Fijne gerechten om vooruit te koken

10-01-2026 13:23 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee allemaal,

Ik werk wisselde diensten, wanneer ik een avonddienst heb is het wenselijk om mijn eigen maaltijd mee te nemen.
Graag eet ik gezond en gevarieerd en kook ik voordat ik moet werken een simpele maaltijd vooruit zodat ik mij eten mee kan nemen en thuis hoeven ze het alleen maar op te warmen.

Momenteel kom ik niet verder dan
Wraps
Stampot
Pasta

Wie heeft nog goede ideeën? Zodat ik het wat meer kan variëren
Nasi
Bami
Maaltijdsalade. Met een mix van peulvruchten zoals linzen of kikkererwten, groente en evt iets van quinoa/bulgur/couscous, kip of (feta)kaas en een dressing heb je zo een complete maaltijd. En heel snel.
Zelfgemaakte soep met een broodje.
Quiche (puntje mee voor jezelf, of kleine quiches maken)
Chili

Maaltijdsoep
Lasagne, ovenschotels
Nasi goreng.
Ik kook altijd een grote pan rijst en stop het in porties in de diepvries.
Curry, kip in saus en dan in de diepvries en die rijst of noedels of naan erbij
En gebruik de airfryer voor groenteballetjes, vlees en aardappelpartjes.
Pastasaus.
Curry is perfect om vooruit te koken en op te warmen. Zou er dan naan bij doen ipv rijst.

Soep.
Dahl.

Eigenlijk alles dat 'nat' is.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Er staan veel goede ideeën tussen! Fijn om wat meer inspiratie te hebben!
dolfje schreef:
10-01-2026 13:30
Nasi goreng.
Pastasaus.
Ik heb net de rijstkoker tot de rand gevuld om weer een voorraad nasi goreng te maken. Straks even naar de toko om de ingrediënten voor de boemboe te halen en morgen veel bakken vullen voor in de vriezer. En het leukste is: het wordt er alleen maar lekkerder van door het zo te maken. Ontdooien, opbakken in de wok, eitje bakken in de olie en lekker eten.

Als alternatief maak ik ook wel eens een flinke voorraad egg fried rice.
dolfje schreef:
10-01-2026 13:30
Nasi goreng.
Pastasaus.
Ik heb net de rijstkoker tot de rand gevuld om weer een voorraad nasi goreng te maken. Straks even naar de toko om de ingrediënten voor de boemboe te halen en morgen veel bakken vullen voor in de vriezer. En het leukste is: het wordt er alleen maar lekkerder van door het zo te maken. Ontdooien, opbakken in de wok, eitje bakken in de olie en lekker eten.

Appletje schreef:
10-01-2026 13:45

Heb je een recept voor een lekkere boemboe? Ik hou wel van een beetje pittig. Die uit de supermarkt vind ik meestal zo niet lekker....
Ik mix altijd een gesneden ui, gesneden rode peper (of vervang het door sambal) 2 teentjes knoflook, 1 theelepel trassi en 25 ml ketjap in de keukenmachine.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
https://www.francescakookt.nl/rijst-uit ... it-simpel/

Afbeelding

Ik doe er zelf nog iets van vlees bij (net waar ik op dat moment trek in heb, maar bijvoorbeeld chipolataworstjes kan je na het bakken er gewoon zo doorheen in stukjes doen).
Chili can/sin carne
Hartige taart
Maaltijdsoep
wat ik vaak doe, is een weekmenu maken, boodschappen doen en dan de onderdelen vast snijden/koken/bakken.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Snert
Bonensoep
Goulashsoep
Pieremachochel
Ik heb even in m’n vriezer gekeken wat er ligt aan maaltijden en dat is momenteel:
Butterchicken met vega kipstukjes, pompoen en rijst
Kikkererwtenstoofschotel, ook weer met rijst
Chili con carne
Tomatensoep, maar dat is meer als lunch bedoeld
Ik kook sowieso in het weekend 1 dag ook al voor maandag. Dus vanavond eten we Surinaamse bami en sperziebonen, en maandag weer. Ik lees graag mee want ik heb vaak na een lange dag geen puf meer om te koken dus vooruit koken en invriezen is echt een goede oplossing voor mij.
Wij hebben sinds kort viscurry ontdekt en dat laat zich ook heel goed invriezen! Uitje fruiten in de pan, daarna wat groente erbij. Alles kan, net wat je in huis hebt of lekker vindt, bijvoorbeeld broccoli, paprika, courgette, wortel. Vervolgens rode currypasta even meebakken, daarna kokosmelk erbij en 2 pangasiusfilets uit de diepvries erbij in de pan. Als de vis gaar is, kun je het met je spatel in stukjes verdelen en door de saus heen roeren.
Heel simpel, heel lekker! Wij eten het graag met rijst.
Dit is een leuk idee.
Het is gebaseerd op siliconen vriesvormen.
Hij maakt een aantal porties groenten, zetmeel en vlees, vriest ze in, en combineert van allemaal één om een maaltijd samen te stellen:

https://www.youtube.com/watch?v=-35JXpiQ3EA
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Ovenschotels. Ik heb van die glazen ovenschalen gekocht waar een deksel op kan zodat ze geschikt zijn om in te vriezen.

Soepen, ook makkelijk op te warmen.
KooktMetKnoflook schreef:
10-01-2026 14:54
Dit is een leuk idee.
Het is gebaseerd op siliconen vriesvormen.
Hij maakt een aantal porties groenten, zetmeel en vlees, vriest ze in, en combineert van allemaal één om een maaltijd samen te stellen:

https://www.youtube.com/watch?v=-35JXpiQ3EA
Dit doe ik ook! Ik gebruik souper cubes. Siliconen vormen van 4 x 250 ml. Daarin doe ik dan bijvoorbeeld stoofschotel of nasi of chili con carne of bolognesesaus of wat dan ook. Veel gerechten uit de slowcooker.

Je kan ze na invriezen makkelijk eruit ploppen en samen in een ziplock zakje weer terug in de vriezer doen. Dan bewaar je het heel compact, bijna als een soort grote Lego blokken.

Je ontdooit een portie van alles wat je wil eten. Je kan zelfs een Tupperware bakje vullen met twee of drie bevroren blokken en het dan (evt in een koeltasje) mee naar je werk nemen.
Wat ik ook weleens doe, ik denk wel wat minder gezond is van die zakken van Aviko in de airfryer. Die met aardappeltjes en spekjes is lekker. Maar ze hebben ook nog Griekse variant.
Spaghetti kun je ook goed bewaren
Bloemkoolschotel
Hete bliksem
Mujaddara met yoghurt. Een schaaltje rauwe groenten erbij en klaar.
zouteaugurk schreef:
14-01-2026 12:03
Mujaddara met yoghurt. Een schaaltje rauwe groenten erbij en klaar.
Ik moest het opzoeken maar klinkt lekker.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven