Hoe gebruik je een braadslee?

23-09-2019 16:00 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil vanavond pompoen uit de oven gaan maken. Nu staat er in het recept dat er een braadslee gebruikt moet worden.

Maar hoe gebruik ik zo'n ding ? Moet er water in de onderkant boven het rooster?
Nee. Daar loopt het vet in
Of wel, volgens Google
Alle reacties Link kopieren
staat het niet in het recept?
Alle reacties Link kopieren
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... it-de-oven

Dit is het recept.

De braadslee die ik heb heeft ook een rooster. Ik snap gewoon even niet meer wat ik daar mee moet doen. Gebruik ik hem met of zonder rooster? Moet de pompoen etc. op dat rooster? Moet er water bij?
Braadslee is gewoon een heel grote ovenschaal, van metaal.

Kun je onder het rooster hangen om het vet op te vangen, maar ook als 'schaal' op het rooster zetten.
Snijd de pompoen in 8-12 parten. Verwijder de pitten en draden. Leg de parten pompoen naast elkaar in een braadslede en bestrooi met tijm, peper en zout.

Braadslee als schaal gebruiken dus.
Andersom schreef:
23-09-2019 16:12
Braadslee is gewoon een heel grote ovenschaal, van metaal.

Kun je onder het rooster hangen om het vet op te vangen, maar ook als 'schaal' op het rooster zetten.
Dat rooster zit in de braadslede
Er staat: Bedruip regelmatig met het braadvocht.
Dus ik neem aan dat je de pompoen op het rooster legt (zonder water), en het vocht dat ontstaat tijdens het bakken gebruikt om de pompoen nat te houden. Maar het rooster zorgt er tegelijkertijd voor dat de pompoen niet in het vocht ligt en dus ook weer niet te nat wordt.
Rosalind schreef:
23-09-2019 16:17
Er staat: Bedruip regelmatig met het braadvocht.
Dus ik neem aan dat je de pompoen op het rooster legt (zonder water), en het vocht dat ontstaat tijdens het bakken gebruikt om de pompoen nat te houden. Maar het rooster zorgt er tegelijkertijd voor dat de pompoen niet in het vocht ligt en dus ook weer niet te nat wordt.

De pompoen ligt in de olijfolie, niet op een rek erboven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga hem zonder rek gebruiken. Zo moet het denk ik. Maar ik vind het wel wat verwarrend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Op een bakpapier op de bakplaat kan het ook prima als je stukken pompoen bakt. Olie, tijm, rozemarijn, peper, zout. Heerlijk!
I wanna live my life with the volume full!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven