Er komt een gezin eten.. wat raden jullie aan?

18-05-2020 10:01 146 berichten
Met mooi weer, geen bbq met kinderen.. waar we niet uren voor in de keuken hoeven te staan... en liefst ook beetje gezond..
Iemand de tip?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-05-2020 10:32
ik ben wel asociaal genoeg om, als ik een hele middag visite heb, eventjes lekker een kwartiertje alleen in de keuken te willen staan
Bereid alles altijd goed voor, en gebruik die tijd vooral om even adem te halen :)
Ja, ik ook, ik vind het juist fijn om even in mijn eentje de keuken in te kunnen duiken.
Am Yisrael Chai!
Zet Tante Fanny lekker op tafel neer die kan je in alle varianten maken.
https://www.tantefanny.nl/mijn-deegsoor ... gJTRPD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
18-05-2020 10:34
Nou daar ben ik erg slecht in. Ik kan tot 4 personen koken. Een half jaar geleden kreeg ik 5 Personen op visite. Waar iedereen mij aankeek wat doe je moeilijk had ik dikke stres. Ik heb het opgelost door 3 gerechten op tafel te zetten die ik normaliter voor 4 personen maak, was een groot succes. Maar grote hoeveelheden, ik kan dat gewoon niet. Net zoals je bij mensen van andere culturen altijd aan kunt schuiven want er is altijd genoeg, heb ik altijd afgepaste hoeveelheden. Ik begrijp nooit waar die mensen altijd het eten vandaan halen en bewaren. Mijn koelkast en vriezer zitten altijd vol maar nooit met het konijn uit de hoge hoed eten :)
Ik snap dan weer oprecht niet hoe dit kan, wat je hierboven zegt. Bij mij mag iedereen altijd mee-eten inderdaad, ook als ze onverwacht komen want ik kan juist makkelijker voor veel mensen dan voor weinig mensen koken.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Is het niet handiger om van te voren aan je gasten te vragen wat ze wel en niet lekker vinden. Ik kook graag en wij krijgen regelmatig mensen te eten. Ik heb zelfs een schrift waarin ik opgeschreven heb waar ik mensen blij mee kan maken en wat degene niet lusten. Wij kunnen hier allemaal wel ideeen aandragen maar het gaat er toch om wat je gasten lekker vinden. Soep is vaak een goed idee als je met een grote groep mensen bent maar ons gezin zou je daar weer niet blij mee maken.
Alle reacties Link kopieren
Gevulde kip met krieltjes en sla?

Kip filet open snijden als een broodje. Besmeren met pesto en beleggen met plakjes mozarella en zongedroogde tomaat (zoals een broodje). Dan dicht klappen en omwikkelen met parma ham en op 180 graden ongeveer 35 minuten de oven in. Is misschien 10 minuten tot kwartiertje werk voor alle filetjes en daarna hoef je alleen nog krieltjes te bakken en een bak sla open te trekken (van die kant en klare salades).

Of flammkuchen. Kant en klaar flammkuchen deeg kopen. Dat beleggen met creme fresh, ui, kaas, spekjes (ik gooi er zelf graag nog courgette bij) en dat schuif je dan 15 minuten de oven in. Dat is ook misschien 10 minuten werk voor een paar van die flammkuchen.
Alle reacties Link kopieren
Lasagna, pasta?
Alle reacties Link kopieren
Van te voren twee ovenschotels maken? Daarnaast wat sla en stokbrood op tafel en klaar :)
BBQ aan, salades erbij, gebakken aardappelblokjes, brood met kruidenboter, meloenschijven etc.
Tiana_76 schreef:
18-05-2020 10:29
Die ovenschotel kost je voorbereidingstijd, ja. Maar dat kan als je gasten er nog niet zijn. Dan hoef je misschien maar 5 minuten in de keuken te staan als ze er zijn. Vind ik zelf altijd wel zo gezellig.
Dat dus.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
18-05-2020 10:42
Is het niet handiger om van te voren aan je gasten te vragen wat ze wel en niet lekker vinden. Ik kook graag en wij krijgen regelmatig mensen te eten. Ik heb zelfs een schrift waarin ik opgeschreven heb waar ik mensen blij mee kan maken en wat degene niet lusten. Wij kunnen hier allemaal wel ideeen aandragen maar het gaat er toch om wat je gasten lekker vinden. Soep is vaak een goed idee als je met een grote groep mensen bent maar ons gezin zou je daar weer niet blij mee maken.
Mijn gezin ook echt niet.
Am Yisrael Chai!
Senseo schreef:
18-05-2020 10:34
Nou daar ben ik erg slecht in. Ik kan tot 4 personen koken. Een half jaar geleden kreeg ik 5 Personen op visite. Waar iedereen mij aankeek wat doe je moeilijk had ik dikke stres. Ik heb het opgelost door 3 gerechten op tafel te zetten die ik normaliter voor 4 personen maak, was een groot succes. Maar grote hoeveelheden, ik kan dat gewoon niet. Net zoals je bij mensen van andere culturen altijd aan kunt schuiven want er is altijd genoeg, heb ik altijd afgepaste hoeveelheden. Ik begrijp nooit waar die mensen altijd het eten vandaan halen en bewaren. Mijn koelkast en vriezer zitten altijd vol maar nooit met het konijn uit de hoge hoed eten :)
En dan snap ik dus niet waarom je dat dan toch gaat doen. Bestel eten/haal af. Laat een ander koken/boodschappen doen.

Waarom moet je dan per se toch zelf koken? Niet iedereen kan of wil dat of vind dat fijn. Maak jezelf gewoon makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
18-05-2020 10:51
En dan snap ik dus niet waarom je dat dan toch gaat doen. Bestel eten/haal af. Laat een ander koken/boodschappen doen.

Waarom moet je dan per se toch zelf koken? Niet iedereen kan of wil dat of vind dat fijn. Maak jezelf gewoon makkelijk.
Mee eens.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Gehaktballen met tzatziki (Griekse yoghurt, komkommer, look, peper, zout) en Griekse salade (rode ui tomaat komkommer feta en olijfolie/peper/zout)

Lekker vooraf maken en juist gehaktballen nog opwarmen opnieuw
chentolove wijzigde dit bericht op 18-05-2020 10:59
66.14% gewijzigd
Eet iedereen wel vlees, zijn er geen intoleranties?

Voor onze barbecue vorig jaar maakte ik als bijgerechten een curry met oa bloemkool, ui, rode linzen en gepelde tomaten; sperziebonen met gebakken ui en tomaat; en gebakken aubergine, courgette en paprika met rucola en Parmezaanse kaas. Daarbij hadden we nog aardappelsalade en brood. En vlees natuurlijk, maar al deze bijgerechten gingen bijna schoon op.
NYC schreef:
18-05-2020 10:45
BBQ aan, salades erbij, gebakken aardappelblokjes, brood met kruidenboter, meloenschijven etc.
Ze heeft geen bbq
Gewoon een Chineesj, friet of wat anders wat iedereen lekker vindt bestellen. Het is lekker weer om buiten te zitten, niet om je druk te maken over het eten. Maak het je gemakkelijk!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-05-2020 10:07
Waarom begint iedereen toch gelijk weer over brood en allerlei liflafjes? Je kan toch wel een avondmaaltijd voor 6 of 8 personen maken? Dat is niets meer of minder dan wat je normaal maakt maar dan de dubbele hoeveelheid, dat is toch niet zo moeilijk?

Niet iedereen is even goed in koken en niet iedereen is een even makkelijke eter. Als er mensen komen, wil je iets op tafel zetten dat bij iedereen goed in de smaak valt. Mijn gezin bestaat uit 4 mensen die van totaal verschillende dingen houden. Wat de een heerlijk vindt, daarvan gruwt de ander. Ik kan me wel voorstellen dat TO ervaringen van anderen vraagt.

Ik zelf zou niet blij worden van pastasalade of witte bolletjes met frikandel, mijn man vindt soep met brood geen eten, eet geen salade als er dressing overheen zit, en lust geen chili con carne, couscous of risotto. Mijn ene kind lust bijna alles, behalve aardappels en friet, mijn andere kind maak je niet blij met gare groenten.

Mijn tip: vraag het andere gezin waar zij wel of niet van houden.
Geef je gasten wat te kiezen. Goede (verse) hamburgers met bakjes met ingrediënten (sla, tomaat, saus, uien, augurken) vinden veel mensen lekker. Voor de gezondheid zou ik rauwkost neerzetten.
Met mooi weer in de tuin? Pan chili en toebehoren en Coronaatjes erbij.
Gazpacho, en een lauwwarme pastasalade met brood en een toetje.
NYC schreef:
18-05-2020 10:45
BBQ aan, salades erbij, gebakken aardappelblokjes, brood met kruidenboter, meloenschijven etc.
Lees de OP eens :proud:
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
18-05-2020 10:59
Gewoon een Chineesj, friet of wat anders wat iedereen lekker vindt bestellen. Het is lekker weer om buiten te zitten, niet om je druk te maken over het eten. Maak het je gemakkelijk!
Dit. Koken is leuk, maar de 1 lust geen paprika, de ander geen tomaat, die eet dit niet, die lust dat niet enz.
Bespaar je de moeite.
Alle reacties Link kopieren
2 kippen kruiden en in oven stoppen. Kost geen uren, friet erbij en salade. Bijna iedereen lust kip tóch
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een grote lasagna maken (dat lukt bij mij altijd) en dan een simpele salade, knoflook brood en caprese salade erbij.
Alle reacties Link kopieren
Zenzeo schreef:
18-05-2020 11:05
Dit. Koken is leuk, maar de 1 lust geen paprika, de ander geen tomaat, die eet dit niet, die lust dat niet enz.
Bespaar je de moeite.
daarom zet ik van alles wat op tafel, in nood zelfs chips
gaat prima
Alle reacties Link kopieren
mamavanvier schreef:
18-05-2020 11:07
2 kippen kruiden en in oven stoppen. Kost geen uren, friet erbij en salade. Bijna iedereen lust kip tóch
behalve vegetariërs :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven