Hoevaak bestel jij eten?

08-02-2018 18:19 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb zojuist een patatje besteld! Nu ik toch zit te wachten.. hoevaak bestellen jullie eten?

Ik denk ik gemiddeld 1x in de 2-3 weken. Meestal dan patat of pizza (v/d grote ketens). Zelden bestel ik iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Heb laatst toevallig een keer een pizza laten bezorgen, sinds járen. We laten eigenlijk nooit eten thuis komen. Bestellen doen we wel, zo eens in de 2 maanden; sushi, thais o.i.d. maar we halen het eigenlijk altijd zelf op.

Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-02-2018 18:30
Wow, das wel heel schandalig!

Aangekaart, kregen korting :)
Laten bezorgen eigenlijk nooit, veel zaken hier doen dat niet of vanaf een bepaald bedrag. Afhalen daarentegen doe ik te regelmatig, met name chinees (zeker 1x per week), patat (1x per 2 weken) en domino's (eens in de maand)
redbulletje schreef:
08-02-2018 18:30
Wow, das wel heel schandalig!
Wij in Spanje ook!!
Nooit, ik woon in een gat waar je niet veel hebt
Alle reacties Link kopieren
1x per week. meestal sushi op zondag. patat eet ik niet vaak. heel soms bestel ik grieks of pizza. Maar ik vind het leuk om te koken, dus meestal blijft het bij die ene keer sushi
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Heel af en toe pizza of wok. En iets vaker haal ik chinees of een patatje.
Alle reacties Link kopieren
Een keer in de twee weken denk ik. Meestal sushi, soms Indiaas of Chinees.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
08-02-2018 18:32
Laten bezorgen eigenlijk nooit, veel zaken hier doen dat niet of vanaf een bepaald bedrag. Afhalen daarentegen doe ik te regelmatig, met name chinees (zeker 1x per week), patat (1x per 2 weken) en domino's (eens in de maand)
Vaak halen wij ook. Maar als het herfstachtig weer is, smaakt de pizza extra lekker als iemand anders door de regen moet op een brommertje.
Ik wou dat wij hier Dominos hadden! In Amerika een paar keer gegeten en die waren superlekker!
Wij wonen in een gat waar nauwelijks iets wordt bezorgd, maar toen we in de stad woonden bestelden we ook nooit. In mijn studententijd heb ik wel al eens iets thuis laten bezorgen. Wel halen we hooguit eens per maand eens pizza, chinees of gaan we frieten eten.
Hier halen of laten we 1x keer per 3 /4 weken bezorgen. Meestal thais, soms sushi of patat (verse gemaakte van het griekse restaurant bij ons aan de overkant, aangevuld met groenten/ei/vlees van thuis).
anoniem_16496 wijzigde dit bericht op 08-02-2018 18:54
0.25% gewijzigd
Eén keer in de maand denk ik. Meestal pizza, soms chinees of surinaams. Hier in de straat zit een hele lekkere bezorgturk, maar daar haal ik gewoon af want laten bezorgen is dan onzin natuurlijk.
1x in de maand
Of telt de 2 dozen HelloFresh (5 maaltijden) per maand ook mee? :proud:
Wij bestellen zeker 3-4 keer per maand. Soms vaker.

Variërend van Chinees, spareribs, pizza of patat.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-02-2018 18:29
Chinees haal ik misschien 1 keer per jaar. Zou vaker gaan als ze normale eenpersoonsporties zouden verkopen ipv die enorme bakken waarvoor je voor één persoon simpelweg teveel moet betalen. Ik hou niet van twee dagem Chinees achter elkaar.
Je kan toch porties invriezen? Vlees en rijst gaat prima. Groenten doe ik niet.
Wij bestellen 1 keer per week als man later thuis is. Vaak Italiaans of Chinees bij goede restaurants in de buurt. Man kan dan opwarmen als hij thuis komt en ik neem vaak ook nog een tweede portie.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Nooit.

Ik haal wel af en toe, Indonesisch, wok-to-go of sushi. Of ik loop naar een van de ontelbare eettentjes “om de hoek”.
Alle reacties Link kopieren
De chinees hier heeft trouwens 1-persoons porties. Dan eet ik er nog 2 dagen van, maar niet 2 x achter elkaar. Meestal zit er een dag tussen. In de koelkast blijft het best een of twee dagen goed.
Oudblond schreef:
08-02-2018 18:40
Je kan toch porties invriezen? Vlees en rijst gaat prima. Groenten doe ik niet.
Wij bestellen 1 keer per week als man later thuis is. Vaak Italiaans of Chinees bij goede restaurants in de buurt. Man kan dan opwarmen als hij thuis komt en ik neem vaak ook nog een tweede portie.
Ik hou niet zo van ingevroren kliekjes.
Keer of 5 per jaar maximaal. Echt alleen als we echt geen zin hebben om van de bank te komen of als we na het werk (om 23.00) zin krijgen om flink te vreten! Meestal pizza van NYP of falafel.

Ik vind het trouwens echt duur. Voor minder lopen we 100 meter de deur uit en hebben we een daghap ergens. maar ja, gemak gemak...
anoniem_95458 wijzigde dit bericht op 08-02-2018 18:46
25.68% gewijzigd
Niet vaak. In mijn eentje red ik meestal het minimum bestelbedrag niet.
Alle reacties Link kopieren
Wisselend, soms 3-4 keer per maand, maar nu al sinds de feestdagen niets besteld. Als we bestellen, is het patat of sushi. Een enkele keer spareribs.
Wel hebben we een traditie: nieuwjaarsdag bestellen we altijd shoarma. :cheer2:
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
Alle reacties Link kopieren
TO: het werd eerder al gevraagd: friet wordt toch heel snel slap en koud? Frietjes maak ik gewoon zelf, gaat sneller dan bestellen
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Laten bezorgen doen we ongeveer 1x per 2 maanden.
Dan is het Chinees of Domino's (maar die alleen als ik een leuke actie kan vinden).

Verder halen we wel regelmatig wat. Toko, döner kebab, shoarma, roti.

Patat halen we niet meer. We hebben een grote vriezer en twee frituurpannen, dus dat doen we lekker zelf. Ik mis dan alleen de pindasaus van de snackbar. Dus die wil ik nog wel eens halen.

Ik heb jarenlang bij een snackbar bezorgd en dat was altijd retedruk. Men gaat toch voor gemak.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
08-02-2018 18:46
TO: het werd eerder al gevraagd: friet wordt toch heel snel slap en koud? Frietjes maak ik gewoon zelf, gaat sneller dan bestellen

Die ervaring heb ik niet, gelukkig! De snackbar zit dichtbij, ze bezorgen het op de fiets op scooter. Nog nooit koude of slappe patatjes gehad!

Hoe maak jij ze zelf? Ik heb geen friteuse en vind patat uit de oven vaak te lang duren en te knapperig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven