hello fresh, AH box oid

13-08-2018 19:13 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk om te koken, recepten uitzoeken is ook soms leuk, maar heel vaak heb ik daar geen tijd voor
Soms gebruik ik de receptenkaarten van Lidl of AH, en koop ik de ingrediënten direct daar

Maar het is altijd zoeken naar sommige spullen, soms denk ik thuis nog wat te hebben en blijkt dat toch al op te zijn

Nu lijkt het me leuk om eens de maaltijdboxen te proberen. Heerlijk makkelijk en gewoon eens niet nadenken over recepten ( voor een paar keer in de week dan)
Wie heeft ervaring, welk meer bevalt jullie goed?
Alle reacties Link kopieren
ika35 schreef:
13-08-2018 20:17
Ik woon alleen en voor 1 persoon vind ik het echt belachelijk duur. Net even gecheckt en Hellofresh is dan € 11.65 per maaltijd. En dan van de 3 maaltijden ook nog 1x geen vlees of vis erbij.
Heb de recepten weleens bekeken: heel vaak zit er een maaltijdsoep tussen, wat ik voor een keertje prima vind maar niet iets om regelmatig te eten als vervanging van een normale maaltijd.
De Allerhande box van AH is er niet eens voor 1 persoon.
Zo zeg, en aangezien ik hier boven lees dat het kleine porties zijn, en "klein" schat ik op 400 gram (500 gr is een reguliere portie), dan kost het pakket 11,65 gedeeld door 4 is 2,91 per ons! Daar heb je een hele Tikka Masala of groene/rode curry voor uit de koeling bij Lidl! Van 500 gram dus zelfgemaakt is vijf keer zo duur! :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zijn trouwens Belgisch, die Lidl curries.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het grootste voordeel van zo'n box zou voor mij in theorie de afgepaste hoeveelheden zijn. En dan met name van verse kruiden en andere ingredienten die je niet dagelijks of wekelijks gebruikt. Want als ik zelf verse kruiden koop gebruik ik per gerecht misschien een kwart van de verpakking en 4x dezelfde kruiden in een week (langer blijft het nooit goed) lukt nooit. Oftewel ik kan na een week de helft ervan weggooien.

Maar als ik zo eens een allerhande box nareken dan kan ik voor het geld van 1 zo'n maaltijd de volledige verpakkingen aanschaffen als ik alles los koop. Dus al laat ik de helft van die kruiden of speciale pasta's in mijn koelkast verpieteren dan ben ik alsnog goedkoper uit als ik alles los koop.
Want bij dingen als rijst, kip, uien etc komen komen natuurlijk altijd de gehele verpakkingen wel een keer op.
anoniem_12567 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 23:07
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor 2,91 per ons heb je ook het allerlekkerste vlees. Luxe kogelbiefstuk of entrecote en daar lekker 400 gram van eten! Daar kan toch geen HelloFresh tegenop! Dat bedrijf wordt daar schatrijk alleen maar van het woord "Fresh"!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben lang klant geweest bij hellofresh en zeer tevreden. Vond het alleen veel snijwerk ;-)
Als ik bijvoorbeeld bij de Allerhande Box zie: Gepofte aardappel, Griekse spies en salade. Kost voor 2 personen 12.50. En dan blijkt het om een spies met een stukje gehakt te gaan. Als ik alles los koop kan ik er voor dat geld in plaats van dat stukje gehakt een lekkere biefstuk bij eten.
Toch jammer en ik denk vooral voor bijvoorbeeld AH een gemiste kans.
Zo'n HelloFresh snap ik wel dat ze het zo duur houden. Het idee van iets bijzonders, het concept, de naam... Maar als AH die Allerhande Boxen qua prijs wat meer in de buurt van de kosten van de ingredienten zou houden zouden denk ik veel meer mensen het kopen.
Alle reacties Link kopieren
Wow, ik zit dus ook even die allerhande boxen te bekijken.

Spaghetti met romige paprikasaus en pesto is er een. Kost 12,50.

Dit zit er in de doos:

1 zakje peterselie (15 g)
1 sachet amandelen
150 g volkorenspaghetti (pak 500 g)
½ stronk broccoli
1 potje gegrilde paprika (295 g)
½ pakje soja keuken (à 200 ml)
½ bak cherrytomaatjes aan de tak (à 250 g).

En als ik bij de Appie dezelfde producten koop dan kost dat:

500 gr biologische volkoren spaghetti 0,85
100 gr AH amandelen 1,89
30gr peterselie 0,99
295 gr AH gegrilde paprika 2.05
500 gr broccoli 0,99
250 gr AH Juanita cherrytomaten aan de tak 2,49
200 ml AH soja keuken 0,99

Dan kom ik uit op 10,25 en dan heb ik van alles de dubbele of zelfs meer dan driemaal de hoeveelheid. Reken ik het terug naar dezelfde hoeveelheid die in de box zit dan kom ik uit op 5,53 voor die maaltijd. Je betaalt dus 7 euro extra voor dat receptje en de doos.

Deze ervaring had ik ook bij de boxen die ik met korting heb gekocht, er zat steeds maar voor ongeveer 5 a 6 euro aan boodschappen in de box.
Am Yisrael Chai!
Wij zijn begin het jaar begonnen met HelloFresh doordat we gratis box kregen van vrienden.
Voor ons is het wel een uitkomst; we krijgen hoop nieuwe recepten zo (en man probeert ook nieuwe dingen uit, hij is soms wat kieskeurig). En die gaan, soms met aanpassingen, gewoon de herhaling in.

Ik ben een kleine eter en man normaal. Ik houd vaak helft maaltijd over, dat eet ik dag erna als lunch..

We doen niet elke week een box, nu denk ik 1x in de maand, alleen als ze leuke recepten hebben (veel hebben we er ook al gehad).

Is het duur? Ja, soms wel. Maar voor ons wel goedkoper dan thuisbezorgd (2x in de week als het tegenzat) want dat doen we hierdoor niet meer. Dus tegen elkaar weggestreept is het voor ons dus goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind juist het voordeel aan de ahbox dat er dus meestal meer in zit... als er staat half bakje cherrietomaten zit er een heel bakje in. Er staat 1ei en er zitten er 3 of 6 in. Met groentes idem. En het wordt thuisbezorgd. Ik heb echt wel recepten die ik later nogmaals heb gemaakt. Ja tuurlijk is het duurder dan alles los kopen maar dat lijkt me nogal logisch. Hier is allerhandebox de maaltijden voor 2 ruim voldoende en doe ook wel eens peuter en kleuter mee laten eten meestal lukt het wel doordat er meer spaghetti oid inzit. (mn kleuter is wel een hele slechte avondeter). Sinds ik bezorgbundel heb bestel ik hem wel minder trouwens af en toe als ik denk dat is leuk 1 of 2 maaltijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook weleens overwogen, vooral voor wat meer variatie. Maar voor dat geld kan ik zelf wel meer variëren. Voor zo'n budget is dat niet zo'n kunst natuurlijk.
Ik geef dat geld liever uit aan 'n goed stuk vlees of vis. Bijproducten om dat op te leuken heb ik altijd wel in huis.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met de boxen, maar ik kijk wat er in de allerhande box zit, zoek het recept op, op dezelfde site en dan kun je alle ingrediënten aanklikken. Of uit klikken die je al thuis hebt. In winkelmandje, producten uitzoeken (a merk of toch budget) en dan bestellen met de rest van de boodschappen. We hebben het uitgerekend, het is zo een stuk goedkoper dan de ahbox
Alle reacties Link kopieren
Javadeel schreef:
14-08-2018 09:32
Geen ervaring met de boxen, maar ik kijk wat er in de allerhande box zit, zoek het recept op, op dezelfde site en dan kun je alle ingrediënten aanklikken. Of uit klikken die je al thuis hebt. In winkelmandje, producten uitzoeken (a merk of toch budget) en dan bestellen met de rest van de boodschappen. We hebben het uitgerekend, het is zo een stuk goedkoper dan de ahbox
Dat is ook wel een idee. Voor mij is het nu vooral het leuk vinden om nieuw recepten uit te proberen, maar daar niet steeds zoveel tijd aan kwijt willen zijn om alles uit te zoeken en de winkel rond te lopen

Ik ben nu volop aan het verhuizen, daarna ga ik eens een proefbox doen ( met een leuke aanbieding), en daarna eens op deze manier kijken

Ik heb het meestal als ik in de winkel ben en ik zoek een product voor in mijn gerechten, ik daar zoveel tijd aan kwijt ben om dat te vinden. En dan uiteraard niet de groente en het vlees, maar de andere ingrediënten.

Zo ben ik bij AH eens enorm op zoek geweest naar pijnboompitjes, toch een heel gewoon iets. Ik verwachte dat ergens bij de groente/blikgroente. Niet te vinden. Gevraagd en een kind stuurde me naar de bakartikelen, daar lag het zei hij. Leek mij vreemd maar oke.
Daar gezocht en gezocht, en toen ik het op wilde geven bedacht ik opeens dat ik nog eens bij de noten kon kijken. En ja hoor, naast de pinda's lagen de pijnboompitjes. Die verwacht je daar toch niet?

En dit soort dingen heb ik vaker en geen zin meer in
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ongeveer een jaar Hello Fresh gehad, nu zo'n 3 jaar geleden. Uiteindelijk opgezegd omdat we het nogal vervelend vonden dat er elke week producten misten. We kregen dan wel elke week vergoeding terug, week erna excuses kaart en een cadeautje. Maar ik nam juist zo'n box om niet zelf de supermarkt in te gaan (oke natuurlijk kwam ik er wel voor andere boodschappen, maar ik betaalde er voor..)
Recepten waren we simpel te volgen en lekker. Heeft weer voor nieuwe inspiratie gezorgd en we eten nu gevarieerder dan eerst.

Daarna overgestapt naar Marley Spoon. Nooit problemen gehad, fijn dat alles in een zak bij elkaar zat!
Na tijdje wel gestopt omdat we al aantal keren de gerechten niet meer heel bijzonder lekker vonden.

Nu bestellen we bij de appie online onze boodschappen. Recepten uitzoeken (allerhande box recepten zijn ook te vinden), alle boodschappen bij elkaar voor de hele week en dan ophalen of laten bezorgen. Ideaal met kleine kinderen in huis! Geen grote boodschappen meer doen, alleen voor fruit en brood (en vergeten dingen) loop ik nog naar de supermarkt.

Qua kosten: niet heel gek dat een box duurder is dan als je het zelf allemaal haalt. Je betaalt ook voor het bezorgen, uitzoeken van de ingrediënten en bedenken van de recepten. Daar betaal ik graag wat extra voor! Luiheid siert de mens ;)
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
14-08-2018 09:57
Dat is ook wel een idee. Voor mij is het nu vooral het leuk vinden om nieuw recepten uit te proberen, maar daar niet steeds zoveel tijd aan kwijt willen zijn om alles uit te zoeken en de winkel rond te lopen

Ik ben nu volop aan het verhuizen, daarna ga ik eens een proefbox doen ( met een leuke aanbieding), en daarna eens op deze manier kijken

Ik heb het meestal als ik in de winkel ben en ik zoek een product voor in mijn gerechten, ik daar zoveel tijd aan kwijt ben om dat te vinden. En dan uiteraard niet de groente en het vlees, maar de andere ingrediënten.

Zo ben ik bij AH eens enorm op zoek geweest naar pijnboompitjes, toch een heel gewoon iets. Ik verwachte dat ergens bij de groente/blikgroente. Niet te vinden. Gevraagd en een kind stuurde me naar de bakartikelen, daar lag het zei hij. Leek mij vreemd maar oke.
Daar gezocht en gezocht, en toen ik het op wilde geven bedacht ik opeens dat ik nog eens bij de noten kon kijken. En ja hoor, naast de pinda's lagen de pijnboompitjes. Die verwacht je daar toch niet?

En dit soort dingen heb ik vaker en geen zin meer in
Ik heb de HF box nu een keer of 175 gekocht. Wij hebben 5 maaltijden voor 2 personen. Soms verander ik dat naar 3 of 4 als ik weet dat we een feestje hebben of uit eten gaan. Als ik iets mis in een box dan neem ik contact op en krijg een tegoed van 2,50 op de volgende box. Melden heeft dus wel zin.
Dat ik niet meer zelf op internet naar recepten hoef te zoeken vind ik erg fijn. En ik kies bijna altijd alle maaltijd met vlees en vis.
Ik krijg bij bijna iedere box wel een bon om een gratis box uit te proberen. Als je wil kan ik je die code wel sturen tegen die tijd.


Op HF zelf staan ook alle recepten met heel makkelijk aan te viken voor het aantal personen.


Spullen die je wel altijd in huis moet hebben:
Groentebouillonblokjes (heel soms kip)
Ketjap
Olijfolie + extra vierge
Zonnebloemolie
Balsamico wit en donker
Witte en rodewijnazijn
Roomboter
Mosterd
Honing
Peper en zout
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Uiteraard is het duurder dan zelf kopen. Je betaalt voor de bezorging, het inpakken, het nadenken... het is een luxeding. Waar ik altijd graag voor betaalde en als de kinderen wat groter zijn en minder kieskeurig hopelijk weer.
pearle schreef:
14-08-2018 09:57
Zo ben ik bij AH eens enorm op zoek geweest naar pijnboompitjes, toch een heel gewoon iets. Ik verwachte dat ergens bij de groente/blikgroente. Niet te vinden. Gevraagd en een kind stuurde me naar de bakartikelen, daar lag het zei hij. Leek mij vreemd maar oke.
Daar gezocht en gezocht, en toen ik het op wilde geven bedacht ik opeens dat ik nog eens bij de noten kon kijken. En ja hoor, naast de pinda's lagen de pijnboompitjes. Die verwacht je daar toch niet?
Offtopic, maar pijnboompitten vinden in de supermarkt is altijd een verhaal apart. Bij de AH XL vind je 3 verschillende soorten/maten verpakkingen op 3 verschillende plaatsen: 1x in de buurt van de groente-afdeling bij de salade-verrijkers, 1x op de bakafdeling en 1x op de notenafdeling.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de HelloFresh box gehad een paar jaar geleden.
Ik ben gestopt, omdat:
- de allergenen info een paar keer niet klopte (en dat was heel vervelend)
- de kinderen de recepten niet lekker vonden.
- ik dus altijd overhield zodat we met de 3 persoons box met 2 volwassenen plus 2 kinderen er 2x van aten.
- ik alsnog voor de overige boodschappen naar de supermarkt moest.
- de bezorger er niet altijd op de afgesproken tijd was. Soms zelfs niet op de afgesproken dag zonder bericht.
- Daarnaast is het natuurlijk ook nog duurder dan zelf een recept zoeken en de boodschappen in huis halen.
pimpelmeesje123 schreef:
14-08-2018 08:05
Ik vind juist het voordeel aan de ahbox dat er dus meestal meer in zit... als er staat half bakje cherrietomaten zit er een heel bakje in. Er staat 1ei en er zitten er 3 of 6 in. Met groentes idem. En het wordt thuisbezorgd. Ik heb echt wel recepten die ik later nogmaals heb gemaakt. Ja tuurlijk is het duurder dan alles los kopen maar dat lijkt me nogal logisch. Hier is allerhandebox de maaltijden voor 2 ruim voldoende en doe ook wel eens peuter en kleuter mee laten eten meestal lukt het wel doordat er meer spaghetti oid inzit. (mn kleuter is wel een hele slechte avondeter). Sinds ik bezorgbundel heb bestel ik hem wel minder trouwens af en toe als ik denk dat is leuk 1 of 2 maaltijden.
Dat zou ik dus echt een groot nadeel vinden. Voedselverspilling omdat mensen dan meer krijgen dan ze nodig hebben en een deel van de mensen het waarschijnlijk in de prullenbak gooit.
Ik vind de prijs van Hello Fresh voor een éénpersoonsmaaltijdbox per dag (11,65) , die hier wordt genoemd, echt belachelijk. Voor dat bedrag eet je in een gemiddeld restaurant een daghap, regelmatig nog inclusief een drankje en wordt er nog voor je gekookt ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven