Jouw eerste keer.....

18-03-2017 23:23 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je onlangs voor de eerste keer bereid?

Wat het een succes of een nooitmeer?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Vandaag pap gemaakt van boekweitgrutten met een paar chocoladeblokjes en havermouterdoor met melk. Smaakte goed en vulde ook lekker!
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 19 maart 2017 @ 12:24:

Een tijdje geleden voor het eerst zoete aardappel gebakken. Dat was eens maar nooit meer. Heb alles weg gegooid.



Ahhh zonde! Zoete aardappel uit de oven is echt mijn lievelingseten! Ik snijd ze altijd in dikke friet-vorm, besprenkel ze met olijfolie, zout, peper en een klein beetje korianderzaad, mengen en ongeveer een half uurtje op 210 graden. NOM! Ook als puree (gewoon de aardappels koken, mengen met wat melk, boter en peper, zout) is het heerlijk.



Ik heb zelf laatst voor het eerst een lactosevrije monchou gemaakt (manlief is zwaar lactose intolerant, dus ik experimenteer veel met vegan producten). Koekjesbodem van bastogne (vanwege de eieren niet 100% vegan), soya roomkaas en kersenvulling erop. Eigenlijk een beetje geimproviseerd met de soya roomkaas. Het kwam echt in de buurt, heerlijk!
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
quote:dromenvangert schreef op 29 maart 2017 @ 12:20:

[...]





Ahhh zonde! Zoete aardappel uit de oven is echt mijn lievelingseten! Ik snijd ze altijd in dikke friet-vorm, besprenkel ze met olijfolie, zout, peper en een klein beetje korianderzaad, mengen en ongeveer een half uurtje op 210 graden.



Lekker

Ik doe er altijd komijn en een klein beetje cayennepeper op, pikant tov zoet vind ik erg lekker
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor het eerst boterkoek gemaakt! Het ruikt in ieder geval erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen kerst stoofvlees gemaakt, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Greendale schreef op 31 maart 2017 @ 16:22:

Vandaag voor het eerst boterkoek gemaakt! Het ruikt in ieder geval erg lekker!



En je wéét nu tenminste wat je aan caloriën opeet.

Zalig, boterkoek !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 31 maart 2017 @ 18:45:

[...]





En je wéét nu tenminste wat je aan caloriën opeet.

Zalig, boterkoek !Haha nou inderdaad! Gelukkig krijgen we veel visite dit weekend, eet ik het tenminste niet alleen op.
Alle reacties Link kopieren
Geweldige vegetarische burgers gemaakt met bulgur, vega rauw gehakt van de Vegetarische Slager, munt, ui, honing, komijn, koriander, ei. Erbij een heerlijke munt-yoghurt. Was heel erg smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Trevina schreef op 19 maart 2017 @ 03:38:

Ik heb de salade met blauwe kaas en peer van Albert Heijn nagemaakt.

Compleet met frambozensausje.

Lekker hoor (en goedkoper dan steeds zo'n kant en klare plastic bak kopen).



Mag ik het recept voor het sausje....die salade is ook mijn favoriet namelijk.



On topic: zelf brood gebakken in de oven (zonder toevoegingen, gewoon de oude ambacht)....goed gelukt....heeeeerlijk.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:cerulli schreef op 19 maart 2017 @ 11:05:

Sticky chicken (kip in marinade van oestersaus, honing, paprikapoeder, cayenne peper, komijn, citroensap, gembersap en sesam). Ik had verwacht dat het te zoetig zou zijn, en daar houd ik niet zo van, maar het was heerlijk.



Ik had zoals gewoonlijk veel te veel gemaakt dus ik heb nog twee bakken in de vriezer Klinkt goddelijk....ga ik ook eens maken.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Voor het eerst een soort lasagne met kip en champignons gemaakt laatst in een recept zonder recept met verse spinazie en kruidenkaas en parmezaan.



Jammer dat ik niet heb opgeschreven wat ik allemaal heb staan kokkerellen want het was zalig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 01 april 2017 @ 11:24:

Voor het eerst een soort lasagne met kip en champignons gemaakt laatst in een recept zonder recept met verse spinazie en kruidenkaas en parmezaan.



Jammer dat ik niet heb opgeschreven wat ik allemaal heb staan kokkerellen want het was zalig.



Nu heb je me echt nieuwsgierig gemaakt!

Ik wil het ook maken!

Leo denk!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Vlaai gemaakt!

Voor de eerste keer een vlaai met gele pudding gemaakt, uit een pakje van de Jumbo. Goed gelukt, toen "voor het echie" gegaan.

Recept van de site van AH, het deeg was veel te nat. Jammer. Daarna een ouderwets kookboek gepakt en dat lukte wel. Rijstepap gemengd met geklopt ei als vulling.

Ik denk dat ik een tweede vlaaivorm ga kopen, dan kunnen er twee tegelijk in de oven.
;-)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
attribuutje schreef:
18-03-2017 23:24
Heb ooit zelf witte kool gemaakt, geen succes en de spitskool was ook al niks. Zo heeft mijn moeder ook jaren andijvie voor ons gemaakt, tegenwoordig kan ik het zelf.
Is ook best moeilijk om dat zelf te laten groeien.
Alle reacties Link kopieren
Courgette-lasagne gemaakt vorige week. Absoluut voor herhaling vatbaar.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Gefrituurde appel gebakjes. (Fried apple pies) lijkt op appelflap en dan gefrituurd in een laagje olie.

Hartstikke simpel, maar leek me altijd vreselijk vet en machtig.
Vult wel, maar vettigheid bleek enorm mee te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Hummingbird cake van Jamie Oliver gemaakt, het zal bij deze ene keer blijven.

Gevulde courgettes carbonara: was een groot succes en niet overdreven veel werk.
Laatst heb ik voor het eerst asperges gegeten. Nog nooit gehad en had nu de kans om het te proeven. Vond het echt niet lekker, de smaak was nog niet eens zo erg, maar de structuur vond ik erg naar.
En hutspot! Nooit gelust (dacht ik) maar vond het echt superlekker!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven