Je favoriete warme choco, zelfgemaakt!

21-02-2020 18:39 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe maak jij je favoriete warme chocolademelk? Welke ingrediënten gebruik je? Cacao? Welk merk? Welke melk? Chocolade erin? Zo ja, welke dan?

Slagroom, suiker, kaneel, chilipeper, vanillesuiker... welke extra's voeg je toe?
Alle reacties Link kopieren
Gewone cacao, papje maken met heet water en dan gekookte melk erover en doorroeren. Niks geen andere smaakjes of wat dan ook er doorheen.
Melk koken, cacao aanmaken met een klein scheutje hete melk, terug bij de rest van de melk gieten, even lekker opkloppen met een garde. Eventueel wat suiker erin, maar hoeft niet.
That's it.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-02-2020 18:40
Gewone cacao, papje maken met heet water en dan gekookte melk erover en doorroeren. Niks geen andere smaakjes of wat dan ook er doorheen.
Dit. Wel nog wat suiker erbij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Zeker wel suiker erbij, een beetje kaneel, en in een goede bui mini marshmallows.
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af:

Zelf vind ik een beker warme volle melk met een stukje 70 % pure chocolade (droste 3 flikjes of aldi extra pure chocolade) en een lepeltje suiker, een snufje kaneel en een pietsje vanillesuiker lekker.

Ik maak warme choco ook met weleens halfvolle melk, flink wat cacao poeder voor een stevige kick (had dorste maar is hier niet meer te krijgen dus zit nu aan de buisman) en anderhalf á 2 lepels suiker. Heel soms - zoals met sinterklaas- een dot slagroom erop. Ook ik maak een papje in de beker met cacao vóórdat ik hete melk toevoeg.

Nutricia chocomel vind ik te zoet en niet echt lekker naar chocolade smaken.
hanke321 wijzigde dit bericht op 21-02-2020 19:19
13.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hanke321 schreef:
21-02-2020 18:45
TO trapt af:

:proud:
Bijna
Alle reacties Link kopieren
Volle melk in de pan opwarmen en dan een stukje Aldi melkchocolade laten smelten, plus een papje van Blooker cacao, vanilleboonmerg, suikervervanger en koffieroom er in oplossen. Flinke dot slagroom er op. Het is meer slagroom met chocomel er onder in mijn versie. Dat kan best want ik neem het niet zo vaak. Met Sinterklaas was de laatste keer denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Bubbel° schreef:
21-02-2020 18:50
:proud:
Bijna
Ja hè.
Hanke was wat sloompjes met typen.
Fijn hoor die snelle reacties!
Waarom al die Aldichocolade? Is dat lekkerder dan een merk? Ik heb meestal Lindt omdat die plakken niet zo hard en dik zijn.
Warme melk met chocolade en dan alles op schuimen :yes:
Alle reacties Link kopieren
Als ik het neem, neem ik deze. Lekker :koffie:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Minke, die extra pure chocolade van de Aldi bestaat uit een verpakking met 5 dunne plakjes van 25 gram. Zijn erg goed in stukjes te breken en smelten best makkelijk.
Vind zelf de portionering makkelijk.
hanke321 wijzigde dit bericht op 21-02-2020 19:09
1.70% gewijzigd
MinkeDeWit schreef:
21-02-2020 19:01
Waarom al die Aldichocolade? Is dat lekkerder dan een merk? Ik heb meestal Lindt omdat die plakken niet zo hard en dik zijn.

Ik maak het niet met chocolade maar met cacao, maarAldi chocolade is wel heel erg lekker vind ik. Ze hebben heerlijke plakken met noten en rozijnen, of dunne plakjes (een stuk of 5 in een doosje) met caramel-zeezout, of gewoon puur met noten, witte crisp. Ik ben fan.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om lekker of om gezond? Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Lekker: neem een pak chocomel, warm dat op, een toef slagroom erop.

Gewoon iets om te drinken (omdat je nu eenmaal iets moet drinken): water, lepeltje cacao, opwarmen, klaar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Om te eten gebruik ik de Aldi extra puur niet hoor, enkel voor de warme choco.

Om te eten ben ik een regelrechte choco snob en eet ik de keren dát ik chocolade eet, Visser chocolade puur kumabo 80%. Die vernaggel ik niet in melk.
hanke321 wijzigde dit bericht op 21-02-2020 19:20
6.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chocoladevla opgewarmd evt met wat melk erbij om het dunner te maken vind ik ook erg lekker.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
21-02-2020 19:12
Gaat het om lekker of om gezond? Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Lekker: neem een pak chocomel, warm dat op, een toef slagroom erop.

Gewoon iets om te drinken (omdat je nu eenmaal iets moet drinken): water, lepeltje cacao, opwarmen, klaar.

Chocomel drink ik uitsluitend voor de lekker ;)
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-02-2020 19:13
Chocoladevla opgewarmd evt met wat melk erbij om het dunner te maken vind ik ook erg lekker.
Echt? Die kende ik nog niet.
Welk merk gebruik je daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
21-02-2020 19:13
Chocomel drink ik uitsluitend voor de lekker ;)
Ja natuurlijk, en zal wel wat melk in zitten maar verder is het suiker, bindmiddelen, vet e.d.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een a twee flinke lepels cacao, doorroeren met een scheutje kokosmelk. Dan beker of glas verder vullen met warme havermelk. Helemaal vegan en als je geen enrome zoetekauw bent verrassend lekker. Overigens kun je hier natuurlijk ook naar hartelust suiker bij doen, maar dat vind ik inmiddels niet meer zo nodig.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-02-2020 19:13
Chocoladevla opgewarmd evt met wat melk erbij om het dunner te maken vind ik ook erg lekker.
Gruwel. Dit klinkt mij heel smerig in de oren.

Pure chocola gesmolten au bain marie en dan al kloppend/roerend kokende volle melk toevoegen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
hanke321 schreef:
21-02-2020 19:17
Echt? Die kende ik nog niet.
Welk merk gebruik je daarvoor?
Ik heb zo lang geleden chocoladevla gekocht dat ik het me nieteens herinner. Zal wel van Lidl zijn geweest. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
21-02-2020 19:19

Pure chocola gesmolten au bain marie en dan al kloppend/roerend kokende volle melk toevoegen.
Hoeveel gram chocolade gebruik je daarvoor? En welke chocolade?
hanke321 wijzigde dit bericht op 21-02-2020 19:22
4.48% gewijzigd
Melk in een pannetje, flinke schep hazelnootpasta erbij, wat kaneel, roeren en serveren met slagroom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven