Fijne gerechten om vooruit te koken
zaterdag 10 januari 2026 om 13:23
Hee allemaal,
Ik werk wisselde diensten, wanneer ik een avonddienst heb is het wenselijk om mijn eigen maaltijd mee te nemen.
Graag eet ik gezond en gevarieerd en kook ik voordat ik moet werken een simpele maaltijd vooruit zodat ik mij eten mee kan nemen en thuis hoeven ze het alleen maar op te warmen.
Momenteel kom ik niet verder dan
Wraps
Stampot
Pasta
Wie heeft nog goede ideeën? Zodat ik het wat meer kan variëren
Ik werk wisselde diensten, wanneer ik een avonddienst heb is het wenselijk om mijn eigen maaltijd mee te nemen.
Graag eet ik gezond en gevarieerd en kook ik voordat ik moet werken een simpele maaltijd vooruit zodat ik mij eten mee kan nemen en thuis hoeven ze het alleen maar op te warmen.
Momenteel kom ik niet verder dan
Wraps
Stampot
Pasta
Wie heeft nog goede ideeën? Zodat ik het wat meer kan variëren
zaterdag 10 januari 2026 om 13:29
zaterdag 10 januari 2026 om 13:30
zaterdag 10 januari 2026 om 13:45
Ik heb net de rijstkoker tot de rand gevuld om weer een voorraad nasi goreng te maken. Straks even naar de toko om de ingrediënten voor de boemboe te halen en morgen veel bakken vullen voor in de vriezer. En het leukste is: het wordt er alleen maar lekkerder van door het zo te maken. Ontdooien, opbakken in de wok, eitje bakken in de olie en lekker eten.
Als alternatief maak ik ook wel eens een flinke voorraad egg fried rice.
zaterdag 10 januari 2026 om 13:45
Ik heb net de rijstkoker tot de rand gevuld om weer een voorraad nasi goreng te maken. Straks even naar de toko om de ingrediënten voor de boemboe te halen en morgen veel bakken vullen voor in de vriezer. En het leukste is: het wordt er alleen maar lekkerder van door het zo te maken. Ontdooien, opbakken in de wok, eitje bakken in de olie en lekker eten.
zaterdag 10 januari 2026 om 13:51
Heb je een recept voor een lekkere boemboe? Ik hou wel van een beetje pittig. Die uit de supermarkt vind ik meestal zo niet lekker....Appletje schreef: ↑10-01-2026 13:45Ik heb net de rijstkoker tot de rand gevuld om weer een voorraad nasi goreng te maken. Straks even naar de toko om de ingrediënten voor de boemboe te halen en morgen veel bakken vullen voor in de vriezer. En het leukste is: het wordt er alleen maar lekkerder van door het zo te maken. Ontdooien, opbakken in de wok, eitje bakken in de olie en lekker eten.
zaterdag 10 januari 2026 om 14:08
https://www.francescakookt.nl/rijst-uit ... it-simpel/

Ik doe er zelf nog iets van vlees bij (net waar ik op dat moment trek in heb, maar bijvoorbeeld chipolataworstjes kan je na het bakken er gewoon zo doorheen in stukjes doen).

Ik doe er zelf nog iets van vlees bij (net waar ik op dat moment trek in heb, maar bijvoorbeeld chipolataworstjes kan je na het bakken er gewoon zo doorheen in stukjes doen).
zaterdag 10 januari 2026 om 14:52
Ik heb even in m’n vriezer gekeken wat er ligt aan maaltijden en dat is momenteel:
Butterchicken met vega kipstukjes, pompoen en rijst
Kikkererwtenstoofschotel, ook weer met rijst
Chili con carne
Tomatensoep, maar dat is meer als lunch bedoeld
Ik kook sowieso in het weekend 1 dag ook al voor maandag. Dus vanavond eten we Surinaamse bami en sperziebonen, en maandag weer. Ik lees graag mee want ik heb vaak na een lange dag geen puf meer om te koken dus vooruit koken en invriezen is echt een goede oplossing voor mij.
Butterchicken met vega kipstukjes, pompoen en rijst
Kikkererwtenstoofschotel, ook weer met rijst
Chili con carne
Tomatensoep, maar dat is meer als lunch bedoeld
Ik kook sowieso in het weekend 1 dag ook al voor maandag. Dus vanavond eten we Surinaamse bami en sperziebonen, en maandag weer. Ik lees graag mee want ik heb vaak na een lange dag geen puf meer om te koken dus vooruit koken en invriezen is echt een goede oplossing voor mij.
zaterdag 10 januari 2026 om 14:53
Wij hebben sinds kort viscurry ontdekt en dat laat zich ook heel goed invriezen! Uitje fruiten in de pan, daarna wat groente erbij. Alles kan, net wat je in huis hebt of lekker vindt, bijvoorbeeld broccoli, paprika, courgette, wortel. Vervolgens rode currypasta even meebakken, daarna kokosmelk erbij en 2 pangasiusfilets uit de diepvries erbij in de pan. Als de vis gaar is, kun je het met je spatel in stukjes verdelen en door de saus heen roeren.
Heel simpel, heel lekker! Wij eten het graag met rijst.
Heel simpel, heel lekker! Wij eten het graag met rijst.
zaterdag 10 januari 2026 om 14:54
Dit is een leuk idee.
Het is gebaseerd op siliconen vriesvormen.
Hij maakt een aantal porties groenten, zetmeel en vlees, vriest ze in, en combineert van allemaal één om een maaltijd samen te stellen:
https://www.youtube.com/watch?v=-35JXpiQ3EA
Hij maakt een aantal porties groenten, zetmeel en vlees, vriest ze in, en combineert van allemaal één om een maaltijd samen te stellen:
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
zaterdag 10 januari 2026 om 15:57
Dit doe ik ook! Ik gebruik souper cubes. Siliconen vormen van 4 x 250 ml. Daarin doe ik dan bijvoorbeeld stoofschotel of nasi of chili con carne of bolognesesaus of wat dan ook. Veel gerechten uit de slowcooker.KooktMetKnoflook schreef: ↑10-01-2026 14:54Dit is een leuk idee.
Je kan ze na invriezen makkelijk eruit ploppen en samen in een ziplock zakje weer terug in de vriezer doen. Dan bewaar je het heel compact, bijna als een soort grote Lego blokken.
Je ontdooit een portie van alles wat je wil eten. Je kan zelfs een Tupperware bakje vullen met twee of drie bevroren blokken en het dan (evt in een koeltasje) mee naar je werk nemen.
woensdag 14 januari 2026 om 07:58
woensdag 14 januari 2026 om 17:50
Ik moest het opzoeken maar klinkt lekker.zouteaugurk schreef: ↑14-01-2026 12:03Mujaddara met yoghurt. Een schaaltje rauwe groenten erbij en klaar.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in