HET recept voor Bokkenpootjestaart?

29-07-2009 15:32 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk wil ik mijn schoonouders vanavond weer een verrassen met een aparte/leuke taart en nu zocht ik op bokkenpootjestaart en vind wel 100e recepten... Wie heeft voor mij HET recept hiervoor?
Alle reacties Link kopieren
Ohh... bestáát dat echt, bokkenpootjestaart?! Wauw!

*is eind augustus jarig en gaat die taart onthouden!*
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Aanrader

Ben ook bijna jarig en alvast maar eens gemaakt om te proberen
Alle reacties Link kopieren
quote:Poedeliewoepsie schreef op 29 juli 2009 @ 15:32:

Natuurlijk wil ik mijn schoonouders vanavond weer een verrassen met een aparte/leuke taart en nu zocht ik op bokkenpootjestaart en vind wel 100e recepten... Wie heeft voor mij HET recept hiervoor? Op zich wel apart dat je dit om half 4 zegt en het al voor diezelfde avond is :D
Alle reacties Link kopieren
Man, bokkepootjestaart, ga hem volgende week maken (die van het eerste recept)



ben benieuwd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:tulpje21 schreef op 21 augustus 2010 @ 16:51:

[...]





Op zich wel apart dat je dit om half 4 zegt en het al voor diezelfde avond is :DOp zich ook wel apart dat dit topic bijna 13 maanden oud is
Alle reacties Link kopieren
...dus die taart is onderhand wel opgesteven, zou je denken!



Hoe dan ook, ik ga boodschappen doen want een verjaardag te vieren hier.
Alle reacties Link kopieren
Beetje laat, maar alsnog.. het resultaat is een érg lekker nagerecht :p

Laat het geheel wel lang genoeg opstijven, anders loopt het van je taartplateau af(zoals vriendje reeds ondervonden heeft... )



Bokkepootjesijstaart:



Ingrediënten



1 1/2 liter slagroomijs * 2 1/2 pak bokkepootjes * 1 dl koffielikeur * 5 eetlepels sterke koffie * 125 ml slagroom * 1 zakje slagroomversteviger * 1 eetlepel bruine basterdsuiker *



Laat het ijs in de koelkast in 30 minuten zachter worden. Breek de inhoud van 1 pak bokkepootjes in kleine stukjes. Doe ze in een schaal, schenk de koffielikeur en 1 eetlepel koffie erover. Laat het 15 minuten intrekken en schep ze af en toe om. Bekleed intussen de bodem van de springvorm met bakpapier. Klop de slagroom met de slagroomversteviger en de suiker stijf, schep de rest van de koffie erdoor. Schep de slagroom en de gebroken bokkepootjes door elkaar en schep dit mengsel door het ijs. Schep de helft van dit mengsel in de springvorm en strijk het glad. Laat dit mengsel 10 minuten opstijven in de vriezer en schep dan de rest van het mengsel erover. Strijk de bovenkant glad, dek de taart af met een stuk bakpapier en laat hem minimaal 4 uur bevriezen. Halveer de rest van de bokkepootjes, neem de taart uit de springvorm en druk de halve bokkepootjes rondom tegen de zijkant van de taart aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven