Hello Fresh of Crisp

25-02-2024 12:34 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welke maaltijdbox vinden jullie het best? Wissel je ook wel eens af tussen aanbieders?
Wij hebben nu een jaar of drie Hello Fresh en ik ben er een beetje op uitgekeken. Op zich gaat de bezorging goed, de ingrediënten zijn vers en lekker (al lijken sommige artikelen, zoals knoflook, wel op de bon de laatste tijd). Na drie jaar komt er echter zelden iets nieuws voorbij. Mijn vriend heeft een tijdje Crisp gehad, maar is daarmee gestopt omdat ze nooit op de afgesproken tijd kwamen (eenmaal om 23.30, terwijl hij om 05.30 opstaat). Die gerechten vond ik wel heel lekker.
Ik wilde dus voor over twee weken Crisp bestellen, maar precies die week hebben ze dingen die me minder aanspreken. Is er nog een andere aanbieder die op dezelfde manier werkt, zodat ik misschien per week kan bepalen wie mijn eten mag brengen? Dat wordt dan wel een administratieve organisatie, maar ik denk dat ik dat wel aankan :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn om die reden ook gestopt met HelloFresh. Lees graag even mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Crisp, porties kloppen ook gewoon goed. Hello Fresh ooit gedaan maar vond ik ook saai worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij Crisp kan je ook recepten selecteren en alles in 1 click in je winkelmandje stoppen. Dan ben je niet afhankelijk van de inhoud van de maaltijdboxen. Nu moet ik wel zeggen dat de kwaliteit bij Crisp erg wisselt is. Brood en vleeswaren hebben supermarktkwaliteit, die bestel ik daar niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
margreetder schreef:
25-02-2024 12:51
Bij Crisp kan je ook recepten selecteren en alles in 1 click in je winkelmandje stoppen. Dan ben je niet afhankelijk van de inhoud van de maaltijdboxen. Nu moet ik wel zeggen dat de kwaliteit bij Crisp erg wisselt is. Brood en vleeswaren hebben supermarktkwaliteit, die bestel ik daar niet meer.
Dat ligt er toch aan bij welke aanbieder je bestelt bij Crisp? Verschilt dat niet ook per regio?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij Crisp kan je recepten selecteren.
- Tijdsduur, bijvoorbeeld snel klaar (binnen 15 minuten)
- Vis/Vlees/Vegetarisch/Vegan
- Welke keuken, bv. Italiaans
Alles met één klik in je mandje.

Momenteel hebben ze een samenwerking met één van de beste Japanse restaurants, voor ingrediënten èn recepten.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij komt Crisp keurig op tijd, in het opgegeven tijdvak. Nooit rare bezorgtijden gehad.
Kortingscode voor € 15 korting op eerste bestelling: https://crisp.nl/code/degroenemeisjes
En nee, ik heb geen aandelen.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 1x Marley Spoon gedaan maar dat vond ik niet echt top. De gerechten spraken me niet aan en nog duurder dan HF. Ik heb naar Crisp gekeken en vond het veel op HF lijken qua recepten. Ik heb nu al een aantal maanden geen HF meer en overweeg om het wel weer te gaan doen. Niet elke week, maar om de week. Eigenlijk kom je al snel in een bepaalde sleur qua eten, maaltijdbox of niet, althans ik wel ondanks dat ik graag kook en het ook goed kan vind ik zelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hadden hetzelfde met HF. Toen Greenchef geprobeerd, maar dat bleek vrijwel hetzelfde als HF, alleen dan in een ander jasje.

Dus nu ook Crisp. Ze appen altijd rond welke tijd ze komen en stuur een track&trace, is tot nu toe goed gegaan..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net besloten om The Green Chef een tijdje uit te gaan proberen, die recepten spreken me aan. Is dat wat voor jou? Op Instagram kun je ook wel kortingscodes daarvoor vinden.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
25-02-2024 13:01
Dat ligt er toch aan bij welke aanbieder je bestelt bij Crisp? Verschilt dat niet ook per regio?
Geen idee, het brood van Crips komt van bakkerij van Maanen. Kwaliteit "fabrieksbrood".
Alle reacties Link kopieren Quote
margreetder schreef:
25-02-2024 13:36
Geen idee, het brood van Crips komt van bakkerij van Maanen. Kwaliteit "fabrieksbrood".
O ik heb dus veel meer bakkerijen om uit de kiezen. Vlaamsch Broodhuys o.a.
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
25-02-2024 13:36
Ik heb net besloten om The Green Chef een tijdje uit te gaan proberen, die recepten spreken me aan. Is dat wat voor jou? Op Instagram kun je ook wel kortingscodes daarvoor vinden.
Heb jij ergens voorbeeldmenu's gevonden? Zie het op de website niet zo snel terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
25-02-2024 13:50
Heb jij ergens voorbeeldmenu's gevonden? Zie het op de website niet zo snel terug.
Klik onderaan de pagina op Weekmenu. Dan zie je de voorbeeldmenu's.
https://www.greenchef.nl/weekly-menu
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Explorista schreef:
25-02-2024 13:59
Klik onderaan de pagina op Weekmenu. Dan zie je de voorbeeldmenu's.
https://www.greenchef.nl/weekly-menu
Dank je, daar kwam ik helemaal niet op uit op die pagina O_O
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vrij lang HF gehad, ook een tijdje Marly Spoon.
Op een gegeven moment was het weer zat, te veel hetzelfde.

Ik vind het concept wel heel fijn, niet nadenken, doos pakken en lekker aan de slag.
Maar vind de porties vaak wat karig, mijn puberzoon eet behoorlijk en vaak had hij nog wel trek.
Voor mijn vriend is het helemaal te weinig.

Ik doe het nog wel als ik alleen met mijn dochter ben, voor ons zijn de porties wel precies goed.

Heb nu eigenlijk wel weer zin om het weer een poosje te doen.
Hoewel ik het niet heel goedkoop vind. Ik snap wel waardoor hoor,maar het is inderdaad vooral gemak.

Hoewel ik ook vaak de ingrediënten van een recept met een klik in mijn mandje heb zitten (ik bestel altijd mijn boodschappen)
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb verschillende boxen gehad (Marley Spoon, Hello Fresh, Crisp). Ben het meest tevreden met Crisp (vega). Gerechten spreken me niet altijd aan, maar smaken uiteindelijk toch erg goed. Ze zijn wel behoorlijk bewerkelijk, dus wij plannen het voor de dagen dat we vrij zijn of thuis werken. En kunnen er vaak nog een keer van lunchen of een kliekjesdag houden (box voor 3 personen, zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen onder de 8) .
En een belangrijke reden om bij Crisp te blijven is dat ze weinig verpakkingsmateriaal gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Clubcake schreef:
25-02-2024 15:39
Ik heb verschillende boxen gehad (Marley Spoon, Hello Fresh, Crisp). Ben het meest tevreden met Crisp (vega). Gerechten spreken me niet altijd aan, maar smaken uiteindelijk toch erg goed. Ze zijn wel behoorlijk bewerkelijk, dus wij plannen het voor de dagen dat we vrij zijn of thuis werken. En kunnen er vaak nog een keer van lunchen of een kliekjesdag houden (box voor 3 personen, zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen onder de 8) .
En een belangrijke reden om bij Crisp te blijven is dat ze weinig verpakkingsmateriaal gebruiken.
Is Crisp meer bewerkelijk dan HF? Dat heb ik niet gemerkt die twee keer dat vriend hem had. Het is wel lastiger omdat ze niet van die plaatjes hebben en alle ingrediënten door elkaar worden aangeleverd. Vriend heeft ook een keer Eko Plaza gehad, een biowinkel. Daar kregen we ook alles in een zak, maar ook de aardappels en bijv spinazie zo van het land, compleet met de klei/aarde er nog aan. Echt werken wordt het dan.
Soms vind ik ze van HF wel erg simpel, niveau gebakken aardappels met sla en een vleesje. Dan vind ik het wel duur voor wat je ervoor krijgt.
Alle reacties Link kopieren Quote
margreetder schreef:
25-02-2024 13:36
Geen idee, het brood van Crips komt van bakkerij van Maanen. Kwaliteit "fabrieksbrood".
Smaak is echt heel persoonlijk. Wij vinden het brood van 'van Maanen' echt heel erg lekker.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Crisp vind ik onduidelijk. Zo vaag zijn ze, echt nul informatie:

https://crisp.nl/onze-producten

Veel marketing praatjes maar geen idee wat ze nou hebben. Dan ben ik er dus al klaar mee. Pas als je klikt op "weekbox" kom je eindelijk wat meer te weten.

Maar ja, ik ben sowieso geen klant voor zulke concepten wegens veel te ongeduldig en een ramp qua multitasken ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Net bij HF gekeken en wat mij opvalt is dat ik nergens kan vinden hoeveel gram een maaltijd in totaal weegt?
Hoeveel eiwit zit er in?

Ze lijken vooral gericht op vega / CO2 / duurzaam sausjes maar zijn karig met feitelijke informatie.

Bij diepgevroren sportmaaltijden staan alles netjes vermeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben groot fan van Crisp. Maaltijden zijn tot nu toe altijd goed, veel afwisseling, gezond, verrassend en heldere communicatie. Hiervoor hadden we de vegan box, daar kwamen na een tijdje inderdaad dezelfde gerechten terug en ik vond de samenstelling vd maaltijden wat minder (gezond).

Met Crisp zijn we wel wat meer tijd kwijt aan koken en er staat bij de recepten niet bij hoeveel kcal een maaltijd bevat / wat de voedingswaarde is. Maar wel altijd goed gebalanceerd; eiwitten, veel groenten, granen etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joppie schreef:
25-02-2024 18:43
Smaak is echt heel persoonlijk. Wij vinden het brood van 'van Maanen' echt heel erg lekker.
Ik heb het net op, maar vind het echt fabrieksbrood en het was iets nattig/plakkerig, dus nee ik ben geen fan helaas
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik laat af en toe een box komen via hello fresh. Vind het wel
Makkelijk en lekker. Ik pas wel meestal de box aan zodat 1-2 keer vis heb en 1-2 keer vega.
Mocht iemand het eens willen proberen, ik heb geen aandelen, maar wel nog een aantal weggeef codes om gratis te proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je bij Crisp na de eerste box ook gelijk opzeggen trouwens?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven