Hoevaak bestel jij eten?

08-02-2018 18:19 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb zojuist een patatje besteld! Nu ik toch zit te wachten.. hoevaak bestellen jullie eten?

Ik denk ik gemiddeld 1x in de 2-3 weken. Meestal dan patat of pizza (v/d grote ketens). Zelden bestel ik iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Wat is bestellen? Wij koken ongeveer om de week op zondag niet. Soms gaan we uit eten, soms halen we Chinees of patat maar dat telt niet?
De keren dat we (shoarma) laten bezorgen is misschien 2 of 3 keer per jaar.

Surinaams sushi enz is hier niet in de buurt
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
09-02-2018 20:45
Sushi heb ik nog nooit gehad. Of nou Ja, waarschijnlijk 1x toen ik met mijn ouders naar de Japanner meeging, maar dat is echt meer dan twintig jaar geleden. Japans eten is meer dan alleen maar sushi neem ik aan?
Jazeker. Je kunt ook lekker warm eten bij de Japanner. Van de grillplaat is erg lekker, dat heet teppan yaki en dan wordt het voor je ogen gemaakt. Er zijn een paar Japanse restaurants in Amsterdam waar alleen kijken naar de koks al een show en belevenis op zich is. Maar je hebt ook Japanse restaurants waar bijvoorbeeld gefrituurd wordt.

Japans eten is echt heerlijk, moet je echt eens proberen. En dan eigenlijk niet bij een all you can eat sushi keten, maar bij een echt Japans restaurant.
Am Yisrael Chai!
2 x per jaar Chinees, ik bestel dan een maandmenu (2 a 3 personen volgens de kaart) voor 17,50. ( bezorgen is gratis)

Dit zit er allemaal in:
Kroepoek
Babi Pangang met Po On saus
Tjaptjoi
Foe Yong Hai
Met 2 keer nasi, bami en/of witte rijst


Ik eet daar 4 keer van, ik vries voor 3 keer in.
Handig op de dagen dat ik laat thuis ben.
Alle reacties Link kopieren
Sushi is verschrikkelijk smerig en zit, net als shoarma, vol met poepbacteriën.
De rest van het bezorg assortiment is ook vies. Gore dikke pizza's, slappe patat, chinees dat na 2 happen je neus al uit komt (en dan moet je nog twee dagen hetzelfde eten).

Bovendien is het allemaal veel te duur.

Ik kook gewoon zelf mijn potje.
fashionvictim schreef:
09-02-2018 20:58
Jazeker. Je kunt ook lekker warm eten bij de Japanner. Van de grillplaat is erg lekker, dat heet teppan yaki en dan wordt het voor je ogen gemaakt. Er zijn een paar Japanse restaurants in Amsterdam waar alleen kijken naar de koks al een show en belevenis op zich is. Maar je hebt ook Japanse restaurants waar bijvoorbeeld gefrituurd wordt.

Japans eten is echt heerlijk, moet je echt eens proberen. En dan eigenlijk niet bij een all you can eat sushi keten, maar bij een echt Japans restaurant.
Teppan yaki! Dat is dan wat we gedaan hebben. Ik herinner het me als erg lekker in elk geval. Het was ook bij een echt Japans restaurant maar sushi was toen geloof ik ook nog niet zo in. Zou het best wel weer eens willen. :-)
fashionvictim schreef:
09-02-2018 20:58
Jazeker. Je kunt ook lekker warm eten bij de Japanner. Van de grillplaat is erg lekker, dat heet teppan yaki en dan wordt het voor je ogen gemaakt. Er zijn een paar Japanse restaurants in Amsterdam waar alleen kijken naar de koks al een show en belevenis op zich is. Maar je hebt ook Japanse restaurants waar bijvoorbeeld gefrituurd wordt.

Japans eten is echt heerlijk, moet je echt eens proberen. En dan eigenlijk niet bij een all you can eat sushi keten, maar bij een echt Japans restaurant.
Het warme onderdeel van de Japanse keuken vind ik ook erg lekker idd. Gegrillde garnalen gaan er bij mij altijd in en vleesspiesjes ook!
Alle reacties Link kopieren
Nooit, ik maak mijn eten liever zelf klaar.
''Geen woorden maar daden''
Ik bestel nooit, want we wonen tussen de cafés en restaurants. En we kunnen iets kruipend halen als we willen. Ook is meneer Albert H. de buurman, dus ik heb geen excuus om geen eten in huis te hebben.
Laten bezorgen doe ik nooit. Het meeste van het aanbod vind ik ook gruwelijk: pizza, shoarma, Chinees, sushi; dat is toch via de meeste bedrijven die het bezorgen toch niet te nassen? Te zout, te vet, te onhygiënisch, te koud, té niet te eten. En nog duur ook.
cerulli schreef:
09-02-2018 20:51
Bezorgen nooit. Het is me te duur voor de kwaliteit die je meestal krijgt. Een keer of vier per jaar ga ik los bij de snackbar maar daar loop ik zelf heen (scheelt toch weer wat calorieen ;-) ).

Wel een eyeopener dat veel mensen het zo vaak doen. Na een lange werkdag heb ik juist geen zin om op een pizza te gaan wachten, dan flikker ik liever een bakje zelfgekookt eten in de magnetron zodat ik tenminste snel aan tafel kan.
Ik bestel trouwens ook wel eens op werk als ik laat door moet werken. Dan laat ik het daar bezorgen. Maar dat is echt als ik tot bijvoorbeeld 23:00u of later door moet vanwege een grote deadline.

En soms bestel ik iets voordat ik op de fiets naar huis stap, dan is het er zodra ik thuis ben. Gaat nooit fout.
sinnombre schreef:
10-02-2018 08:58
Ik bestel nooit, want we wonen tussen de cafés en restaurants. En we kunnen iets kruipend halen als we willen. Ook is meneer Albert H. de buurman, dus ik heb geen excuus om geen eten in huis te hebben.
Laten bezorgen doe ik nooit. Het meeste van het aanbod vind ik ook gruwelijk: pizza, shoarma, Chinees, sushi; dat is toch via de meeste bedrijven die het bezorgen toch niet te nassen? Te zout, te vet, te onhygiënisch, te koud, té niet te eten. En nog duur ook.
Daarom zijn die nieuwe bezorgdiensten beter, die halen eten bij normale restaurants, niet bij afhaaltenten.
Alle reacties Link kopieren
goh, ik bestel echt nooit eten
hoogst enkele keer haal ik eens een patatje met een kaassoufflé bij de snackbar, het liefst eet ik het daar dan op want dan is de patat tenminste nog heet en knapperig. Maar dat is echt eens per drie jaar of zo

ik heb voor 'geen zin in koken' dagen meestal bakjes soep of curry in de diepvries die ik eerder heb gemaakt... en heel soms een keer een diepvriespizza (2 keer per jaar schat ik?)
Wij bestellen regelmatig eten en zeker als er visite wat langer blijft hangen op zondagmiddag. Vaak iets van pizza, shoarma , spare ribs of Grieks.
Alle reacties Link kopieren
We laten nooit bezorgen. Ik woon in de buurt van de Duitse grens, de pizzeria's, schnitzel restaurants ed zijn daar zo goedkoop dat we daar wel regelmatig gaan eten. Pizzeria zijn we met eten en drinken (2 volwassenen, 2 kinderen) rond d 30 euro kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
08-02-2018 19:00
Man en ik zijn Belgen in NL.... Wij vinden friet van de snackbar zelden ok. Dus wij hebben een friteuse. Goede aardappelen schillen, wassen, drogen en snijden. Voorbakken op 170 graden tot ze best al 'goud' zijn. Af laten koelen op keukenpapier (uitgespreid zodat ze niet plakken en het vet opgenomen wordt) en dan kort afbakken op 190 graden. Zo lekker! Zeker als ik ook nog stoofvlees gemaakt heb! Hmmm...
Hoop niet dat ik mosterd ben, is niet zo lekker bij patat, maar dan heb jij denk ik nog nooit een Brammetje gegeten :biggrin:
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
Vrij weinig, als t 4x in t jaar is, is het veel. Ik hou van koken en vind dat ook lekkerder 😁. Maar als ik bestel: dan wel goed eten, hebben in de buurt een ontzettend goed Thais restaurant, op mn verjaardag vaste prik. Maar duurder dan de gemiddelde chinees, zo’n 10€ pp, maar voor de kids bestellen we voorgerechtjes dus die minder.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Maar krijg wel honger van dit topic :$
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Thuis bestel ik nooit. Soms halen we een pizza.

Op het werk bestellen we regelmatig als we avonddienst hebben. en dan kan het vanalles zijn van sushi, tot wok. Mexicaans, Indonesisch enz
Wij laten nooit bezorgen. Ik woon in een dorp tussen twee kleine steden in. Het aanbod in de steden is hetzelfde wat wij hier ook kunnen halen. De bezorgkosten zijn daarnaast belachelijk duur. Man stapt dan liever zelf in de auto.

Wij halen zo'n 1x per week/twee weken af, frietje meestal omdat we geen friteuse of airfryer hebben.
Alle reacties Link kopieren
MonkeyTown schreef:
10-02-2018 15:47
Maar krijg wel honger van dit topic :$
Ik heb nu ook echt zin om iets af te halen. Maar heb een pan hutspot op staan :p
Alle reacties Link kopieren
Patat met snacks halen we 1x per week dat kost 10-15 euro voor 4 pers

Chinees en pizza 3x per jaar
Alle reacties Link kopieren
Hier bij de snackbar hebben ze voor 10 euro een gezinsmenu
Grote zak frites
4 snacks
Beker saus saté of goulash

Halen we ieder weekend
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
10-02-2018 17:50
Hier bij de snackbar hebben ze voor 10 euro een gezinsmenu
Grote zak frites
4 snacks
Beker saus saté of goulash

Halen we ieder weekend
Goedkoop zeg! Ik ben altijd circa € 20 kwijt voor 4 patat en 5 snacks en 1 sausje.
Alle reacties Link kopieren
MonkeyTown schreef:
10-02-2018 15:47
Maar krijg wel honger van dit topic :$

Ik kreeg vooral weer trek in sushi..wat ik dus gisteren besteld heb :rofl: :-9
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf koken leuker, lekker en vers.

Als we bestellen, is onze keuze uit: Pizza, Chinees, Kapsalon, Surinaams, Indische rijsttafel (van de Aziatische toko).
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Patat zou ik nooit laten bezorgen. Wij doen het in de Airfryer. Lekker en knapperig.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven