Iedereen lust het, behalve jij

18-02-2018 14:06 771 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dingen die (bijna) iedereen die je kent graag eet, maar jij niet weg krijgt

- Roomboter (ook in cake, koek)
- Kaas
- Alles met alcohol
- Groenten als paprika, erwten, bonen, asperges
- Zalm
- Koffie
hondenmens wijzigde dit bericht op 18-02-2018 14:11
1.78% gewijzigd
Chocolade, maakt niet uit wat voor smaak
Pepernoten, maakt niet uit wat voor smaak
Speculaas
Roomboterspijs staaf
Marsepijn

Oftewel alles wat met Sinterklaas en Pasen te maken heeft qua snoepgoed
gebakken banaan
Wijn. :sick:
Energy drank
anoniem_357433 wijzigde dit bericht op 18-02-2018 18:53
46.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ow, marsepein lees ik. Ook yuk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
MonteCara* schreef:
18-02-2018 14:35
Ik geloof je als het om witte- of melkchocolade gaat, maar niet als het ook om pure chocolade gaat :biggrin:
Wit is inderdaad heel ranzig, maar puur vind ik écht niet te eten.

Nog meer op mijn ‘braak’-lijst :) :
Bloemkool
Shoarma
Kip met zoetzure saus
Kerrie
Curry
Ragout in zo’n bakje
Rode bessen
Warme perzik
Cake of alles wat erop lijkt
Citroenijs
Champignonsaus
blue123 schreef:
18-02-2018 18:48
gebakken banaan
Gebakken banaan :love:
Solomio schreef:
18-02-2018 18:48
Ow, marsepein lees ik. Ook yuk.

En dat vind ik nou zo waanzinnig lekker....
Alle reacties Link kopieren
Wodka
Borstplaat
Vrijwel alle soorten vis, schelp- en schaaldieren
Olijven
hondenmens schreef:
18-02-2018 17:55
Genetisch weet ik niks van mijn familie, aangezien ik geadopteerd ben. Maar kieskeurig ben ik al heel mijn leven, al is het wel verbeterd buiten vroeger. Ik heb een oom die vroeger alles moest eten tegen heug en meug. Hij is nu 67 en lust nog steeds heel weinig.
Wij moesten ook alles eten (als het niet op ging, kreeg je het als ontbijt :-? ) maar wij lusten nu vrijwel alles. Alleen mijn broertje houdt nog steeds niet van wat specifieke dingetjes.

Dan toch genetisch, gok ik inderdaad. En ik denk inderdaad dat het ook te maken heeft met wel of niet open staan voor nieuwe dingen. Hoe vaak moet je iets ook alweer eten voor je eraan gewend zou zijn? 7x toch? Ik geloof wel dat als je (als volwassene!) iets regelmatig gegeten hebt en het nog niet lekker vindt het ook niet meer gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
Tomaten
Vis
Roggebrood
Champignons
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-02-2018 18:40
Een rauwe appel! Ik lust appel wel qua smaak, maar dan wel in bewerkte toestand. Die harde bite bij fruit trek ik niet.

Ik lust het wel maar ik word altijd een beetje naar na het eten van een appel.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
twilight84 schreef:
18-02-2018 18:18
Ohhh wijn ook inderdaad~! Blegh!

Toch wel fijn om te lezen dat er toch meer volwassenen zijn die ook geen koffie en thee drinken!
Mensen vinden het altijd heeeeel bijzonder dat ik zowel geen koffie als thee lust.
Ik vind warm drinken gewoon niet lekker.

Wijn vind ik ook niet lekker trouwens.
NYC schreef:
18-02-2018 18:07
Zeker zien ze dat, ze willen tot nog toe alleen meestal niet. Heel typisch, hun smaakvoorkeur heeft echt veel meer overeenkomsten met die van mijn vrouw. Inclusief het überhaupt willen proberen.

Maar met mijn opmerking bedoelde ik dat veel mensen in de schoonfamilie zeggen: Rijst? Vis? Fruit? Dat stond bij ons nooit op het menu/werd niet gekocht dus ik ga het ook niet proberen.

En dat laatste kunnen mijn kinderen dus niet als argument gebruiken. Ik laat ze altijd zien wat ik maak, laat ze kiezen wat ze willen eten en bied aan of ze willen proeven maar tot nog toe gaat het matigjes.
Mijn kinderen moeten alles proberen.

Ik ben blij dat mijn man er hetzelfde in staat. Lijkt me lastig als je niet op een lijn zit wat dat betreft. Eten is toch iets wat een grote rol speelt bij heel veel sociale gelegenheden.
Alle reacties Link kopieren
JulienClerc schreef:
18-02-2018 18:56
Hoe vaak moet je iets ook alweer eten voor je eraan gewend zou zijn? 7x toch? ..
Geen idee eigenlijk. Maar ik weet wel dat ik koffie eerder alleen lustte met veel melk en suiker. Maar ik dronk best veel koffie, dus besloot ik op een dag, ongeveer 3 jaar geleden dat ik het maar eens zwart moest proberen. De eerste paar slokken waren verschrikkelijk maar ik heb volgehouden en nu vind ik het echt lekker.
Maar ik weet niet of dat te vergelijken valt met eten, wat jij zegt
Alle reacties Link kopieren
sushi
zalm
kersen
kokos
garnalen
:sick:
o, en prei. Gatver.
firedragon wijzigde dit bericht op 18-02-2018 19:06
20.79% gewijzigd
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
winters schreef:
18-02-2018 19:02
Geen idee eigenlijk. Maar ik weet wel dat ik koffie eerder alleen lustte met veel melk en suiker. Maar ik dronk best veel koffie, dus besloot ik op een dag, ongeveer 3 jaar geleden dat ik het maar eens zwart moest proberen. De eerste paar slokken waren verschrikkelijk maar ik heb volgehouden en nu vind ik het echt lekker.
Maar ik weet niet of dat te vergelijken valt met eten, wat jij zegt
Het is ook een kwestie van gewenning denk ik.

Ik dronk als kind thee met suiker. Toen ik 12 was mocht ik er geen suiker meer in en vond ik thee heel vies. Na een maand wílde ik al geen suiker meer in mijn thee, veel te zoet.

Al zijn er dingen die nooit wennen.
:lijstje: koffie, bier, zongedroogde tomaten, mosselen, ham, kaas waar meer smaak aan zit dan jonge kaas (en gesmolten op de pasta/tosti lust ik dan weer wel oudere kaas), lychees.
anoniem_179311 wijzigde dit bericht op 18-02-2018 19:10
Reden: Blijkbaar zijn er 2 smilies voor sick. Ik wilde de ene. Die andere is stom.
6.41% gewijzigd
Maleficent schreef:
18-02-2018 18:58
Ik lust het wel maar ik word altijd een beetje naar na het eten van een appel.

Ben je niet allergisch voor appels? Ik heb wat jij beschrijft ook en kan ze maar beter niet eten. Appelgebak en appelmoes gaat wel goed, maar van een rauwe appel kan ik behoorlijke kolieken krijgen.
Jammer, want ik lust ze graag.
,
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 09:45
97.37% gewijzigd
JulienClerc schreef:
18-02-2018 19:05
Het is ook een kwestie van gewenning denk ik.

Ik dronk als kind thee met suiker. Toen ik 12 was mocht ik er geen suiker meer in en vond ik thee heel vies. Na een maand wílde ik al geen suiker meer in mijn thee, veel te zoet.

Al zijn er dingen die nooit wennen.
Herkenbaar dat heb ik met de regular frisdrank met suiker. Sinds ik alles light/zero drink vind ik het met suiker allemaal veel te zoet en krijg ik er alleen maar meer dorst van.

In thee en koffie wel twee zoetjes anders vind ik het niet te drinken. Overigens wel graag luxe koffie, drink het meestal buiten de deur.
Alle reacties Link kopieren
O ja, shoarma van de shoarmatent..... brrr. (Al meerdere ‘filialen’ geprobeerd) Supermarktshoarma lust ik dan weer wel.
Thee met suiker!
Ik lust t alleen zonder.
,
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 09:45
99.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer alles!

Lust ook alles :proud: . Nou vooruit ... zure zult, nee toch maar niet.
Come fly with me on a jetplane
v
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 09:45
99.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
18-02-2018 18:58
Mensen vinden het altijd heeeeel bijzonder dat ik zowel geen koffie als thee lust.
Ik vind warm drinken gewoon niet lekker.

Wijn vind ik ook niet lekker trouwens.
DIT!
Als ik nee zeg tegen koffie gaan mensen er vaak van uit dat ik dan wel thee wil, maar dat vind ik net zo vies :@@:
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven