Ja, ik ben een leek als het op Meringue en ingewikkeld koken aankomt.
Nu krijgen we vanavond eters en ik wil graag een citroen-schuimtaart maken en die koud eten. Nu vroeg ik mij af, kan ik die taart na bereiding (dus met Meringue, uit de oven) in de koelkast zetten? Of wordt het schuim dan vochtig en kleverig? Wil het krokante behouden natuurlijk!
En als ik het gewoon op het aanrecht wegzet? Het is een flinke taart, dus in één keer gaat hij ook niet op. Dan moet het toch wel houdbaar zijn? Staat niks over bij het recept.
Carpe diem
Anoniem_91587
vrijdag 22 oktober 2010 om 16:50
Ze zijn heel goed houdbaar. Bij V&D liggen ze ook "droog" in de vitrines. Niet de oven te hoog zetten als je hem afbakt (dat duurt lang hoor), anders wordt de bovenlaag bruin en da's niet mooi.
haha...ik las merengue (die dans). Ik zag het al helemaal voor me: Allemaal dansende mensen in de koelkast!
Anoniem_638470b707817
vrijdag 22 oktober 2010 om 17:15
Nee je kan/mag het niet in de koelkast bewaren, het is beter het met ons te delen.
Anoniem_70707
vrijdag 22 oktober 2010 om 17:37
quote:Nammma schreef op 22 oktober 2010 @ 16:54:
haha...ik las merengue (die dans). Ik zag het al helemaal voor me: Allemaal dansende mensen in de koelkast! haha, dat dacht ik ook, en dat de topictitel een originele manier wa som te vragen of het nog wel in is om de merengue te dansen.
Nou, ik heb hem nergens hoeven (kunnen) bewaren. He-le-maal mislukt! Snel nog maar even naar de winkel gesprint om een kant en klaar taartje te halen. Toch bedankt voor de reacties!
Carpe diem
Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.