eten voor 1 persoon op campinggasje

05-07-2008 14:37 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort in mijn eentje kamperen. Ik heb alleen een 1-pits-campinggasje, geen koelkast en geen winkels in de buurt. Wie helpt me om lekkere maaltijden te verzinnen? (Anders dan van die kanten klare legermaaltijden O.o )



Gewicht van het mee te nemen voedsel (blikken ofzo) is geen probleem, want de tent blijft op 1 plek staan.



Ik ken alvast de hooikist-truc (voorkoken en dan in slaapzak gewikkeld na laten garen), dus het is bijvoorbeeld mogelijk om pasta of rijst ofzo te maken met een saus/prutje.



Wat ik alvast had bedacht:



-rijst met pindasaus uit een pakje, gekookt ei (een vers ei kan wel een paar dagen buiten de koelkast goed blijven, hoop ik) en atjar uit een potje

-pasta met tomatensaus (op basis van blik-tomaten en ui) en vis uit blik

-pasta met saus op basis van gedroogde paddestoelen en ui en met koffieroom uit van die kleine cupjes.

-tacochips X-D gebruiken om een prutje van bonen/uien/tomatenpuree op te lepelen



wie weet er nog meer?
Alle reacties Link kopieren
Neem dan in elk geval wat vers fruit mee als je veel uit blik gaat eten. Rijstwafels met aardbeien als ontbijt is ook erg lekker.

En groenten kun je ook meenemen en grillen in het pannetje, ook lekker, en gezonder dan alleen maar blikvoer.

Neem ook wat gemengde noten mee, is lang houdbaar, voedzaam en gezond. Pindakaas, ook altijd goed. Verder heb je ook gedroogd zeewier (bij de natuurwinkel), dat hoeft niet gekoeld bewaard te worden, moet je weken in water, zo'n 10 minuutjes en dan kan je het als salade eten, of door rijst of pasta of een andere salade heengooien, ook erg voedzaam en gezond, smaakt beetje vissig/zee-achtig. Ik neem het zelf meestal als ik iets met vis eet.

Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
krookje schreef op 08 juli 2008 @ 15:56:

Mijn campingfavoriet: couscous! Je hebt varianten waar je alleen maar kokend water op hoeft te gooien. Of je hebt ze ook in builtjes, die je een paar minuutjes in kokend water houdt (als een theezakje zeg maar). Dan kun je er met komkommer, feta, pijnboompitjes en andere meuk een salade van maken, of je maakt er een maaltijdsoep van met een pakje groentesoep en een blikje kikkererwten.





Daar kwam ik ook voor! Couscous is zo makkelijk en lekker. Je kunt er een lekker frisse salade van maken (met idd komkommer, tomaten, mais, een uitje, cashewnoten) maar ook een warm prutje (met tomatenuitblik, kaas, spinazie.)



Alvast een hele fijne vakantie en... eet smakelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven