Hoevaak bestel jij eten?

08-02-2018 18:19 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb zojuist een patatje besteld! Nu ik toch zit te wachten.. hoevaak bestellen jullie eten?

Ik denk ik gemiddeld 1x in de 2-3 weken. Meestal dan patat of pizza (v/d grote ketens). Zelden bestel ik iets anders.
Ik haal mijn patat zelfs een dorp verderop omdat ik die lekkerder vind en ze daar zelfgemaakte erg lekkere satesaus hebben. Is nog warm genoeg als ik thuis kom. Laat saus nooit op de friet doen maar in een potje dus niets slap.
Alle reacties Link kopieren
Joostisandersgeaard2 schreef:
08-02-2018 18:31
Man eet daar zo 4 dagen van. Diner en lunch :sick:

Ik durf dat niet met chinees, los dat het niet mijn favoriete eten is.
Overdrijven is ook een vak..
Alle reacties Link kopieren
Onkruit schreef:
08-02-2018 18:58
Overdrijven is ook een vak..
Nee. Hij neemt dan zo'n menu voor 2 wat in de aanbieding is. Ik verzin dit niet. Hij eet vlees, ik niet, dus ik eet niet mee.
Alle reacties Link kopieren
zonnigschildpadje schreef:
08-02-2018 18:54
Die ervaring heb ik niet, gelukkig! De snackbar zit dichtbij, ze bezorgen het op de fiets op scooter. Nog nooit koude of slappe patatjes gehad!

Hoe maak jij ze zelf? Ik heb geen friteuse en vind patat uit de oven vaak te lang duren en te knapperig.
Man en ik zijn Belgen in NL.... Wij vinden friet van de snackbar zelden ok. Dus wij hebben een friteuse. Goede aardappelen schillen, wassen, drogen en snijden. Voorbakken op 170 graden tot ze best al 'goud' zijn. Af laten koelen op keukenpapier (uitgespreid zodat ze niet plakken en het vet opgenomen wordt) en dan kort afbakken op 190 graden. Zo lekker! Zeker als ik ook nog stoofvlees gemaakt heb! Hmmm...
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik van het budgetteren en consuminderen ben zo'n 1 keer per twee maanden en dat is dan eigenlijk alleen kibbeling of een belegd broodje en dat doe ik alleen maar als ik helemaal alleen ben en de kinderen uit logeren zijn en mijn man niet thuis is met het eten.

Voor het budgetteren aan was dat zeker wel 1-2 keer per week. Dan vaak een pizza als ik geen zin had om te koken na een lange dag of 's avonds laat nog een broodje shoarma/bitterhapjes voor bij de borrel. Daarop bezuinigen was dan ook de meest makkelijke manier om snel veel geld over te houden. :-)
Alle reacties Link kopieren
Minstens 1× maand.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
2 tot 4 keer per maand....
Hele dure onzinnige hobby, I know! 😆

Woon wel in een grote stad, met veel bestelmogelijkheden. Terwijl in de wijk zelf alleen maar een smerige snackbar zit.
Alle reacties Link kopieren
Nooit gedaan
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld 2x per maand denk ik. Soms heb ik gewoon zin in pizza van de italiaan of in sushi, dat zijn gerechten die ik zelf niet maak.
Vriendlief wil trouwens ook nog wel eens spare ribs bestellen als ik er niet ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit iets van eten laten bezorgen

Paar keer per jaar halen we friet bij de snackbar of een loempia bij de chinees
Alle reacties Link kopieren
1 x in de 3 jaar ofzo met een groep, alleen komt niet in mij op en vind het vaak duur voor wat het is..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het meeste eten het lekkerst als ik het zelf maak, ook de vette hap, want dan is het precies zoals ik het lekker vind :proud:

Bestellen eigenlijk niet meer sinds we verhuisd zijn, want sushi of Mexicaans bezorgen ze hier niet. Nou ja sushi wel, maar niet van het :goede' restaurant.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat nooit bezorgen. Nog nooit gedaan in mijn hele leven. Ik haal wel af; zo'n een keer in de twee weken Surinaams, Chinees, Indonesisch of West-Afrikaans. Soms als ik geen zin heb in koken, maar ook omdat ik dichtbij de beste Surinaamse/Afrikaanse etc. tentjes woon. Dus het is gewoon superlekker.
zephora wijzigde dit bericht op 08-02-2018 19:43
34.98% gewijzigd
Bezorgen nooit, afhaal een keer per een á twee weken. Patat, sushi, roti, voor bijzondere gelegenheden sushi.
Eens per maand halen we iets bij een van de vele toko’s in de straat. Surinaams, Indonesisch, Japans, Chinees, Thais, ze hebben het allemaal.
Doordat we het zelf afhalen scheelt het zo een paar euro per keer.

En heel soms bestellen we een pizza om 3 uur ‘s nachts, maar meestal hebben we wel wat in de vriezer.
Alle reacties Link kopieren
Niet meer dan één keer per dag.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
08-02-2018 19:00
Man en ik zijn Belgen in NL.... Wij vinden friet van de snackbar zelden ok. Dus wij hebben een friteuse. Goede aardappelen schillen, wassen, drogen en snijden. Voorbakken op 170 graden tot ze best al 'goud' zijn. Af laten koelen op keukenpapier (uitgespreid zodat ze niet plakken en het vet opgenomen wordt) en dan kort afbakken op 190 graden. Zo lekker! Zeker als ik ook nog stoofvlees gemaakt heb! Hmmm...
Wij rijden 10 minuten voor het dichtstbijzijnde 'frietenkot' over de grens :-D.

OT: 2x per week, 1x Sushi en 1x 'oma's menukaart', van de lokale biologische boerderijwinkel (gisteren pastinaak gegeten voor het eerst in mijn leven, was best lekker).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit gedaan. :)
Onkruit schreef:
08-02-2018 18:58
Overdrijven is ook een vak..
Goeie reactie |-)

Hier 1 x per 3-4 weken ongeveer. Roti of saoto, af en toe Indiaas.
Alle reacties Link kopieren
Te vaak. Gemiddeld 6 keer per maand ongeveer. Meestal pizza, af en toe sushi of chinees.
Als ik 1x per paar jaar eten laat bezorgen, is het al veel. Uit eten gaan, doe ik wel vaker. ;)
Nooit. Soms halen we friet.
3 a 4 x per jaar
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld 1 keer per maand, dan ga ik voor Thais, Indiaas, Vietnamees, Chinese wok, Indonesisch etc. maar ik ga liever uit eten als ik zelf geen zin heb om te koken dus dat doe ik wel een paar keer per week.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik laat alleen bezorgen als ik echt geen fut heb om de straat in te lopen om bij de vele eettentjes (warungs, toko's, sushitentjes, Indiaas, etc.) zelf iets te halen.

Afhalen doe ik best vaak, (zelfs de sushi van AH die wordt gemaakt waar je bijstaat vind ik best oké), maar laten bezorgen misschien maar eens per anderhalve maand.

Ben verbaasd dat veel forummers Chinees laten bezorgen. Wist niet dat dat nog zo vaak wordt gegeten.
Patat heb ik nog nooit laten bezorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven