En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alles goed was Simarik!



Ik zou wel benieuwd zijn naar gefrituurde cannelloni, het lijkt me wel wat om het eens te proberen. Wat zat erin Teig?



Panzanella, lekker! Heb ik meteen een vakantie idee bij.



Ik ben even druk met mezelf. Er gebeurt van alles op werk gebied. Eind vorige week heb ik een sollicitatiegesprek gehad. Gisteren werd ik vol enthousiasme gebeld dat ze me willen aannemen. Vandaag heb ik overleg gehad met mijn inhoudelijk leidinggevende (ik deel beleidstaken met haar en wilde haar niet geheel voor het blok zetten). Zij wil nu met mij in gesprek wat er nodig is me te behouden. Daarnaast kreeg ik nog een uitnodiging voor een ander sollicitatiegesprek vandaag.

Kortom, een luxepositie. Maar wel een die me flinke stress oplevert. Mijn hoofd loopt over.

Het team waar ik momenteel in werk past niet goed bij mij. Ze zijn stug, nemen geen besluiten en het lukt niet goed de gezamenlijke verantwoordelijkheid en werkdruk te dragen. Dat maakt mijn werk heel erg zwaar en ik verlies mijn werkplezier. Bovendien heb ik vaak het gevoel het in mijn eentje te moeten uitzoeken wat in mijn werkveld helemaal niet ok is. Het is voor het eerst dat ik werk in zo'n team en het vreet energie. Wat dat betreft heb ik het besluit wel genomen dat ik wil vertrekken.

De andere functies hebben voor- en nadelen. Ik wacht het andere gesprek dus nog even af.



Tussen al deze afwegingen door vandaag ook nog het laatste deel van mijn onderwijs voorbereid.

Afgelopen nacht slecht geslapen vanwege veel te veel gedachten over wat ik nu wel of niet wil. Dus straks uitgeteld op de bank.



Gelukkig heb ik eten uit de vriezer, pasta met tomatensaus.
Alle reacties Link kopieren
Panzanella was erg lekker, ik had wel kort van te voren het brood pas er ingegooid zodat dat nog wat knapperig was. Man en ik vonden dat lekkerder dan wanneer het helemaal slap was.

Voor morgen moet ik ook nog wat verzinnen maar ik ben inspiratieloos, straks ook maar eens in de diepvries kijken en daar ligt sowieso nog pastasaus mocht ik niks weten.
Vwb de gefrituurde cannelloni (zo leuk dat het zoveel reactie oproept, haha), het leek erg op de foto hier. Erin zat Parmaham, ricotta en courgette. Maar ricotta, courgette en champignons zou ook prima kunnen.



Vanavond aten we "peps" op verzoek van dochter. Want dat mag je met je handjes eten. Wraps met kip uit de oven en veel rauwkost dus. Zo nog even sporten en dan zit de dag er weer op.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook blij dat het goed zit, was al bang voor een keizersnee. Morgen precies 34wkn. Voel het al wel, ben sneller moe, veel bekkenpijn en soms een kort lontje probeer vroeger naar bed te gaan of iig te liggen.



Vandaag hadden we s'middags al een restje warm gegeten. En later nog wat groentesoep van gisteren.
•°: Don't be the same, be better!
Haha, Teig, keep dreaming. En eensch met Rast, ik verwachtte ook dat canneloni hard zou worden door het frituren. Ik zou het wel leuk vinden om te proeven. Maar het is al zo'n



Fijn dat alles okay was Simarik.



Lekker Dolfje, Panzanella. Krijg er meteen een zomer gevoel bij.



Goed om te horen dat het beter gaat met je arm, KV. Gelukkig.



Pff, Drift, kan me voorstellen dat het stressvol is en dat dat je bezig houdt. Succes met je gesprekken en het nemen van de beslissing.



Ik at vandaag de rest van de salade en tortilla. Ik had ook nog asperges kunnen grillen, maar het was een rommelige dag en ik at pas laat. Dus dat kwam er niet meer van. Morgen maar.
BTW, wie opent een nieuw topic?
Alle reacties Link kopieren
Enerverende tijden Drift, spannend om te mogen kiezen omdat je van te voren niet weet hoe een nieuwe baan echt uitpakt (is mijn ervaring tenminste). Wel heel goed dat je stappen neemt om weg te komen uit een situatie die je energie kost (zou ik een voorbeeld aan moeten nemen )



De canneloni ziet er anders uit dan ik had gedacht Teigera. Ik heb geen frituurpan dus ik denk niet dat ik het zelf ga proberen. Ik wil wel nog heel graag eens gevulde courgettebloemen maken, maar ook daarbij schrikt het frituren me af.



Succes met de laatste loodjes Simarik!



Wij aten tagliatelle met aubergine, paddenstoelen en walnoten afgeblust met balsamicoazijn. Dithttp://https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... denstoelen recept. Favoriet bij de kinderen
Alle reacties Link kopieren
@Rastan, over anderehalve week zit ik een weekend in de UK. Wat ga jij doen?

@Drift, veel kan het los maken he je werk. Ik heb vandaag een sollicitatie verstuurd voor een functie die ik echt heel leuk vindt. En ik kreeg de vraag te solliciteren op een functie waarvan ik dacht, ik kan nog niet de helft daarvan. Maar ze vragen me natuurlijk niet voor niets te sollciteren. Dus dat moet ik maar wel doen.

@Mijnnaamishaas, goed receptje, ga ik opslaan. Net als die van @Teigera.

@Simarik, Bij 34 weken moet je je ook gewoon maar over geven aan die dikke buik. Ik werd vanaf dat moment nog groter, en hield nog meer vocht vast, was maar goed dat ik toen echt met verlof ging en vanmzelf ook niet echt meer iets hoefde. Ga jij al bijna met verlof?

@KV, fijn van je arm, goed te horen!



Ik maakte gebakken polenta, en geroosterde courgette en tomaten met daarbij een visje met citroen. Was niet heel bijzonder, gewoon okay.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wandelen Kaaatje, een week begin juni. En daarna een dag of 5 naar vrienden van me die vlakbij Londen wonen. Die zijn niet zo van de sport maar wel van sightseeing en high tea, en enorme Engelse ontbijten. Dus ik loop effe flink door de eerste week



Wat fijn dat ze je gevraagd hebben te solliciteren, dan mag je in ieder geval op gesprek komen neem ik aan. You go girl!!



Peps wat lief ik zie het voor me



Drift daar zou ik ook mega onrustig van worden hoor. Op zich is het leuk dat je kan kiezen maar je werk is natuurlijk wel een groot deel van je leven. Succes!!



Ik heb vandaag een lange kantoordag voor de boeg met aan het einde ook nog een 'bijscholing' tot 19:00. Ik geloof dat ze pizza laten aanrukken. Dus dat eet ik dan vandaag.



Fijne dag!!
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me niet geweldig en een lange dag. Veel thee en soep in de avond gok ik dus. Of iemand nog goede ideeën? Symptomen: verstopte neus, dichte oren, pijnlijke keel en ogen :(!



Rastan pfoe dat is lang, en je weekendje London klinkt heerlijk.



Drift ik zou ook nerveus worden van die keuzes, en vooral de hoeveelheid ervan. Het is toch een keus die invloed heeft. Ik wens je heel veel wijsheid.



Moosey, je leest altijd wel vrolijk. Maar ik ken het het meer productief willen zijn maar zonder die stok achter de deur niet altijd lukt.



GB: waarom moeten we een nieuw topic? Omdat deze bijna de grens heeft bereikt?



Kaatje wat gaaf dat jij naar UK gaat. Succes met je sollicitaties.



Kv fijn dat je arm beter gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 19 april 2017 @ 21:18:

BTW, wie opent een nieuw topic?Zal ik straks doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven