Eten
alle pijlers
Ijsmachine
dinsdag 29 oktober 2024 20:00
Na jaren trouwe dienst is mijn KitchenAid-ijskom helaas kapot. Hoewel ik altijd tevreden ben geweest over de kwaliteit, had de KitchenAid ook nadelen: de grote kom moest steeds in de vriezer, wat veel ruimte innam. Ik vraag me daarom af of er ondertussen andere ijsmachines op de markt zijn die wellicht nog beter ijs maken en gebruiksvriendelijker zijn.
Ik maak graag vanille-ijs om bijvoorbeeld zelf Magnums te maken, en zoek een machine die het proces zo eenvoudig mogelijk maakt, zonder steeds een bevroren kom nodig te hebben. Heeft iemand een goede tip voor een betrouwbare ijsmachine die misschien zelfs zonder vriezer werkt? Of is de KitchenAid toch de moeite waard om opnieuw aan te schaffen?
Alle suggesties en ervaringen zijn welkom!
Ik maak graag vanille-ijs om bijvoorbeeld zelf Magnums te maken, en zoek een machine die het proces zo eenvoudig mogelijk maakt, zonder steeds een bevroren kom nodig te hebben. Heeft iemand een goede tip voor een betrouwbare ijsmachine die misschien zelfs zonder vriezer werkt? Of is de KitchenAid toch de moeite waard om opnieuw aan te schaffen?
Alle suggesties en ervaringen zijn welkom!
dinsdag 29 oktober 2024 20:08
Ik wilde zeggen, die van kitchenaid, als je dat apparaat hebt.
De kom ligt bij ons in de vrieskist te wachten, daar moet je wel ruimte voor hebben inderdaad.
Ik lees even mee.
De kom ligt bij ons in de vrieskist te wachten, daar moet je wel ruimte voor hebben inderdaad.
Ik lees even mee.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
dinsdag 29 oktober 2024 20:12
dinsdag 29 oktober 2024 20:15
Ja, die heb ik dus. Maar ik vind hem echt veel ruimte innemen in de vriezer. Daar baal ik altijd van.ninanoname schreef: ↑29-10-2024 20:08Ik wilde zeggen, die van kitchenaid, als je dat apparaat hebt.
Ik lees even mee.
Dus ik hoop op andere tips! Anders koop ik toch een nieuwe kom, want het ijs is altijd goed.
dinsdag 29 oktober 2024 20:16
Ik ken hem niet. Ik ga hem bekijken.Callmecrazy schreef: ↑29-10-2024 20:12Ik heb er een van DOMO en kan die van harte aanbevelen. Hij is zelfvriezend, door middel van een compressor. Je hoeft dus geen kom voor te vriezen in je vriezer. Echt ideaal wat mij betreft. Ik heb geen ervaring met de KitchenAid dus kan de vergelijking niet echt maken.
dinsdag 29 oktober 2024 20:21
De ellende van andere ijsmachines is dat dat weer zo’n heel ding is in een kastje.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
dinsdag 29 oktober 2024 20:23
Ik heb hem gevonden! In elk geval veel goede revieuws!Callmecrazy schreef: ↑29-10-2024 20:21Er zijn verschillende types volgens mij, maar als je op zelfvriezend zoekt krijg je hem wel.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in