Hoe bevroren nasi bereiden

23-03-2020 16:03 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden voor op drukke werkdagen kant en klare nasi gekocht. Dit in de diepvries gedaan en er toen al achter gekomen dat dit helemaal niet lekker is na ingevroren te zijn geweest. :geek: Maar helaas, de diepvries moet gewoon leeggegeten worden nu we niet continu naar de supermarkt willen vanwege corona. Dus de vraag is:

Hoe kunnen we kant en klare nasi dat bevroren is geweest, zo smaakvol mogelijk bereiden zonder dat het nat, klef en zompig wordt?
Alle reacties Link kopieren
eerst rustig ontdooien (koelkast, avond van te voren eruit) en dan in een grote pan/wok opbakken

wordt echt wel lekker hoor!
Inderdaad, rustig laten ontdooien, dus niet bevroren in de pan doen. Vanavond kun je het in ieder geval nog niet eten.
En een beetje aankleden met kroepoek, atjar, augurkje, glaasje bier....
anoniem_28780 wijzigde dit bericht op 23-03-2020 16:07
Reden: aanvulling aankleding
23.38% gewijzigd
In de oven opwarmen in open schaal. Dan verdampt het vocht zodat het niet nat een klef wordt.

100/150 graden ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik haal het eruit laat het ontdooien en bak het opnieuw op en soms gooi ik het ook wel in de magnetron. Smaakt altijd prima en nooit zompig.

Oh wacht kant en klare nasi, die is al niet echt lekker vind ik. Flink wat ketjap en sambal toevoegen dan.
Alle reacties Link kopieren
Zelf zou ik het niet in de magnetron doet, dat wordt wat sneller klef. Bij voorkeur opbakken of anders in de oven. Ketjap erbij, lekker op smaak brengen en dan is het denk ik best te doen
dolfje schreef:
23-03-2020 16:07
Oh wacht kant en klare nasi, die is al niet echt lekker vind ik. Flink wat ketjap en sambal toevoegen dan.

En een augurkje erbij. Lekker.

TO, wil je de nasi vanavond eten? Dan in de magnetron op de ontdooistand.
Anders laten ontdooien in de koelkast.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-03-2020 16:04
eerst rustig ontdooien (koelkast, avond van te voren eruit) en dan in een grote pan/wok opbakken

wordt echt wel lekker hoor!
Dit.
Echt wel lekker!
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
23-03-2020 16:12
En een augurkje erbij. Lekker.
Grr nu heb ik zin in augurken bij mijn kipkerrie vanavond maar geloof niet dat we nog hebben.
dolfje schreef:
23-03-2020 16:14
Grr nu heb ik zin in augurken bij mijn kipkerrie vanavond maar geloof niet dat we nog hebben.

Ik heb ook altijd zin in augurken als ze niet in huis zijn.
* En ik ben niet zwanger. *
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gelukkig gisteravond al uit de vriezer gehaald! :D Volgens mij had ik dat de keren hiervoor idd niet gedaan. Ik heb de verpakking nu open op de verwarming gezet, zodat het misschien nog wat meer droogt. Maar vooralsnog ziet het er nu inderdaad al beter uit dan de vorige keren, toen het nog half bevroren de pan in is gegaan. Misschien dat het vandaar toen niet te nassen was ;-D

Augurken heb ik wel in huis, kroepoek helaas dan weer niet! Daar heb ik nou juist weer zo’n zin in. :P
Opbakken en satésaus erbij en extra vlees/kip toevoegen.
Ontdooien op natuurlijke wijze of in magnetron op ontdooistand. Dan bij de bereiding eerst wat vleesstukjes (kip, varken, garnalen) wokken, vervolgens een flinke zak of twee zakken nasigroente erbij en verder wokken, eventueel nog wat kruiden en ketjep erbij (tip: flinke lepel pindakaas erbij), dan de nasi erbij en verder wokken. Alles zo heet mogelijk en niet te lang anders wordt het klef. Gebakken ei erbij en smakelijk eten.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
23-03-2020 16:36
Ontdooien op natuurlijke wijze of in magnetron op ontdooistand. Dan bij de bereiding eerst wat vleesstukjes (kip, varken) wokken, vervolgens een flinke zak of twee zakken nasigroente erbij en verder wokken, eventueel nog wat kruiden en ketjep erbij (tip: flinke lepel pindakaas erbij), dan de nasi erbij en verder wokken. Alles zo heet mogelijk en niet te lang anders wordt het klef. Gebakken ei erbij en smakelijk eten.
Klinkt heerlijk maar dat hebben we allemaal niet meer in huis. Zijn wij de enigen die niet gehamsterd hebben ofzo? :rofl:
Opbakken inderdaad!
Wij doen er nog altijd mini loempia’s bij, gebakken ei en Chilisaus.
Atjar tjampoer erbij ipv augurk is ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Veeeeel satesaus :-D
Rilena schreef:
23-03-2020 17:17
Veeeeel satesaus :-D

En Seroendeng (geroosterde kokos met pinda’s) erbij.

Mjammie.

Nu hebben we allemaal zin in nasi.
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
23-03-2020 17:19
En Seroendeng (geroosterde kokos met pinda’s) erbij.

Mjammie.

Nu hebben we allemaal zin in nasi.
Zeg dat wel!!! :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
23-03-2020 16:15
Ik heb ook altijd zin in augurken als ze niet in huis zijn.
* En ik ben niet zwanger. *
Ik ook niet!
Als je geen satehsaus hebt kan je dat makkelijk maken met een uitje, pindakaas, (kokos)melk, sambal & ketjap.
Helemaal laten ontdooien en opbakken met een scheutje olie.
Rilena schreef:
23-03-2020 17:17
Veeeeel satesaus :-D
En dit :)
Lila_Lilly_ schreef:
23-03-2020 16:38
Klinkt heerlijk maar dat hebben we allemaal niet meer in huis. Zijn wij de enigen die niet gehamsterd hebben ofzo? :rofl:
O sorry, ik had er even overheen gelezen dat je niet meer naar de winkel wilde. Tja, dan wordt het gewoon ontdooien en opbakken dus :-)
Alle reacties Link kopieren
Het was heerlijk geworden door het goed te laten ontdooien! Zo simpel kan de oplossing dus zijn. Dank jullie wel! :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven