Inspiratie: taartjes! (fototopic)

01-04-2011 23:49 1039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fototopic voor eigengemaakte baksels (lees:taartjes) ter inspiratie voor anderen! Wie vind het leuk om te posten? Zowel goed gelukte kunststukken als misluke misbaksels (ok, minder inspirerend) zijn welkom!





Alle reacties Link kopieren
Foto!

Ik moet vandaag aan de bak. Morgen een meet met de meiden van een ander topic. Ik mag wel opschieten!
Alle reacties Link kopieren
quote:koekkie schreef op 17 juni 2011 @ 08:58:

Ik heb gisteren nog n taart gemaakt. [...] Hij was erg leuk geworden! Je hebt toch wel een foto gemaakt he koekkie??

ShowenShowenShowen!!



Flowerfield, ga je een taart maken voor je ~anderetopicdames~?



Yeeeee-llowww! Waaaaaar bennnn juhhh?



Sha, ben je al terug van vakantie? Hoop dat jullie even lekker hebben kunnen relaxen en de boel de boel hebben kunnen laten (voor zover mogelijk)?
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk heb ik n foto gemaakt, alleen nog geen tijd gehad om het te plaatsen ivm bezoek.



En morgen mag ik 25 km wandelen en ik hoop dat het droog blijft, wishfull thinking!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb cakejes gemaakt. Moet morgen een eind met de trein en een grote doos is dan niet handig.

Zal morgen een foto maken, lig nu al in bed.

Iemand nog tips om de kleurstof van mijn handen te krijgen? Ziet er niet uit!
Alle reacties Link kopieren
Geen tips voor nu Flowerfield (met alcohol misschien?), maar voor volgende keer: handschoentjes! Veel plezier met je meet!



Koekkie, wandelse! Ik duim voor een regenloos stukje boven jullie hoofden
Alle reacties Link kopieren
Ben weer terug! Batterij is op en ben nog niet bijgelezen, maar wilde alvast zeggen dat ik Flowerfield een supergoede bakster vind! Leuk dat je het leuk vindt, en welkom! En verder... ik lees even bij en reageer later! Sta net pas weer op Nederlandse bodem. Heb trouwens een supergave taartaankoop gedaan... maar daarover later meer!
Alle reacties Link kopieren
Kareltje, mooi gedaan die taart! Zou niet zeggen dat het pas je tweede creatie was!
Alle reacties Link kopieren
Koekie.. showen!!!



Persephone, doe jij toevallig mee met de maand-taart-wedstrijd van de leukste taarten? Die gaat deze maand over ... vlinders!!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Flowerfield schreef op 17 juni 2011 @ 22:39:

Ik heb cakejes gemaakt. Moet morgen een eind met de trein en een grote doos is dan niet handig.

Zal morgen een foto maken, lig nu al in bed.

Iemand nog tips om de kleurstof van mijn handen te krijgen? Ziet er niet uit! Handschoentjes, idd. Maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet lekker werken. Wat ik doe is de kleuren met een sateprikker in het fondant prikken en dan dubbelvouwen, zodat mijn handen niet met de kleur in aanraking komen.
Alle reacties Link kopieren
Zo. Weer bijgelezen en mijn computer opgeladen. Niets meer toe te voegen aan het gebruik van de matjes. Ik werk eigenlijk heel weinig met smoothers.Alleen in de uiterst noodzakelijke gevallen.



Wat ik trouwens gekocht heb? Silli's! Dat zijn van die kneedbare siliconen waar je zelf malletjes mee kunt maken. Ik vind de fondant/marsepeinmallen in de webshops echt heel gaaf, maar ook heel duur. Silli's zijn ook wel duur, maar hiermee kun je tenminste een mal naar keuze maken. Ik heb deze met het bloemetje en de sleutel, en ga binnenkort aan de slag met mijn eigen malletjes.
Alle reacties Link kopieren
Plaatje ter inspiratie:



Daar maak je o.a. dit mee:



Ik hoef dan alleen weer geen ijs op mijn taart maar heb een klein winkeltje gevonden waar je voor 15 cent bedeltjes kunt kopen. Volgens mij kun je met die bedeltjes ( of andere vormpjes) hele leuke mallen maken! En ik denk dat als je twee kleuren marsepein in je mal gebruikt, dat het vormpje dan ook een stukje leuker wordt!
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaf zeg, die siliconenmalletjes! Even de webshop opslaan.

Ik moet nu werken, kom later weer! Fijne dag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Zit er lekker uit nu nog proeven
Alle reacties Link kopieren
Sha! Your back!



Leuk dat Silli's. Ik ga eens even met mezelf beraadslagen of ik dat ook nodig heb en of ik het voor m'n verjaardag zal vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ghe, volgende week Tukker. Even geduld nog.

Alle reacties Link kopieren
dan kan het ook weer flowerfield, dan heb ik zoveel calorieen verbrand
Alle reacties Link kopieren
Dan zal ik jou eens even volstoppen!

Alle reacties Link kopieren
Kareltje !



Hahahah.. nodig is een groot woord! Ik heb het mezelf cadeau gedaan. Vond dat het wel mocht!



... en ik trouwens maar denken dat het hier een inactief forum was, blijkt dat ik mijn notificaties niet meer krijg. Toch maar even opnieuw instellen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sha, fijn dat je er weer bent! Heb je een prettige vakantie gehad, ondanks alle narigheid?



Ik vind dat Silli's echt gaaf dus ik verzin wel iets waarvoor ik het nodig heb! Moet alleen nog bedenken hoe ik het kan gebruiken, van wat voor dingetjes ik de mal zou kunnen maken. Ik heb nog een verjaardagscadeautje van m'n schoonmoeder tegoed, dus dit is een zeer goede optie. Ik heb ook m'n oog laten vallen op een silicon mold van deleukstetaartenshop, om een parelrand mee te maken, maar die is zo dúúr!
Alle reacties Link kopieren
@Kareltje: wonderwel heeft het mijn vakantie bijna niet beinvloed eigenlijk! Ik ben daar heel gelukkig mee! Zie het - ondanks het feit dat ik het allemaal maar erg confronterend vind en de wens zoooo groot is - zonnig in!



Die parelrand is inderdaad duur! 20 euro ofzo? Geloof dat je met balletjes ( knikkers) die rand ook zelf kunt maken met Sillis maar dan zijn de materiaalkosten ook al bijna gelijk aan 20 euro. Ik denk dat ik eens in de speelgoedbak van mijn nichtje ga kijken voor leuke poppetjes om malletjes mee te maken. Een figuurtje van een lichaam is altijd handig, voor op elke taart!
Dames, wisten jullie dat Jamin (jaaa de snoepwinkel!) nu een taartenafdeling heeft?! Met fondant, marsepein en alles!?
Alle reacties Link kopieren
Cool! Nope, wist ik niet! Ga morgen weer iets bakken. Ditmaal voor mijn oma....



Persephone, gebruik jjij je oude email nog trouwens?
quote:Sha_la schreef op 23 juni 2011 @ 07:27:

Cool! Nope, wist ik niet! Ga morgen weer iets bakken. Ditmaal voor mijn oma....



Persephone, gebruik jjij je oude email nog trouwens?

Wat leuk dat je je oma nog hebt!



Nee, maar ik heb jullie destijds de nieuwe toegestuurd. Ik wil best ff een kijkje nemen op mijn oude hoor ..
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha die heb ik helemaal gemist! Volgens mij heb ik de afgelopen maand echt in een ander universum geleefd!



Enfin, ik heb gisteren gebakken! Heerlijk om weer aan de slag te zijn. Ik wilde eens oefenen met boetseren, want dat kan ik totaal niet. Moet zeggen dat ik nog niet erg tevreden ben, maar het begin is er ( ik kijk soms naar plaatjes op internet en dat ziet er veel gedetailleerder uit). Ik ga eens kijken of het lukt om plaatjes te plakkken!



Momentje....
Alle reacties Link kopieren
De eerste twee foto's zijn van het verrassingstaartje voor mijn zusje. Het zijn 3 cupcakes in stolpjes. Mijn zusje heeft haar tanden moeten laten trekken en gelooft nog in de tandenfee (godzijdank, anders was het pas ECHT een drama geworden). In het eerste bakje ligt een meisje dat naar de tandarts gaat. Mijn zusje moet met een stokje de marsepeinen tanden uit de mond van het meisje vissen en die op het kussentje bij de tandenfee in het tweede stoplkje leggen. Dan moet ze de tandenfee in het derde stolpje zetten en "poef".. zij zorgt voor een cadeautje in het derde stolpje: een klein spiegeltje in de vorm van een chocoladekoekje wat op de bodem van het derde stolpje verstopt ligt onder de cupcake!











Deze zijn voor beide oma's die helemaal verzot zijn op marsepein!





Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven