Gezocht een goed recept van Indiase Curry

13-12-2010 16:19 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, heeft iemand voor mij het recept van een lekkere Indiase Curry. Ik ken zelf geen specifieke Indiase gerechten maar wil we een aantal gerechten uitproberen.

Al vast bedankt!
Dan googel je die gerechten die je wil uitproberen toch even?? En als je geen namen weet gewoon op Indiase recepten. Kun je weken voort...
.
Als je boemboe haalt (kruidenmix) bij de toko of supermarkt, en kokosmelk kun je alle kanten op.

Basis die ik altijd gebruik: aanbakken garnalen/vlees/tofoe met boemboe en kokosmelk, groenten toevoegen en laten sudderen.
Je kunt ook bij de supermarkt (de Appie heeft ze zeker weten) potten curry krijgen van Patak's (roze etiketten). Die zijn vrij goed en makkelijk....

En anders eensch googlen op Indiase Curry's...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Dit is mijn favoriet, makkelijk en lekker en zonder al te exotische ingredienten. Wel heel veel minder zout erin doen!

Chicken Tikka Massala

INGREDIENTS (Nutrition)

1 cup yogurt

1 tablespoon lemon juice

2 teaspoons ground cumin

1 teaspoon ground cinnamon

2 teaspoons cayenne pepper

2 teaspoons freshly ground black pepper

1 tablespoon minced fresh ginger

4 teaspoons salt, or to taste *veel minder dus*

3 boneless skinless chicken breasts, cut into bite-size pieces

4 long skewers

1 tablespoon butter

1 clove garlic, minced

1 jalapeno pepper, finely chopped

2 teaspoons ground cumin

2 teaspoons paprika

3 teaspoons salt, or to taste *minder!!*

1 (8 ounce) can tomato sauce

1 cup heavy cream

1/4 cup chopped fresh cilantro

DIRECTIONS

In a large bowl, combine yogurt, lemon juice, 2 teaspoons cumin, cinnamon, cayenne, black pepper, ginger, and 4 teaspoons salt. Stir in chicken, cover, and refrigerate for 1 hour.

Preheat a grill for high heat.

Lightly oil the grill grate. Thread chicken onto skewers, and discard marinade. Grill until juices run clear, about 5 minutes on each side.

Melt butter in a large heavy skillet over medium heat. Saute garlic and jalapeno for 1 minute. Season with 2 teaspoons cumin, paprika, and 3 teaspoons salt. Stir in tomato sauce and cream. Simmer on low heat until sauce thickens, about 20 minutes. Add grilled chicken, and simmer for 10 minutes. Transfer to a serving platter, and garnish with fresh cilantro.
Bedankt voor de input!
In het kookboek De Revolutie van Jamie Oliver uit 2008 staat er een/ of meerdere zelfs. Nog niet gemaakt. Leuk kookboek trouwens.
Janneke Vreugdenhil (van NRC Next) had vorig jaar een week lang Indiase recepten. Dit is mijn favoriete: http://www.nrcnext.nl/koken/2010/04/22/ctm/
chicken curry a la Friezin:

kip in stukjes marineren in rode currypaste van de toko (aanmaken met olie)

kip braden, kokosmelk erbij. Vissaus en suiker naar smaak toevoegen. spercieboontjes erbij. Superlekker!
Klik voor 20 recepten van okoko
quote:Friezin71 schreef op 14 december 2010 @ 18:46:

chicken curry a la Friezin:

kip in stukjes marineren in rode currypaste van de toko (aanmaken met olie)

kip braden, kokosmelk erbij. Vissaus en suiker naar smaak toevoegen. spercieboontjes erbij. Superlekker!Is dit niet gewoon thais? Volgens mij gebruiken ze geen vissaus in de Indiase keuken. En 'rode curry' van de toko is meestal ook thais. In India gebruiken ze ook eerder yoghurt dan kokos in de curry.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven