Afgesproken dat we een Amerikaanse dag doen, ontbijt, bioscoop met popcorn en Mac. Voor tweede kerstdag mag ieders zijn favoriet doorgeven en proberen we ons eigen samengestelde ontbijt te maken(lekker lijkt me, churros met witte bonen in tomatensaus en Dim sums ofzo). En ik ga kijken of ik man zo gek krijg voor dat joodse gerecht met peren(oid, ga nog even teruglezen voor de niet gebruikte tips).
pino4 schreef:
24-10-2018 20:10
Mexicaans..topper in ons reastaurant destijds.

Weenie Burrito. Uitje fruiten, in stukjes gesneden hotdog erbij. Paar eieren losroeren en erbij bakken,kort.
Dit in verwarmde flour tortilla. Hit bij de kinderen!
Dit wilde ik ook zeggen.
Ik heb 1 x een Mexicaans ontbijt gehad, ik weet niet meer precies wat het was.
Ik had zonder eieren en hotdog enzo, maar wel met een flour tortilla en avocado en nog van alles.
impala schreef:
24-10-2018 20:19
Oh gatver ik heb er een besteld op mijn laatste reis. Omdat jij het er steeds over had. Wat een spijt. Bleef er maar van door eten en heb er twee dagen vette oprispingen van gehad. Word nu alweer misselijk bij de herinnering!
Haha, ik lees dit nu pas! Wij hebben er met 3 van gegeten als voorgerecht en daarna nog 'n lekkere gegrillde steak.
dolfje schreef:
24-10-2018 20:21
Haha man en ik hadden er ook een besteld en daarna nog ieder een hoofdgerecht wat we dus echt met geen mogelijkheid wegkregen :P maar lekker was het wel maar een beetje kleiner had wel gemogen.
Als ik 'm in m'n eentje zou bestellen zou ik er geen hoofdgerecht meer achter nemen idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven