Jouw favo afhaalmaaltijd bij de Chinees?

08-08-2018 18:26 109 berichten
Nummertje 3, nummertje 26, nummertje 99 ...

Maar wat bestel jij graag bij je plaatselijke afhaalchinees?

Wie weet steek ik hier nog wel nieuwe dingen op voor de volgende keer dat ik bestel.
Alle reacties Link kopieren
Wij halen ook zelden chinees, maar wat ik wel een aanrader vind: zo’n grote loempia. Versgemaakt, stukjes kip en heeeel veel groente erin. Beetje satesaus erover en ik heb genoeg :)
Het kan mij niet gewoontjes genoeg, bij de Chinees. Ik kan ook zielsgelukkig worden van mijn opa die het liefst gewoon zo'n bak bami met een spiegelei en een plak ham erop bestelt. Sterker nog, ik bestel dat zelfs ook nog wel eens.
vrouwjagersma schreef:
08-08-2018 18:58
Het kan mij niet gewoontjes genoeg, bij de Chinees. Ik kan ook zielsgelukkig worden van mijn opa die het liefst gewoon zo'n bak bami met een spiegelei en een plak ham erop bestelt. Sterker nog, ik bestel dat zelfs ook nog wel eens.
Dat is ook lekker. Gelukkig kan ik dat gerecht tegenwoordig behoorlijk natuurgetrouw namaken, in de wok. En dan gewoon een kouwe plak ham erop, recht uit de koelkast :love:
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
08-08-2018 18:44
Hier dus meestal Chinese garnalen met chop choy en bami ipv rijst
En extra curry

En mini-loempia's vooraf


Te pikant hoeft hier niet.
1 keer Thaïs gegeten en dat heeft mij 7 glazen melk gekost om mijn mond geblust te krijgen.
Nooit meer.
Ik houd ook niet van pittig. Nu heb ik familie die daar wel van houdt, dus ik vraag altijd, als ze zeggen dat iets niet pittig is, of dat volgens hun normen is of volgens de mijne. :D Nu waren we laatst bij een Thais restaurant, met allemaal pepertjes op de menukaart om aan te geven hoe pittig iets was. Dus ik heb eerst aan de ober gevraagd: is dat pittig voor Nederlandse begrippen of voor Thaise begrippen. Het laatste was het geval, dus ik heb iets milds uitgezocht. Degenen die vol bravoure iets met vier pepertjes kozen, hadden ook een brandende mond en kiezen de volgende keer een minder pittig gerecht. :steam:

Afhaalchinees: soms een maandmenu, maar alleen als we met meer mensen zijn. Met zijn tweeën eten we er drie dagen van. Ik vind veel lekker, maar een bakje kung po ossenhaas is de favoriet als het om afhalen gaat. En altijd met kroepoek erbij. :-9
Alle reacties Link kopieren
Een topic naar mijn hart! Ik ben dol op chinees, al is de ene chinees de andere niet...

Meestal is het hier het maandmenu: nasi, bami, sate, loempia's, fou yong hai, babi pangang en een wisselend gerecht maar als ik echt mag kiezen ga ik voor mihoen en iets met garnalen of sechuan rundvlees.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf niet zo dol op Chinees eten, maar zo'n 3 x per jaar halen we wat. Meestal maandmenu wat inhoudt: babi pangang, foe yong hai, iets met kip, mini loempia (die vind ik wel heerlijk) en kroepoek. Soms een grote loempia.

Met meerdere mensen wordt er nog wel eens een rijsttafel besteld, dat vind ik lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Blijf naar De Chinees gaan! Ik moet ook gauw maar weer eens gaan.
Heerlijk, je kan er rollend naar buiten en met afhaal de dag erna ook nog je te buiten gaan.
Maar het verdwijnt..? :cry:
Het oerhollandse 'dan halen we wat bij De Chinees'....
Je mist het als het er niet meer is...
'Babi pangang of foe yong hai afhalen op de zondagavond; misschien kan het straks niet meer. Steeds meer Chinese restaurants verdwijnen uit het straatbeeld. De oudere generatie Chinezen gaat met pensioen en hun kinderen nemen de restaurants niet over. Ook is er concurrentie van allerlei andere Aziatische keukens, zoals Japans en Thais.
Fotograaf en journalist Mark van Wonderen trok door het hele land om alle Chinese restaurants in Nederland te fotograferen.'
Mooi en herkenbaar over 'de Chinees'. Zou toch heel jammer zijn als het niet meer vanzelfsprekend is 'af te halen'. Of ouderwets uit eten te gaan daar en rollend naar buiten. :jump:
Item hierover bij Een Vandaag. Er is zelfs een fotoboek over dus.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/de- ... e-chinees/
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een grote loempia heel lekker ,voor de rest alles vies ,ik word er misselijk van..
Babi ketjap met rijst.
Troosteten :)
Mihoen Singapore
Alle reacties Link kopieren
Er is maar 1 afhaalchinees die mijn darmen en smaakpapillen aankan en die zit bij ons niet naast de deur dus als wij er 1 keer per 2 jaar een keer iets afhalen is het veel.
Ik ben niet zo dol op "afhaaleten" in het algemeen (vaak te vet en te zout en ik kan niet tegen ve-tsin)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de link Javier. Ik herken dat wel. In Groningen zijn er ook een boel restaurants verdwenen, ook hele goede met een bijzondere kaart. En een flink aantal snackbars worden door Chinezen gerund, omdat daar blijkbaar meer toekomst in zit dan in een Chinees restaurant. Overigens is hetzelfde aan de hand met Griekse restaurants. Twintig jaar geleden waren er nog best veel, nu niet meer.
Als het even kan, bestel ik échte Ku-lo-yuk. Sweet and sour pork dus. Maar niet die vieze deegballen. De originele. Sommige Chinezen hebben dat.

Sowieso houd ik vooral van de echte Chinees, minder van de Hollandse Chinees. Al ben ik een sucker voor babi pangang.
Voor de liefhebbers van Chinees eten koken. Kijk eens op Youtube bij Mingfang Wang Tijgerkop. Daar krijg je de echte Chinese recepten. Ik maak nu babi pangang en nasi en babi pangang spek net zoals bij de Chinees. Ik doe dat ook graag hoor allemaal zelf als hobby. Het zijn filmpjes en tegen betaling kun je dan het originele recept krijgen. In die filmpjes kom je ook meneer tjung tegen van ik hou van Holland. Sommige recepten zijn niet na te doen thuis want Peking eend dat wordt dus gemaakt met een fietspomp.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Chinees niet zo lekker (doe mij maar Indonesisch, heerlijk!), maar mijn schoonvader is dol op Chinees en hij helpt ons vaak in het weekend met verbouwen dus dan haal ik toch maar weer Chinees voor hem. Ik eet vegetarisch en haal dan meestal foe yong hai en tofu in zoetzure saus, met babi pangang en ku lo yuk voor de vleeseters. Met gebakken banaan natuurlijk!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Fu oung hai ze brengen het thuis.
Alle reacties Link kopieren
69 met de dochter van de baas.
Niet geschoten is altijd mis
Babi Pangang met nasi, saté en koe lou yoek ( schrijfwijze klopt natuurlijk niet), en gebakken banaan...

Denk dat we al een jaar niet hebben afgehaald. Binnenkort maar weer...😋
Alle reacties Link kopieren
Van de Chinees-Indische restaurants als we afhalen bami of nasi goreng met kipkerrie, kipknoflook, saté en kroepoek en babi pangang.

In Amsterdam dim sum gegeten,dat was me toch lekker ! Stonden de mensen voor in de rij. Moeten we weer eens heen.

Verder vind ik Thais heel lekker en Indisch en Indiaas ook maar dat is wel een stuk duurder als je het besteld, doen we iets minder vaak.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
08-08-2018 19:28
Sommige recepten zijn niet na te doen thuis want Peking eend dat wordt dus gemaakt met een fietspomp.

En jij hebt geen fietspomp?! o_o
Als ik nou iets zou kunnen op kookgebied is het wel het opblazen van een eend met een fietspomp! :rofl:
Ik heb trouwens gezien dat ze het met een rietje doen, niet met een fietspomp.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
08-08-2018 19:48
Verder vind ik Thais heel lekker en Indisch en Indiaas ook maar dat is wel een stuk duurder als je het besteld, doen we iets minder vaak.
Vind ik ook heel lekker, met als Surinaams bijvoorbeeld maar het enige exotische eten wat hier in de regio te krijgen is is Chinees dus dan eten we dat, en het scheelt dat ik het helemaal niet erg vind.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Er zit heel veel verschil qua Chinese restaurants, maar bij degene die ik wel lekker vind bestel ik altijd ouderwets babi pangang met bami en foe yong hai met nasi. Heerlijk, en dan er twee dagen van eten ;-)
Alle reacties Link kopieren
En nou heb ik zin in kroepoek....
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
08-08-2018 19:48
En jij hebt geen fietspomp?! o_o
Als ik nou iets zou kunnen op kookgebied is het wel het opblazen van een eend met een fietspomp! :rofl:
Ik heb trouwens gezien dat ze het met een rietje doen, niet met een fietspomp.
Ik zeg van doe het maar na op het filmpje, dan ga ik toch ff Peking eend halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lust wel een goede Koe Lo Kai.
Maar meestal wordt het Koe Lo Yuk.
Het allerliefst schuif ik weer een keer aan bij Ni Hao en opscheppen maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven