Er komt een gezin eten.. wat raden jullie aan?

18-05-2020 10:01 146 berichten
Met mooi weer, geen bbq met kinderen.. waar we niet uren voor in de keuken hoeven te staan... en liefst ook beetje gezond..
Iemand de tip?
Tiana_76 schreef:
18-05-2020 11:52
Fair enough.

Het loopt nu sowieso helemaal offtopic omdat TO niet meer meedoet. ;-D
Net als bij andere topic. Ook al zo vaag.
raindance schreef:
18-05-2020 11:45
Goedgevulde pastasalade of rijstsalade met stokbroodjes en smeersels. Vind ik altijd heerlijk als het warm is en makkelijk om te maken. Maar, ik heb dan ook geen enorm grote trek als het warm is buiten.
Ik vind smeersels zo vies klinken.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
18-05-2020 12:12
Ik vind smeersels zo vies klinken.
yes!! ik ook
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
18-05-2020 11:58
Klopt maar ik vind het wel een leuk topic om tips en ideeën te lezen. Vooral omdat ik mijzelf een keukenkneus vind. Het grappige is dat men wel altijd graag bij mij komt eten omdat het altijd zo lekker is. Maar het komt ook van huis uit denk ik. Mijn moeder had ook altijd stres als ze spontane eters kreeg en had altijd afgepast eten in huis.
Ik las net wat je probleem was en ik denk dat dat vooral een kwestie van vaker doen is. Ik heb ook nog wel eens dat de eerste keer dat je iets in een dubbele hoeveelheid maakt dat het dan inderdaad wat flauw is of net niet lekker gaar, maar dan weet je dus wat je de volgende keer anders moet doen.

Ik moet ook zeggen dat ik sowieso vaak grote hoeveelheden kook, ik kook bijvoorbeeld erg vaak voor 2 dagen dus als ik spontane eters heb dan eten we gewoon in 1 dag wat ik voor onszelf voor 2 dagen bedacht had.

ik had laatst bijvoorbeeld bedacht dat ik eens wilde proberen of ik het eten van de Chinees kon namaken (antwoord: nee, het was niet per se mislukt maar ook bij lange na niet zo lekker als van de Chinees) en dan maak ik dus gelijk best een grote hoeveelheid eten. Aangezien we het niet super lekker vonden kwam het goed uit dat de volgende dag onverwacht familie over de vloer kregen, anders had ik zeker de helft weggegooid. Want dat is de down side: ik gooi naar mijn zin te vaak eten weg.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-05-2020 12:15
Ik las net wat je probleem was en ik denk dat dat vooral een kwestie van vaker doen is. Ik heb ook nog wel eens dat de eerste keer dat je iets in een dubbele hoeveelheid maakt dat het dan inderdaad wat flauw is of net niet lekker gaar, maar dan weet je dus wat je de volgende keer anders moet doen.

Ik moet ook zeggen dat ik sowieso vaak grote hoeveelheden kook, ik kook bijvoorbeeld erg vaak voor 2 dagen dus als ik spontane eters heb dan eten we gewoon in 1 dag wat ik voor onszelf voor 2 dagen bedacht had.

ik had laatst bijvoorbeeld bedacht dat ik eens wilde proberen of ik het eten van de Chinees kon namaken (antwoord: nee, het was niet per se mislukt maar ook bij lange na niet zo lekker als van de Chinees) en dan maak ik dus gelijk best een grote hoeveelheid eten. Aangezien we het niet super lekker vonden kwam het goed uit dat de volgende dag onverwacht familie over de vloer kregen, anders had ik zeker de helft weggegooid. Want dat is de down side: ik gooi naar mijn zin te vaak eten weg.
Misschien een tip voor jou. Ik hou ook erg van koken en ook van de Chinese keuken. Kijk eens op Youtube bij MIngfang Wang. Ik maak nu babi pangang en babi spek net zoals bij de Chinees.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
18-05-2020 12:19
Misschien een tip voor jou. Ik hou ook erg van koken en ook van de Chinese keuken. Kijk eens op Youtube bij MIngfang Wang. Ik maak nu babi pangang en babi spek net zoals bij de Chinees.
Oh, dat ga ik opzoeken, dank je wel voor de tip!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-05-2020 12:20
Oh, dat ga ik opzoeken, dank je wel voor de tip!
Het vlees wat je daar voor nodig hebt koop ik bij de Sligro maar ik denk als je het ook wel kunt bestellen bij een goede slager.
Alle reacties Link kopieren
Oeh, ik heb haar kanaal nu gevonden en ik zie alleen maar lekkere dingen. Echt een goede tip, vrijenblij!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-05-2020 11:24
Nou vertel, vind jij een pan soep of lasagne maken ook makkelijker dan een berg friet of krieltjes bakken?

Er is een reden he, dat je in vrijwel elk eetcafe een sateetje of biefstukje of varkenshaasje met friet of gebakken aardappelen kunt bestellen. Omdat dat zo ongeveer het allermakkelijkste gerecht om te maken is.
Ik wel. Maar ik heb dan ook een gruwelijke hekel aan frituren.

Lasagna is voor mij echt een foolproof recept, ik heb het honderden keren gemaakt en het is altijd lekker.
Alle reacties Link kopieren
is TO al terug van het boodschappen doen?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-05-2020 12:29
Oeh, ik heb haar kanaal nu gevonden en ik zie alleen maar lekkere dingen. Echt een goede tip, vrijenblij!
Ik moest wel lachen om het filmpje van Peking eend. Dat is mij te veel werk hoor en ik vond het zo grappig dat ze met een fietspomp aan de slag gaan.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-05-2020 10:18
Grote pan rijst en grote pan rendang of ajam smoor (zet je op en laat je sudderen), sperzieboontjes en wat strooispul en kroepoek.
Dan kom ik ook eten! Mmm!!
Alle reacties Link kopieren
Sorcha_ schreef:
18-05-2020 12:41
Ik wel. Maar ik heb dan ook een gruwelijke hekel aan frituren.

Lasagna is voor mij echt een foolproof recept, ik heb het honderden keren gemaakt en het is altijd lekker.
Tja, als je ervan houdt dan maak je het ook vaak en wordt het vanzelf foolproof. Mijn kinderen en ik zijn er niet dol op, alleen op lasagne die heel erg wordt opgeleukt totdat het eigenlijk niet echt meer op lasagne lijkt. Dus ik heb het ook niet in mijn mentale receptenboek zitten. Wij eten misschien 1 keer per jaar lasagne, misschien redden we dat zelfs niet eens.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
18-05-2020 12:52
Ik moest wel lachen om het filmpje van Peking eend. Dat is mij te veel werk hoor en ik vond het zo grappig dat ze met een fietspomp aan de slag gaan.
Ik maak crispy duck altijd gewoon met eendenborstfilet die ik krokant bak in de oven. En de pannenkoekjes koop ik per doos van tig pakjes uit de vriezer bij de toko. Ik moest ook lachen om die fietspomp maar het zag er inderdaad als veel werk uit.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ovenschotels maak ik ook graag klaar wanneer er bezoek komt. Ik maak meestel van te voren 2 van die schotels klaar en dan hoef ik het alleen nog maar 20 min in de oven te doen.

Dit is een makkelijk en lekker recept wat ik vaak gebruik.

https://www.lekkerensimpel.com/lekker-e ... enschotel/
Senseo schreef:
18-05-2020 11:50
Nou omdat het gasten waren waar de vrouw in kwestie niet uit Nederland komt maar uit Afrika. Het was de kennismaking met de schoonouders van zoon. Ik vond het dan superknullig om dan Chinees of pizza te bestellen. Ik heb daarnaast ook een beperkt budget en voor 9 personen eten bestellen zat er op dat moment even niet in. Dus de makkelijke optie los van willen kon toen ook niet. Maar door 3 x een 4 persoonsgerecht op tafel te zetten lukte het prima en stond voor iedereen wel wat op tafel. Waar het bij grote hoeveelheden bij mij altijd mis gaat, is de bereidingstijd en de smaak, Niet of te gaar, te flauw of juist te sterk. Voor 4 gaat prima maar bij meer is het altijd een dingetje.
En zoon had geen inkomen en had ook heeft geen handjes? ;-)

Je kan niet meer terug in de tijd maar ik krijg toch echt een beetje het gevoel met dit soort posts dat vrouwen zich het zelf nog steeds belachelijk moeilijk maken.

Beetje offtopic. Maar TO komt toch niet meer terug. ;-)
Jawel! Met nieuwe inspiratie. Die openschoten ga ik maken en lasagne goed idee...
Maar welk recept is een succes?
Thanks meiden..
Soep. Men flikkert een shitload aan groenten in de oven, pleurt er bouillon bij als het klaar is en gaat ff lekker met de staafmixer er doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Willy0502 schreef:
18-05-2020 13:58
Jawel! Met nieuwe inspiratie. Die openschoten ga ik maken en lasagne goed idee...
Maar welk recept is een succes?
Thanks meiden..
Hier heb je 10 recepten. Ik heb er al zeker 6 van gemaakt en vind ze allemaal lekker.

https://www.lekkerensimpel.com/10x-lasagne-recepten/
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
18-05-2020 11:52
Fair enough.

Het loopt nu sowieso helemaal offtopic omdat TO niet meer meedoet. ;-D
Nu weet ik weer aan wie to me doet denken!
Chocolade, altijd goed!
TheeMetChocolade schreef:
18-05-2020 14:14
Nu weet ik weer aan wie to me doet denken!
Afbeelding ?
Bladiebladiebla2016 schreef:
18-05-2020 12:56
Dan kom ik ook eten! Mmm!!
:)
Lekker hè, doet het eigenlijk altijd goed hier.
Alle reacties Link kopieren
Willy0502 schreef:
18-05-2020 13:58
Jawel! Met nieuwe inspiratie. Die openschoten ga ik maken en lasagne goed idee...
Maar welk recept is een succes?
Thanks meiden..
Zoveel leuke en goede tips gehad en dan kies je voor overschotel en lasagne. Dat had je toch zelf ook wel kunnen bedenken? Ik dacht dat je op zoek was naar iets niet zo voor de hand liggends.
Ik doe mijn best
Voor al die lasagnemensen: Zijn jullie zulke kleine eters of hebben jullie allemaal grote ovens? De grootste ovenschaal die in mijn oven past gaat volledig vol voor mijn gezin met 4 personen en schoon leeg. En nee, ik heb geen bijna volwassenen maar 2 kinderen onderbouw basisschool. Een halve portie lasagne moet je echt al 2 stokbroden en salade en olijfjes en een flinke portie toetje naast zetten anders heeft de helft van de eters honger.
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
18-05-2020 19:00
Voor al die lasagnemensen: Zijn jullie zulke kleine eters of hebben jullie allemaal grote ovens? De grootste ovenschaal die in mijn oven past gaat volledig vol voor mijn gezin met 4 personen en schoon leeg. En nee, ik heb geen bijna volwassenen maar 2 kinderen onderbouw basisschool. Een halve portie lasagne moet je echt al 2 stokbroden en salade en olijfjes en een flinke portie toetje naast zetten anders heeft de helft van de eters honger.
Ik heb een gewone Ikea oven en daar passen makkelijk 4 ovenschalen van 21 x 32 cm in. Dan heb ik eten voor 8 tot 10 personen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven