Hoevaak bestel jij eten?

08-02-2018 18:19 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb zojuist een patatje besteld! Nu ik toch zit te wachten.. hoevaak bestellen jullie eten?

Ik denk ik gemiddeld 1x in de 2-3 weken. Meestal dan patat of pizza (v/d grote ketens). Zelden bestel ik iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger elke week wel. (Hadden geen airfryer of frituurpan)
Zijn nog jong, dan doe je dat ook wat vaker denk ik. Ook wel elke maand een keer uiteten. Tegenwoordig bestellen wij 1 of 2 keer per maand, dat kan dan van alles zijn. Pizza, pasta, daghap van de slager, sushi, chinees, spareribs, gehaktbal, shoarma, turkse pizza, kapsalon.

Ik lees dat mensen ook bestellen bij Indische en Surinaamse plekjes, wat lijkt mij dat heerlijk zeg. Hier hebben wij dat niet.
Wie wat wil die moet wat.
1 à 2 keer per jaar Chinees.

Friet bakken we zelf en pizza maakt partner meestal ook zelf (of eten we af en toe diepvries).

Af en toe gaan we zelf richting kebab, want die wordt hier niet bezorgd.
(En zelfs als je het zou laten bezorgen ... dan is het koud tegen dat het aangekomen is.)
Alle reacties Link kopieren
Wij bestellen ongeveer 1/2 keer per maand. Shoarma/kebab of sushi.

Friet bakken we zelf, en het is dat 'onze' Chinees ook niet bezorgd dus dat halen we zelf. Chinees halen we ongeveer 1 keer in de 2 maanden. Maar hier hebben we altijd genoeg van over om nog een keer van te eten dus hetgeen wat over is gaat in de vriezer.
Alle reacties Link kopieren
#Lemoos. Vanuit Amsterdam.... Als we naar familie 'moeten gaan' (vaak om niet zo leuke redenen) motiveren we elkaar in de auto door ons te verheugen op het 'frietkot' voor we terug rijden. Niet alleen lekkere frietjes, maar ook veel meer snacks voor erbij en heerijke tartaarsaus!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik laat vrijwel nooit iets bezorgen (woon op 5 minuten lopen van de meeste bezorgrestaurants) maar haal zeker 4 a 5 keer per maand iets af of ga goedkoop buiten de deur eten met de kids. Gemiddeld eens per week wel, dus. Patat met een snack maak ik altijd zelf, maar de kinderen vinden af en toe McDrek natuurlijk fijn, dus dat haal ik wel af en toe. Pizza maak ik ook meestal zelf, maar af en toe als Domino's of New York Pizza van die acties heeft, dan halen we. Sushi halen we sowieso redelijk vaak, dat maak ik nooit zelf. En Chinees haal ik ook altijd. En ik ga ook wel eens als ik geen zin heb om te koken met de kids bij Ikea eten, dat vinden ze ook een feestje.
Ik probeer dus altijd een beetje af te wisselen, qua afhalen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Praktisch nooit. Hooguit na een klus/verhuisdag o.i.d. Sowieso nooit voor mezelf alleen. Ik probeer mezelf te motiveren om te koken en anders wordt het iets kant en klaars uit de supermarkt.
redbulletje schreef:
08-02-2018 18:29
Chinees haal ik misschien 1 keer per jaar. Zou vaker gaan als ze normale eenpersoonsporties zouden verkopen ipv die enorme bakken waarvoor je voor één persoon simpelweg teveel moet betalen. Ik hou niet van twee dagem Chinees achter elkaar.

U heeft geen vriezer?
Alle reacties Link kopieren
Vergeleken met vroeger helemaal niet zo vaak meer. Ik denk een keer of 2/3 Chinees per jaar en 1a2x shoarma. Pizza nooit, dat maak ik liever zelf.
Gaan tegenwoordig wel vaker ergens lunchen of uit eten/ borrelen met snacks erbij.
Alle reacties Link kopieren
Wekelijks, meestal pizza, soms iets anders.
Echt thuisbezorgen: nooit. En wel omdat ik op loopafstand woon van zo'n 15 verschillende tenten waar je wat kan halen, van indiaas tot friet en alle werelddelen er tussen in.
Dan ga ik geen 1,5 uur zitten wachten op een lauwe bak eten.
Minimaal 1x per week, als ik laat thuis kom uit werk, of op zondagavond. Ik bestel vooral Thais, Indiaas, Mexicaans of sushi. Vooral dingen die ik zelf niet maak.

*aanvulling: ik haal ook wel regelmatig af. Patat en shoarma zou ik dus nooit bestellen, dat haal ik gewoon en verder heb ik eigenlijk elke keuken wel in de buurt zitten (woon in centrum vd stad).

Het is inderdaad duur, ben in mijn eentje vaak al tegen de € 20 kwijt. Met een gezin is dat niet te doen. Zeker Foodora en Deliveroo zijn duur, duurder dan thuisbezorgd, maar vaak wel beter, omdat ze echte restaurants hebben, ipv een soort afhaaltent. Maar heerlijk als het k#tweer is.

Mijn grootste klacht is dat het me vaak niet warm genoeg is. Dat vind ik echt een nadeel en soms warm ik het extra op.

Ik kook trouwens ook veel en uitgebreid, maar geen Thais enzo.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 08-02-2018 20:31
67.70% gewijzigd
Wekelijks.

Ik vind koken zonde van mijn tijd na een werkdag dus minstens één keer per week doe ik lekker makkelijk.
Probeer wel redelijk gezonde dingen te bestellen, meestal wordt het dan Indiaas of Surinaams.
Surinaams gezond?
gizzmo-returns schreef:
08-02-2018 20:20
Surinaams gezond?
Indisch gezond?
Hier hangt daar toch écht bergen olie aan.
Dymphnatam schreef:
08-02-2018 20:14
Echt thuisbezorgen: nooit. En wel omdat ik op loopafstand woon van zo'n 15 verschillende tenten waar je wat kan halen, van indiaas tot friet en alle werelddelen er tussen in.
Dan ga ik geen 1,5 uur zitten wachten op een lauwe bak eten.
Ja, da’s waar. Wachttijd en temperatuur van het eten zijn een probleem. En vooral bij vies weer duurt alles extra lang. Daarom bestel ik nooit als ik al honger heb, want dan duurt het me allemaal te lang.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
08-02-2018 19:56
#Lemoos. Vanuit Amsterdam.... Als we naar familie 'moeten gaan' (vaak om niet zo leuke redenen) motiveren we elkaar in de auto door ons te verheugen op het 'frietkot' voor we terug rijden. Niet alleen lekkere frietjes, maar ook veel meer snacks voor erbij en heerijke tartaarsaus!
:-D Hier is het geen vreemd verschijnsel dat er grensBelgen en reserveBelgen met Tupperware bakjes in het frietkot ook extra tartaarsaus kopen. Ik krijg 'm aangeleverd vanuit de Belgische tak van de familie. Die meuk in potjes van DL is niet te (vr)eten. Tot een jaar terug hing er naast de prijslijst ook een vertaling: "Een frikandel= viandel, een gehaktbal= frikandel". Ik ga altijd los op kaaskroketten, tenminste echt kaas i.p.v. die viezige kaassoufflés.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Nooit. Afhalen ook al minimaal jaar niet meer gedaan.
Nooit maar er zit eigenlijk ook niks on te kunnen laten bezorgen. Chinees halen we denk ik 1x per jaar zelf en friet halen we gemiddeld eens per twee weken. En verder koken we heel saai, de rest van het jaar, zelf... (of we eten bij iemand).
2-3 keer per maand. En 2-3 keer per maand uit eten.

Wij bestellen verschillend, spareribs, sushi, roti, pizza, etc.

Patat etc halen we eigenlijk nooit.
Dymphnatam schreef:
08-02-2018 20:09
U heeft geen vriezer?
Jawel, maar zelf iets invriezen vind ik niet lekker. Als ik het toch een keer doe blijft het zolang liggen dat ik het uiteindelijk maar een keer weggooi omdat t er vast al telang ligt.
redbulletje schreef:
08-02-2018 21:08
Jawel, maar zelf iets invriezen vind ik niet lekker. Als ik het toch een keer doe blijft het zolang liggen dat ik het uiteindelijk maar een keer weggooi omdat t er vast al telang ligt.
Chinees invriezen is ook echt niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
08-02-2018 21:38
Chinees invriezen is ook echt niet lekker.
Ik vind dat dat prima gaat.
Alle reacties Link kopieren
Echt nooit. Ik kook altijd vers. Vind ik veel te leuk om te doen. Boodschappen doen en koken is mijn hobby. Patat maak ik zelf, net als pizza of Chinees, die enkele keer dat we dat eten. Ik kook wel vaak te veel, voornamelijk verschillende soorten pasta schotels en vries dat dan in voor als ik eens geen zin heb om te koken maar dat komt zelden voor.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
redbulletje schreef:
08-02-2018 21:08
Jawel, maar zelf iets invriezen vind ik niet lekker. Als ik het toch een keer doe blijft het zolang liggen dat ik het uiteindelijk maar een keer weggooi omdat t er vast al telang ligt.
Afbeelding
NYC schreef:
08-02-2018 21:53
Afbeelding
Haha, exact! :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven