Ervaringen met ultrasnelle bezorgdiensten voor levensmiddele

24-01-2022 12:27 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie ervaringen met deze diensten als Flinck en Gorilla's? In 10 minuten in huis? Zo snel kan toch helemaal niet?
Alle reacties Link kopieren
ja hoor, hoe ze het doen, weet ik niet. Maar ze redden het.
Alle reacties Link kopieren
Heb vroeger wel Rappie laten bezorgen, dat was vanuit de Appie en eerder 30 minuten. Maar Gorillas en Getir hebben allemaal distributiepunten in de stad en jongens en meisjes die als een gek door de stad fietsen, dus die 10 minuten geloof ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je levensmiddelen bedoelt.

En ja, paar keer gebruik van gemaakt, was er binnen 15min.
In de grote steden proberen ze in elke wijk een depot te hebben en dan kan het er zo snel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat ze die 10 minuten vaker wel redden dan niet, maar niet altijd ;-)

Ik gebruik die diensten graag, en redelijk vaak. Ik woon aan de rand van het centrum maar heb een lichamelijke beperking waardoor ik veel boodschappen niet te voet kan doen (te zwaar). Kan de auto pakken, maar is overal betaald parkeren en de winkels zitten net buiten de zone van mijn parkeervergunning. Plus dat de parkeerdruk erg hoog is hier, en ik dus bij terugkomst met m'n boodschappen vaak nog ver weg moet parkeren.

De bezorgkosten haal ik er wel uit aan uitgespaarde parkeerkosten. En alles wat zo'n dienst naar boven sjouwt, levert mij tenminste geen pijn op.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel, maar is tegen m'n principes...
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Alle reacties Link kopieren
Flink hier, en is snel en prima. Maar voelt toch een beetje decadent ofzo, dus ik doe het niet te vaak.
Alle reacties Link kopieren
Martinimeisje schreef:
24-01-2022 12:38
Het kan wel, maar is tegen m'n principes...
Welke principes, als ik vragen mag?
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Het Parool heeft er een tijdje geleden een testje mee gedaan: bij verschillende diensten wat besteld: bij elke hetzelfde besteld, naar hetzelfde adres + op hetzelfde tijdstip. En vervolgens geklokt of het lukte in 10 minuten. Ik weet niet meer precies wat de uitslag was, maar volgens mij lukte het wel ongeveer. En de bezorgers vonden het geinig om te horen dat ze onderdeel waren geweest van een test. :)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
24-01-2022 12:41
Flink hier, en is snel en prima. Maar voelt toch een beetje decadent ofzo, dus ik doe het niet te vaak.
mijn semi-volwassen kinderen en hun vrienden gebruiken ze. Voor het laten bezorgen van ovensnacks, of ijs
Zakje chips bij een film etc.
Alle reacties Link kopieren
Sweet_Concubine schreef:
24-01-2022 12:46
Welke principes, als ik vragen mag?
Tegen uitbuiting bijvoorbeeld.
Het is niet zo heel moeilijk te begrijpen dat zo’n dienst inderdaad niet mogelijk is zonder uitbuiting. Maar hè, we hebben récht op een bak ijs binnen 10 minuten.

https://www.businessinsider.nl/flitsbez ... rkcultuur/
https://www.deondernemer.nl/actueel/e-c ... ogle.nl%2F
ginevra wijzigde dit bericht op 24-01-2022 12:55
27.02% gewijzigd
tonkje schreef:
24-01-2022 12:48
Het Parool heeft er een tijdje geleden een testje mee gedaan: bij verschillende diensten wat besteld: bij elke hetzelfde besteld, naar hetzelfde adres + op hetzelfde tijdstip. En vervolgens geklokt of het lukte in 10 minuten. Ik weet niet meer precies wat de uitslag was, maar volgens mij lukte het wel ongeveer. En de bezorgers vonden het geinig om te horen dat ze onderdeel waren geweest van een test. :)

De Volkskrant had er een heel interessant artikel over, een journalist ging er undercover werken.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bb1e1315/

Maar is geloof ik alleen te lezen voor abonnees.
Alle reacties Link kopieren
bij mij in de wijk zitten 2 distributiecentra. Ik geloof wel dat het er snel was, ik heb het niet getimed omdat het voor mij geen haast had (ik was in quarantaine vanwege corona)
Ik vind het heel handig in nood,maar ga het niet gebruiken voor een zak chips
Alle reacties Link kopieren
Ginevra schreef:
24-01-2022 12:52
Tegen uitbuiting bijvoorbeeld.
Het is niet zo heel moeilijk te begrijpen dat zo’n dienst inderdaad niet mogelijk is zonder uitbuiting. Maar hè, we hebben récht op een bak ijs binnen 10 minuten.
Uitbuiting? Had ik geen weet van.
Ik tip wel genereus trouwens, ben echt wel bereid te betalen voor werk wat anderen verrichten om mijn leven makkelijker te maken.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt aangezien ik 2 Lidl’s, een AH en een Jumbo binnen een straal van 800m heb zitten.
Maar dat het ze lukt vind ik niet heel verwonderlijk. Het is echt goed georganiseerd. Bij mijn vorige huis zat zo’n depot om de hoek, en daar stond altijd een flinke groep bezorgers startklaar voor de deur met hun elektrische fietsen.
Oh en schijt aan verkeersregels. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Het wachten is op de eerste ernstige ongelukken omdat ze binnen de 10 minuten een zak chips moeten bezorgen en daarom als een dolle rijden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik nog geen gebruik gemaakt van hun diensten maar in sommige wijken kunnen ze veel overlast veroorzaken. Buren klagen erover.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een vreselijk concept. Iemand moet er aan het kortste eind trekken, want het kán gewoon niet uit, met al die bezorgers die er stand-by staan. Zonde van de ruimte ook, al die distributiecentraatjes in elke wijk.
Verder vind ik het ook gewoon belachelijk. Fiets naar de supermarkt, ga naar je buren of kook gewoon iets anders.
Het ie vast ontzettend makkelijk als je er gebruik van maakt, maar we zouden het niet moeten willen.
montblanc wijzigde dit bericht op 24-01-2022 13:10
13.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is het nog steeds alleen betalen met credit card? Ik zat net eens op te zoeken hoe het werkt.

En fietst de Rider dan alleen met jouw bestelling (1,80 bezorgkosten), want dat telt toch ook niet aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erop tegen.
Bezorgers moeten zich haasten onder boodschappen binnen 10 minuten te leveren
Daardoor zijn ze minder veilig in het verkeer.
Als ze nu zouden zeggen bezorgen binnen uur was beter .
Alle reacties Link kopieren
Sweet_Concubine schreef:
24-01-2022 12:38
Mijn ervaring is dat ze die 10 minuten vaker wel redden dan niet, maar niet altijd ;-)

Ik gebruik die diensten graag, en redelijk vaak. Ik woon aan de rand van het centrum maar heb een lichamelijke beperking waardoor ik veel boodschappen niet te voet kan doen (te zwaar). Kan de auto pakken, maar is overal betaald parkeren en de winkels zitten net buiten de zone van mijn parkeervergunning. Plus dat de parkeerdruk erg hoog is hier, en ik dus bij terugkomst met m'n boodschappen vaak nog ver weg moet parkeren.

De bezorgkosten haal ik er wel uit aan uitgespaarde parkeerkosten. En alles wat zo'n dienst naar boven sjouwt, levert mij tenminste geen pijn op.
Kom je niet in aanmerking voor een gehandicapten parkeerkaart? Dan parkeer je in de meeste gevallen gratis. De kaart aanvragen of verlengen kost trouwens wel geld, maar het weegt voor mij niet op tegen het goed kunnen parkeren. Ik heb hem niet om geld uit te sparen zeg maar.
En in topic: ik maak geen gebruik van flitsdiensten, vind het geen wenselijk concept.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
24-01-2022 13:09
Iemand moet er aan het kortste eind trekken, want het kán gewoon niet uit,

Precies. Het is net als met spijkerbroeken van 5 euro of vlees voor een habbekrats: het is godsonmogelijk dat te doen zonder dat ergens in de keten iemand de pineut is.

Die lui worden uitgekafferd en op hun nek gezeten om snel genoeg te zijn. Als ze zelf niet een keer een ongeluk krijgen, kun je er op wachten dat ze een kleuter omver rijden.
Cao? Verzekering? Arbo? Allemaal voor ouderwetse watjes die niet begrijpen wat hedendaags ondernemen is :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Alleen ervaring met de verkeersovertredingen van die riders. Die werken voor een app die enger is dan de ergste baas.
Alle reacties Link kopieren
Argumenten tegen zijn wel terecht, dit is weer een vorm van uitbuiting zoals ook uber-chauffeurs, pakketbezorgers, deliveroo-medewerkers steeds aan het kortste eind trekken in ons hyperkapitalistische systeem. Het principe zelf heb ik niets tegen, ik vind boodschappen doen een rotklus, dus laat het graag bezorgen (wekelijks, door een grote keten, weet niet of dat nog wat uitmaakt qua uitbuiting).
Alle reacties Link kopieren
AH heeft (vast niet overal) AH Compact, als ik daar wil bestellen, ben ik op zijn vroegst woensdagavond aan de beurt. Dat is een aardig alternatief

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven