Jouw favoriete thee?

02-01-2015 18:56 210 berichten
Lieve dames en enkele heer,



Ik ben zelf ontzettend dol op thee, en drink het de hele dag door. 's Avonds kruidenthee, omdat ik anders niet meer slaap. Nu ben ik als theeliefhebber altijd op zoek naar leuke/lekkere/maffe/bijzondere thee. Ik heb een grote collectie, maar uitbreiding is natuurlijk altijd goed .



Dus, vandaar: wat is jouw favoriete thee, en waarom?
quote:Pil0u schreef op 02 januari 2015 @ 20:01:

Yogi-thee en dan met name heartwarming.



Bekijk voor de grap de ingredientenlijst eens, zou eigenlijk basilicum-zoethoutthee moeten heten. (Ik drink em soms ook)



Mijn laatste aankoop die goed bevalt: rise & shine van Clipper.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin meestal met groente thee met cranberry, drink daarna aardbeien slagroomthee van de aldi en wissel verder af met 'gewone' thee, groene thee, jasmijnthee (ik heb hier losse thee van, weet geen merk) heb cappucinothee liggen, weet ook het merk niet van. Verse muntthee vind ik ook erg lekker. Vroeger maakte ik vaak thee van losse droge munt en zoethout en dat was lekkerder dan de maroc nu, vind ik.



Ik vind de ah-theeën vaak tegenvallen, maar nu ik hier weer wat smaken lees, toch eens proberen. En de Chai, kennelijk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Als alledaagse thee de Lipton Linde-Citroen







of de Tuinen Granaatappel-Kruidenthee:

Ingrediënten: citrusschil, appelstukjes, zoete braambladeren, hibiscus, verbena, granaatappelbloesem, granaatappelstukjes, gember, aroma, kardemom, zonnebloemblaadjes.
Alle reacties Link kopieren
verse muntthee met een beetje honing mmm heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Magic mango van Simon Levelt, lekker warm en zoet. Lady Grey van Twinings. De nieuwe Berry variant van Dilmah die ze bij de AH hebben tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink de inferieure Lipton groene thee naturel. Die schijnt nogal slechte kwaliteit te zijn maar ik vind hem lekker. Ik hou van niet al te sterke thee.



Verder hou ik van jasmijn, groene of witte thee en chai is ook lekker. Ik hou niet van zwarte thee, sterke thee, Pickwick, rooibos en fruitsmaakjes. Lychee, brrrr.



En doen jullie er nog melk en/of suiker in? De meeste vast niet, gok ik. Maar ik wel hoor. Veel melk en veel suiker. Mijn vriend noemt het mijn nectar, hahaha. Op dagen dat ik slecht eet, leef ik op die mokken thee met melk en suiker. Suiker hebben je hersenen nodig en je krijgt nog wat eiwit binnen ook! Ongezond maar ik heb vaker last van een slechte eetlust en een zwakke maag. Nu weeg ik alleen 10 kilo teveel dus ik probeer suiker iig te minderen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
kruidenthee met een scheutje melk, heerlijk!
liefde overwint niet alles
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo te lezen een vreemde eend in de thee-bijt maar met mijn nick mag ik natuurlijk niet ontbreken in dit topic

Lekker:

bosvruchten en kersenthee (alleen van pickwick)

zoethoutthee (zakje of losse zoethoutsnippers in thee-ei)

earl grey en lady grey

verse muntthee (met honing)

sterrenmix

turkisch apple (pickwick)



Veel theesoorten en merken die ik hier zie ken ik niet eens.



Niet lekker: zwarte thee, rooibos thee etc.
Alle reacties Link kopieren
Momenteel zijn favouriet: three cinnamon van Pukka, super berries van English tea shop en groene thee met granaatappel, ook van English tea shop.
You can never solve a problem on the level on which it was created.
Alle reacties Link kopieren
Thee moet vooral sterk zijn, zo sterk dat hij bijna bitter is. Met een zoetje erin. Mijn favorieten:



Pickwick:

English Blend en sinaasappelthee! Dat zijn mijn grote favorieten. Verder citroenthee, bosvruchtenthee, kersenthee, soms aardbeienthee, herfststorm en winter glow. In de zomer groene thee met citroen en mangothee.



Lipton:

Sinaasappel-mandarijnthee.



Twinings:

Apple-cinnamon-raisinthee, erg lekker!



Aldi:

Rooibos-aardbei-slagroomthee.



Mijn favoriete thee aller tijden was winterthee van de Super, met een blauw doosje en blauw zakje met afbeelding van sinaasappel en kaneelstokjes erop. Maar die is er helaas allang niet meer. Maar wat was die lekker.
Alle reacties Link kopieren
Een thee die ik ook heel erg mis is de Tempting Red van Senseo T-pads, met bloedsinaasappel. Hadden ze die maar in zakjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens ergens gelezen dat groene thee dan wel heel gezond kan zijn, maar om de stof te verkrijgen die zo gezond is, je het twintig minuten moet laten koken, met de thee er al in. Zoiets was het iig. Weet iemand waar ik het over heb of is dat onzin? Ik drink het iig omdat mijn maag dat fijn vindt. Ik verdraag geen witte of zwarte thee de hele dag lang. Dan krijg ik maagklachten.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Bootje: in mijn appie hebben korter dan een jaar dilmah-thee in verschillende smaken. De amandel-variant heb ik al een poosje niet meer gezien, maar voor de rest zijn ze er nog allemaal. Wat zwaardere thee, wordt goed zwart en sterk van smaak.



Nepthys: waar haal jij die thee vandaan??? Die heb ik nog nooit gezien in NL!



Blue: ik denk dat jij de dilmah lime and orange infusion ook erg lekker vindt:



Thee: je weet dat de meeste theesoorten die jij noemt ook zwarte thee bevatten?



Ik drink mijn thee overigens heel sterk (Engelse sterkte) en met suiker. Maar... Alleen de zwarte thee. Groene en witte thee drink ik zonder suiker, net als kruidenthee. Bij groene en witte thee laat ik het water altijd eerst afkoelen, want anders verbrand de thee en wordt'ie bitter.
Alle reacties Link kopieren
Oeh die thee klinkt goed blueeyes*3! Dank je voor de tip, ik ga op zoek
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 03 januari 2015 @ 19:41:



Nepthys: waar haal jij die thee vandaan??? Die heb ik nog nooit gezien in NL!



Die Lipton gewoon in de supermarkt (niet bij iedere keten verkrijgbaar hier in België), die van de Tuinen bij de Essenza (wat de Vlaamse Tuinen zijn denk ik).
Alle reacties Link kopieren
Perzikthee, ik haalde de doosjes altijd bij de Xenos. Early Grey doet het ook altijd goed.

Erg veilige smaken, dus.
Ik griezel van al die vruchtenthee en andere bij elkaar verzonnen smaakjes. Ceylon mag en Earl Grey vind ik erg lekker. Verder heb ik een uitgesproken voorkeur voor onze eigen Thee. Proost, Thee!
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-slagroom thee lees ik ergens, als ik slagroom in mijn thee wil, kan ik dat er toch zelf bij doen? Niet dat ik op het idee zou komen hoor, het lijkt me echt vies. Zit er dan suiker in die zakjes? Of melkpoeder? Wat doet de theefabrikant om er 'slagroomsmaak' aan mee te geven?



Zomaar wat vragen op de zondagochtend. Met een kopje losse Chinese sencha naast me.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, chai. Maar dan niet van de supermarkt, wel goeie. Ik drink de laatste tijd weinig thee, maar had uit Israël zuta levana meegenomen, beetje muntachtig - erg lekker. En uit de UK verschillende theesoorten, waaronder chai. Maar zelfs die chai smaakt teveel naar Engelse thee in mijn optiek. Verder staat hier Hari Tea, een Buddha box. Erg lekkere smaken!



En gladoortje, wat betreft groene thee: volgens mij moet je het theewater laten koken, dit moet vervolgens zo'n acht minuten afkoelen, zodat de groene thee niet bitter wordt. Daarna moet je pas de thee erin doen. Als je effect wilt merken, moet het inderdaad een tijdje erin blijven. Maar hoe lang weet ik niet precies. Alleen dat je om bitterheid te voorkomen het theewater eerst moet laten afkoelen alvorens je groene thee erin doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:stippensokken schreef op 04 januari 2015 @ 07:58:

Aardbei-slagroom thee lees ik ergens, als ik slagroom in mijn thee wil, kan ik dat er toch zelf bij doen? Niet dat ik op het idee zou komen hoor, het lijkt me echt vies. Zit er dan suiker in die zakjes? Of melkpoeder? Wat doet de theefabrikant om er 'slagroomsmaak' aan mee te geven?



Zomaar wat vragen op de zondagochtend. Met een kopje losse Chinese sencha naast me.Niet dat ik weet maar ik vind het echt naar aardbeien met slagroom smaken. Ik vind hem lekker
Alle reacties Link kopieren
Groene thee - citroen, ginseng

Kamillethee

Witte thee
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Groene Sencha thee - pink lady met roze suikerhartjes en rozenknopjes



Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Thee van Mariage Frères, een Frans theemerk dat je in luxere winkels kan kopen en online bestellen. Heerlijke thee, en als je losse thee bestelt en zuinig doet niet echt veel duurder dan thee uit de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:stippensokken schreef op 04 januari 2015 @ 07:58:

Aardbei-slagroom thee lees ik ergens, als ik slagroom in mijn thee wil, kan ik dat er toch zelf bij doen? Niet dat ik op het idee zou komen hoor, het lijkt me echt vies. Zit er dan suiker in die zakjes? Of melkpoeder? Wat doet de theefabrikant om er 'slagroomsmaak' aan mee te geven?



Zomaar wat vragen op de zondagochtend. Met een kopje losse Chinese sencha naast me.Vind ik ook. Als ik thee wil proeven, zet ik thee. Als ik aardbeien met slagroom wil proeven, koop ik aardbeien en doe er slagroom op. Als ik perziken wil proeven, koop ik niet iets anders met perziksmaak, maar perziken. Maar goed, ieder zijn ding.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van smaakjes-thee. Doe mij maar pure groene thee, dat vind ik het lekkerst. Rooibos gaat ook nog wel en alleen sinaasappel, citroen en kaneel kan ik verder nog waarderen. Van smaken zoals bosvruchten, perzik en van die chai thee ga ik al over mijn nek als ik ze alleen maar ruik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven