gewone friet en snacks in airfryer?

27-01-2020 15:53 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe kocht ik speciale oven/airfryer snacks en friet voor in de airfryer, maar ik lees ook weleens dat je ook gewone snacks en friet kan gebruiken; deze zijn stukken goedkoper. Iemand ervaring mee?
Voor degene die kaassoufle's pakt: Welk merk hebben jullie?
Since1989_08 schreef:
27-01-2020 16:48
Kijk voor de grap even de keuringsdienst van waarde over airfryer friet, dan zul je zien dat het allemaal niet zo heel veel uitmaakt. Ik vond dat in iedergeval weer een voorbeeld van hoe bedrijven geld kunnen verdienen door maar een extra stickertje op iets te plakken.

Ik zelf stop alles in de airfryer, en als ik wil dat het wat knappiger is dan zet ik hem wat hoger of laat ik het er wat langer in. Of heel soms gooi ik een klein beetje olie overheen voordat ik het in de airfryer stop, werkt ook prima.
Hier ook gewoon alles in de AF. Gaat allemaal prima. Hier wel de Philips AF inderdaad.
Ik heb hem overigens niet vanwege het gezonde, maar vooral vanwege gemak. Geen vette pan die je om de zoveel tijd moet schoonmaken :)
Kwebbeltje91 schreef:
27-01-2020 17:17
Voor degene die kaassoufle's pakt: Welk merk hebben jullie?
Jumbo eigen merk. Ik heb overal jumbo van, behalve frikandellen. Die heb ik van mora.
Kwebbeltje91 schreef:
27-01-2020 17:17
Voor degene die kaassoufle's pakt: Welk merk hebben jullie?

Deze in ieder geval nooit meer.
Veel en droog deeg en nauwelijks kaas.

Afbeelding
Whomi schreef:
27-01-2020 17:20
Jumbo eigen merk. Ik heb overal jumbo van, behalve frikandellen. Die heb ik van mora.

Dank je, dan ga ik die eens proberen :)
Frikandellen heb ik ook van mora.
Whomi schreef:
27-01-2020 17:20
Jumbo eigen merk. Ik heb overal jumbo van, behalve frikandellen. Die heb ik van mora.

Deze?

Afbeelding
PoesinBoots schreef:
27-01-2020 17:21
Deze in ieder geval nooit meer.
Veel en droog deeg en nauwelijks kaas.

Afbeelding

Ik verwachtte juist dat Mora goed zou zijn, maar niet in alle gevallen dus :)
Drackie schreef:
27-01-2020 16:55
Ik gebruik bijna altijd gewoon de normale snacks. Alleen kroketten en kaassouffles worden niet lekker als je de normale gebruikt. Friet kan prima, frikandellen, loempia's en andere dingen gaan ook prima.
Ik heb nooit normale kroketten eigenlijk altijd die van kwekkeboom maar die gaan prima. Niet zo bruin maar wel lekker en knapperig.
TsumTsum schreef:
27-01-2020 16:57
Oja loempia's. Ik had er laatst van de Mora die je kon frituren of airfryer. Uit de Airfryer was die veel lekkerder dan de frituur.
Echt wel! Voordeel is ook dat als hij niet lang genoeg is geweest dat je 'm in de airfyer aangesneden en wel gewoon nog even verder kunt bakken :)
Patat: ik vind alle ovenfriet prima uit de airfryer.
Snacks: nee, alleen de airfryer variant. Uitzondering: de loempia's die in de oven kunnen.
Er zit heel veel verschil in philips en andere merken. Mijn ouders hebben een "nepper" en die bakt echt minder goed. Opzich doet ie het prima maar gewoon minder prima dan die philips.
Dat ding is niet alleen voor snacks trouwens. Ik bak er eigenlijk van alles in. Even een geroosterd paprikaatje voor de sla, zo klaar. Baba ganush, broodjes, kip, bloemkool :D Pizza, in stukken of die kleintjes, gaan ook goed en minder lang dan de oven.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
27-01-2020 17:21
Deze in ieder geval nooit meer.
Veel en droog deeg en nauwelijks kaas.

Afbeelding
Amen. Niet te doen, al had ik ze in de oven gedaan, maar dat moet volgens de verpakking ook kunnen.

Vraagje over de AF: komt daarbij net zo'n vieze frituurlucht vrij als bij gewone frituur? Als dat zo is, kan ik me de aanschaf besparen.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
Vlaamse friet van de lidl gaat goed. En alle aardappelvarianten die we rot nu toe van aviko hebben gehad ook.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Alle reacties Link kopieren
Friet was prima, frikandel ook; kroket an sich ook, maar niet krokant. Maar die kroketten krijg ik ook nooit krokant als ik wel speciale airfryer kroketten koop. Ik merk dus geen verschil met de gewone en de airfryer friet en snacks.
Alle reacties Link kopieren
Voor de airfryer kun je zowel ovenfriet als airfryer friet gebruiken. Een airfryer is in feite ook gewoon een oven :)
Sri-is-back-now schreef:
27-01-2020 18:07
Amen. Niet te doen, al had ik ze in de oven gedaan, maar dat moet volgens de verpakking ook kunnen.

Vraagje over de AF: komt daarbij net zo'n vieze frituurlucht vrij als bij gewone frituur? Als dat zo is, kan ik me de aanschaf besparen.
Nee hoor, ik ruik het veel minder.

Ik heb trouwens een Tristar. Misschien een wat goedkoper ding maar hij doet het als een tierelier.
Sri-is-back-now schreef:
27-01-2020 18:07

Vraagje over de AF: komt daarbij net zo'n vieze frituurlucht vrij als bij gewone frituur? Als dat zo is, kan ik me de aanschaf besparen.

Mijn AF is inmiddels niet meer zo nieuw en meurt ook. Ondanks dat ik mandje en bak regelmatig in de vaatwasser doe.

Niet zo heftig als een frituurpan maar meurt wel.
Alle reacties Link kopieren
Moeten ovensnacks zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
27-01-2020 19:14
Mijn AF is inmiddels niet meer zo nieuw en meurt ook. Ondanks dat ik mandje en bak regelmatig in de vaatwasser doe.

Niet zo heftig als een frituurpan maar meurt wel.
Worden ze dan schoon bij jou? Hier niet, ik heb hier het gevoel dat ik ze voor Jan Lul in de vaatwasser zet, en dat de bak er zelfs alleen maar slechter van word.
PoesinBoots schreef:
27-01-2020 17:25
Deze?

Afbeelding
Nee, gewoon deze

Afbeelding
Sri-is-back-now schreef:
27-01-2020 18:07
Amen. Niet te doen, al had ik ze in de oven gedaan, maar dat moet volgens de verpakking ook kunnen.

Vraagje over de AF: komt daarbij net zo'n vieze frituurlucht vrij als bij gewone frituur? Als dat zo is, kan ik me de aanschaf besparen.
Lucht is veel minder en blijft ook minder lang hangen. Wij zetten hem wel altijd onder de afzuigkap.
Whomi schreef:
27-01-2020 19:18
Nee, gewoon deze

Afbeelding

Worden die wel lekker bruin?
Alle reacties Link kopieren
Wij vinden het gewoon niet lekker . Ik gebruik de airfryer wel maar niet voor friet en snacks.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
cranberryjuice schreef:
27-01-2020 15:56
Nee heb ik een keer gedaan en de friet bleef bevrorenn. Gebruik nou gwn snacks speciaal voor de air fryer
Bevroren? Hoe kan dat? Je zet je airfryer toch op 180 of 200 graden? Hoe kan het dan bevroren blijven? Lijkt me dat je airfryer kapot is dan.

Ik pak meestal oven friet maar onlangs ook gewone friet van jumbo en aldi geprobeerd en ging eigenlijk ook prima. Snacks pak ik wel de ovenvariant.
Huh? Bevroren uit de airfryer? Dat is heel apart..

Friet van de Aldi heb ik ook weleens gepakt, ook wel lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven