heel veel uien... op zoek naar recept voor slowcooker

19-10-2018 15:20 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb als cadeau heel veel uien gekregen. Ik heb al veel weg kunnen geven, maar er blijft nog 15 kg over.
Ik zoek recepten met ui, waarvan ik het gerecht langer kan bewaren. Ik heb een sloowcooker en daar gaat mijn voorkeur naar uit.

Heeft iemand een goed en lekker idee om van uien te maken, liefst in de slowcooker?
Ik heb gezocht op gekarameliseerde uien, maar ik heb nog niet een goed recept gevonden wat erg lekker lijkt (wel een aantal gevonden op internet maar niet wat mij aanspreekt). Misschien een soort chutney?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gek cadeau
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Inmaken, smoren, jam van maken. gebakken en al in de vriezer? En drogen natuurlijk :D
Alle reacties Link kopieren
Uienchutney ja.
Uientaart en dan ivnriezen.
Hutspot en dan invriezen.
Hachee en dan invriezen.

Alle reacties Link kopieren
Gefrituurde uienringen?

En zelf maak ik altijd groentepakketjes die ik bijv bij de pasta of nasi mik. Daar doe ik ook uien in en dan in de vriezer, dus misschien veel van die pakketjes maken?
Alle reacties Link kopieren
Heb je wc-papier bij de uien gekregen?

Jee, 15 kg.

Alle reacties Link kopieren
Uien snipperen en dan invriezen.

Slowcooker heb ik niet, ik ben wel fan van mijn vriezer :mrgreen:

Alle reacties Link kopieren
MonteCara* schreef:
19-10-2018 15:31
Uien snipperen en dan invriezen.

Slowcooker heb ik niet, ik ben wel fan van mijn vriezer :mrgreen:
Kan dat rauw?
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
19-10-2018 15:29
Gefrituurde uienringen?

En zelf maak ik altijd groentepakketjes die ik bijv bij de pasta of nasi mik. Daar doe ik ook uien in en dan in de vriezer, dus misschien veel van die pakketjes maken?
Goeie!
Uienringen door beslagje halen en dan invriezen :)

Alle reacties Link kopieren
ChantalZr7 schreef:
19-10-2018 15:36
Kan dat rauw?
Bij AH kun je doosjes bevroren uisnippers kopen, dus ik denk van wel.

Alle reacties Link kopieren
uiensoep
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in ringen snijden en bakken tot ze gaar en zoet en donkerbruin zijn - duurt wel een tijdje - ev. met een schepje suiker of wat balsamico-azijn erdoor.

Ze slinken dan al behoorlijk in volume, en je kunt ze op die manier perfect in porties invriezen.

Je eet het op een boterham met mosterd, of bij braadworsten of gewoon zo of je gooit het overal doorheen.

Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar het verhaal achter 15 kilo uien cadeau krijgen.
Kan je er anders een deel naar de voedselbank brengen?
Alle reacties Link kopieren
Uien kun je heel goed bewaren. Bij voorkeur donker en koel.
Alle reacties Link kopieren
ChantalZr7 schreef:
19-10-2018 15:36
Kan dat rauw?
ja, gewoon snijden en rauw invriezen.
Daarnaast, uien kun je ook heel lang gewoon bewaren als je ze niet schilt. Je hoeft ze gelukkig niet allemaal gelijk te verwerken. Gewoon in een emmer in de schuur/bijkeuken bewaren
Alle reacties Link kopieren
Uiencompot. Of schrijf je dat anders? Lekker bijgerecht bij zowat alles en héél lang houdbaar.
Uien zachtjes smoren in olijfolie. Niet bruin laten worden. Als ze zacht zijn geworden chilisaus en ketjap toevoegen. Eventueel nog wat soyasaus. Paar uur laten pruttelen. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
Uien zijn te goedkoop om in te vriezen (ze nemen kostbare ruimte in die gekoeld moet worden) dus dat loont niet. Ik zou het laten liggen naast de kast en dan gebruik je elke dag een of twee uien. Zal je zien dat het erg lang kan duren voor ze gaan rotten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
19-10-2018 15:54
Gewoon in ringen snijden en bakken tot ze gaar en zoet en donkerbruin zijn - duurt wel een tijdje - ev. met een schepje suiker of wat balsamico-azijn erdoor.

Ze slinken dan al behoorlijk in volume, en je kunt ze op die manier perfect in porties invriezen.

Je eet het op een boterham met mosterd, of bij braadworsten of gewoon zo of je gooit het overal doorheen.

Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar het verhaal achter 15 kilo uien cadeau krijgen.
Kan je er anders een deel naar de voedselbank brengen?
erg lekker bij andijvie stamppot:) en idd voedselbank.
Je denkt mijn vaccinatiestatus te weten herleiden uit mijn mening
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

zo deden ze het vroeger.
Je denkt mijn vaccinatiestatus te weten herleiden uit mijn mening
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-10-2018 16:48
Uien zijn te goedkoop om in te vriezen (ze nemen kostbare ruimte in die gekoeld moet worden) dus dat loont niet. Ik zou het laten liggen naast de kast en dan gebruik je elke dag een of twee uien. Zal je zien dat het erg lang kan duren voor ze gaan rotten.
Waarschijnlijk gaan ze hooguit uitlopen. Wij kweken uien in onze moestuin. Ik denk dat ik hier eind van de zomer (augustus ongeveer) ook wel 15 kilo aan uien had liggen (ik denk ongeveer een boodschappenkrat vol, met kop erop, ze waren verdeeld over 2). Inmiddels hebben we daar al een aantal van opgegeten en er was er nog niet 1 verrot en ook nog niet 1 uitgelopen. Uitlopers kun je trouwens gewoon wegsnijden. Ervaring uit voorgaande jaren: Ze blijven goed tot ver in het voorjaar, alleen dan gaan ze wel uitlopen, als ik zie dat er 1 uitloopt pak ik die eerst. Het kan zijn dat er wel een keer een rotte tussen zit, die gooi ik dan wel gewoon weg.
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
19-10-2018 15:54
Gewoon in ringen snijden en bakken tot ze gaar en zoet en donkerbruin zijn - duurt wel een tijdje - ev. met een schepje suiker of wat balsamico-azijn erdoor.
Dat is ook lekker in een hartige taart, met geitenkaas
Tjezus, wat vals
in de slowcoocer: uiensambal
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
19-10-2018 17:09
Dat is ook lekker in een hartige taart, met geitenkaas
Of blauwe kaas, zoals fourme d'ambert, heerlijk!
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
In de schuur of op het balkon bewaren blijven maanden goed als ze koel en droog bewaard worden .
Alle reacties Link kopieren
onion bhaji <3
Wij waren vroeger dol op de uienchutney die mijn moeder maakte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven