Eten jullie aan tafel?

28-09-2021 20:29 130 berichten
Eten jullie aan tafel of op de bank voor de tv/muziek aan en kletsen?

Ik eet met mijn partner aan tafel, geen kids en vind het soms niet zo gezellig. Wie herkent dit?
Alle reacties Link kopieren
Meestal op de bank, afgewisseld met bar in de keuken en aan tafel. Maargoed, sinds ik thuis werk zien we elkaar erg veel, dan heb je ook niet altijd meer nieuwe gespreksstof voor aan tafel. Vind het dan prima om even wat op tv te kijken en daar valt dan ook altijd wel weer wat over te zeggen. Aan de andere kant, je hoeft niet altijd wat te zeggen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
puck-en-hans schreef:
28-09-2021 21:28
Je kon er op wachten.

Ik eet al jaren op de bank en samen met kind, vanaf die ongeveer 6 jaar was (en niet mee zo vreselijk knoeide met eten).
Voor ons was dat het eerste rustige moment aan het einde van een lange dag. Dus bord op schoot en tv aan.

(Beiden geen obesitas of overgewicht ontwikkeld en we eten beiden behoorlijk gezond, al zeg ik het zelf.)
En zo zijn er ook genoeg mensen die roken zonder longkanker te krijgen, terwijl toch echt is bewezen dat roken het risico op longkanker vergroot.
Fijn dat jullie geen overgewicht hebben in ieder geval. Ik zei ook nergens dat je het niet moet doen, maar wel dat ík het niet doe omdat het ongezond is.
Ik woon alleen en eet niet aan tafel. Maar ik heb geen tv. Zit wel veel op telefoon, of ik lees wat.

Ik heb trouwens een dienblad, geen bord op m’n knieën.
Vroeger mochten we soms op zondag voor de tv eten, als Baywatch en Beverly Hills 90210 kwamen. Maar dan aten we aan de salontafel, zittend op de grond of op een poef.
Alle reacties Link kopieren
Ik ontbijt alleen aan tafel rustig in stilte, avondeten samen met mijn man aan tafel. Bij hele hoge uitzondering een keer op de bank, maar we vinden het aan tafel eten beide fijn, echt even een moment met elkaar
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
M0RIARTY schreef:
28-09-2021 22:30
En zo zijn er ook genoeg mensen die roken zonder longkanker te krijgen, terwijl toch echt is bewezen dat roken het risico op longkanker vergroot.
Fijn dat jullie geen overgewicht hebben in ieder geval. Ik zei ook nergens dat je het niet moet doen, maar wel dat ík het niet doe omdat het ongezond is.
Mooi,
dan noteer ik een turfje 'ik eet aan tafel' voor jou, ok?
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Irregular_Choice schreef:
28-09-2021 20:37
Hier 1 kind, altijd op de bank. Dochter zit vaak achter haar iPad, wij kijken tv. Als we iets kijken wat ze ook leuk vind, lijkt ze mee.
Dit doet mij goed te lezen!
Ik voel me soms een hele slechte ouder vanwege onze manier, wij doen het namelijk net zo.
Van thuis uit vroeger at ik met mijn moeder aan keukentafel, vader zat in woonkamer en keek tijdens het eten TV. Bij hoge uitzondering ontbeten we wel eens samen op een feestdag of zo.
Partner at wel thuis altijd aan tafel met hele gezin.

Nu bij ons thuis aten we lange tijd netjes aan tafel. Echter we verschoven de maaltijd steeds vaker naar de bank.

Het voelt alsof ik dat stuk niet goed doe voor kind.
Alle reacties Link kopieren
Met kerstmis gewoonlijk maar vorig jaar ook niet meer. Toen was er iets op tv en dat kijkt het beste op de bank en niet achteromkijkend vanaf je eetstoel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ligt er ook aan of het op één, hooguit twee schotels past.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan niet aan tafel eten. Ik wil gewoon kunnen snijden, vork kunnen gebruiken etc zonder dat het van mijn knieën afvalt. En ik vind het gezellig om met mijn man te kletsen, dat scheelt ook.
Alle reacties Link kopieren
M0RIARTY schreef:
28-09-2021 21:16
Ik was helemaal niet sarcastisch: uit onderzoek blijkt een grotere kans op obesitas als je structureel voor de tv eet, omdat je met minder aandacht eet, krijg je minder snel je verzadigingsgevoel. Waardoor je dus onbewust teveel eet.
Daarnaast kauw je minder als je afgeleid bent en dat kan weer zorgen voor maagdarmklachten. Dus ja: het is echt ongezond.
Bullshit. Wie schept mijn bord voller dan?
En waarom zou ik minder kauwen???
Alle reacties Link kopieren
Van huis uit aten we altijd aan tafel, van mijn ouders mochten we echt niet op de bank eten. Ik vond dat ook heel raar.

Toen ik op mezelf ging wonen at ik ook aan tafel, achter mijn laptop.

Toen ik samen ging wonen aten we altijd op de bank, achter de tv. Wel in stilte, anders kan ik de tv niet verstaan.

Nu woon ik weer alleen en eet ik weer aan tafel, achter de laptop.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Altijd aan tafel. Vind ik gezelliger. Onze tieners kletsen dan volop dus ik geniet daarvan want anders zijn ze bijna altijd boven.
Op de bank eten vind ik echt niet fijn. Dat eet voor geen meter. Op een pizza of een frietje na dan.
Vaak op de bank, maar soms aan tafel (alleen). Ik vind het echt niet deprimerend om alleen aan een tafel te zitten. 😂

Aan tafel kun je ook gewoon op je telefoon kijken, muziek luisteren of naar de vogels/buren buiten kijken.

De bank zit wel lekkerder, dus daar eet ik vaker. Maar soms is t makkelijk om niet alles van de keuken (eettafel) naar de woonkamer te verslepen.
M0RIARTY schreef:
28-09-2021 21:16
Ik was helemaal niet sarcastisch: uit onderzoek blijkt een grotere kans op obesitas als je structureel voor de tv eet, omdat je met minder aandacht eet, krijg je minder snel je verzadigingsgevoel. Waardoor je dus onbewust teveel eet.
Daarnaast kauw je minder als je afgeleid bent en dat kan weer zorgen voor maagdarmklachten. Dus ja: het is echt ongezond.
Ok onzin dus
Alle reacties Link kopieren
Wij eten altijd aan tafel. Praktisch en gezelliger. Wij zitten, met de pubers, rustig nog een half uur na te kletsen. We hebben sinds kort een ronde tafel, helemaal top!!
Ontbijt en lunch altijd afzonderlijk ivm verschillende werk en schooltijden.
Oke, misschien vind ik mijn partner dan niet gezellig (kort samen) dus leren elkaar nog kennen
Ik hou er wel van gezellig te kletsen maar partner kletst niet gezellig mee. Nog niet erover gehad, gaat nog komen. Was benieuwd hoe jullie dat doen
Alle reacties Link kopieren
Wisselend.. als ik alleen ben eet ik vaak op de bank. Vaak ben ik alleen met dochter, dan eten we soms bij de tv (zij dan op een stoeltje bij de salontafel, dus niet met bord op schoot).
Als we met z'n 3en zijn, eten we meestal aan tafel.
In t weekend weekend doen we wel eens allerlei hapjes als diner, dan eten we vaak wel in de woonkamer of onder de overkapping op de loungebank
Alle reacties Link kopieren
Raazz schreef:
29-09-2021 08:27
Oke, misschien vind ik mijn partner dan niet gezellig (kort samen) dus leren elkaar nog kennen
Ik hou er wel van gezellig te kletsen maar partner kletst niet gezellig mee. Nog niet erover gehad, gaat nog komen. Was benieuwd hoe jullie dat doen
Als ik eet, klets ik niet zoveel, dan eet ik. Tijdens het koken kletsen we wel en tijdens het afruimen en vaatwasser inruimen. Ik vind ook de gezelligheid niet afhangen van het al dan niet aan tafel zitten, de meerwaarde van die tafel is juist nogal overtrokken en/of dat kan net zo goed op de bank.
Raazz schreef:
29-09-2021 08:27
Oke, misschien vind ik mijn partner dan niet gezellig (kort samen) dus leren elkaar nog kennen
Dan klets je toch juist veel?
Wellicht is hij gewoon geen prater?
Alle reacties Link kopieren
Raazz schreef:
29-09-2021 08:27
Oke, misschien vind ik mijn partner dan niet gezellig (kort samen) dus leren elkaar nog kennen
Ik hou er wel van gezellig te kletsen maar partner kletst niet gezellig mee. Nog niet erover gehad, gaat nog komen. Was benieuwd hoe jullie dat doen
Maar praten jullie op andere momenten dan wel?
Misschien is hij niet zo van praten tijdens het eten maar hebben jullie hele fijne gesprekken na de seks ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Op de bank met een makkelijke serie. Vooral voor mijn man erg ontspannend om even zijn hoofd leeg te maken.
In het weekend soms aan tafel. Ontbijt en lunch apart.
flashy wijzigde dit bericht op 29-09-2021 09:04
7.95% gewijzigd
Bobo schreef:
29-09-2021 07:41
Bullshit. Wie schept mijn bord voller dan?
En waarom zou ik minder kauwen???
Het is geen onzin. Hier zijn onderzoeken naar gedaan. Jaren geleden al. In 2015 heb ik een aanvullende opleiding gedaan waarin ook leefstijl een veelvoorkomend thema was. Het werd toen al aangehaald.

Dat jij het niet zo ervaart, dat kan en zal wellicht ook zo zijn. Of niet. Want ongemerkt eet je anders wanneer je met minder aandacht eet. Geen fabel dus.
Ttroeteltje schreef:
29-09-2021 06:53
Dit doet mij goed te lezen!
Ik voel me soms een hele slechte ouder vanwege onze manier, wij doen het namelijk net zo.
Van thuis uit vroeger at ik met mijn moeder aan keukentafel, vader zat in woonkamer en keek tijdens het eten TV. Bij hoge uitzondering ontbeten we wel eens samen op een feestdag of zo.
Partner at wel thuis altijd aan tafel met hele gezin.

Nu bij ons thuis aten we lange tijd netjes aan tafel. Echter we verschoven de maaltijd steeds vaker naar de bank.

Het voelt alsof ik dat stuk niet goed doe voor kind.
Dat herken ik wel. Ik heb dat losgelaten. En maak er wel eens een grap over. "Als dat mijn enige opvoedingsfout is... "
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
29-09-2021 09:03
Het is geen onzin. Hier zijn onderzoeken naar gedaan. Jaren geleden al. In 2015 heb ik een aanvullende opleiding gedaan waarin ook leefstijl een veelvoorkomend thema was. Het werd toen al aangehaald.

Dat jij het niet zo ervaart, dat kan en zal wellicht ook zo zijn. Of niet. Want ongemerkt eet je anders wanneer je met minder aandacht eet. Geen fabel dus.
Maar je schept je bord toch gewoon in de keuken al op? Zelfde portie als dat je aan tafel zou eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven