kerstdiner La Place @ home (geen gourmet)

16-11-2010 16:14 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

dit jaar eten we eerste kerstdag met mijn schoonouders bij ons thuis. We gaan eerst naar een matineevoorstelling en hebben voor de verandering geen zin om zelf uitgebreid te koken, dus we hadden bedacht dat het deels een "neerlegmaaltijd" wordt (lekker voorgerecht, kaas, dessert inkopen waar we verder niks mee hoeven te doen) en we het deels van de traiteur wilden halen.

Nu zag ik op de site van La Place dat ze niet alleen aan gourmetten doen, maar ook aan grotere hoofdgerechten (beef wellington, kalkoen, entrecote, etc) compleet met bijgerechten. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kom meestal niet verder dan broodjes of salade bij La Place dus heb geen idee wat ik hiervan kan verwachten. Vooral man en ik zijn overigens best wel kritisch op eten...

Ik hoor graag of iemand tips heeft! Ohja, we wonen in Amsterdam, weten inmiddels wel dat o.a. Renzo's in Zuid open is op 1e kerstdag (en Peperwortel op 24 december), maar wilden graag ook alternatieven. Andere suggesties zijn ook van harte welkom!

Vast enorm bedankt!
Ik vind het eten van La Place vaak flauw en niet lekker, maar waarschijnlijk ben ik een ontzettend verwende eter. Kun je niet bij de keurslager iets lekkers halen, een lekkere rollade ofzo?
hm, ik vind nou juist bij de Keurslager bij ons alle marinades etc er vrij chemisch uitzien... ze lijken me altijd nogal fan van kleurstof en smaakstof etc bij de AH (en terwijl ik dit schrijf besef ik me dat ik denk dat de V&D daar niet veel beter in is).

Daarnaast willen we het liefst echt nagenoeg niet koken (dus ook bijgerechten bestellen of meenemen), ook omdat er dan 7 man in onze (niet enorm grote) woonkamer met open keuken zitten (nogal onrustig al met al) en mijn schoonmoeder zich dan overal mee bemoeit... zouden dan eerder alles bij een traiteur afhalen dan zelf gaan koken. Maar dank voor de input - begin steeds meer over V&D optie te twijfelen..!
Haal anders een keertje wat bij ze en probeer het uit. The proof of the pudding... En iedereens smaak is natuurlijk weer anders.

En kun je niet iets voorbereiden? Een grote schaal vitello tonnato of zoiets lekkers? Dan hoef je dat op het moment dat iedereen in de keuken zit, alleen nog maar uit je koelkast te halen - net alsof je het van een traiteur haalt

Ik zou bij de keurslager ook niet iets halen dat ze al helemaal gemarineerd hebben, want ik ben het met je eens dat die marinades glanzen van smaakstoffen en zout en toestanden.
Waar woon je?
in westerpark... maar ben best bereid om binnen de ring te fietsen of met de auto iets te halen! zou normaal gesproken zeker tevoren willen koken maar ik werk de 24e nog gewoon en slaap daarna bij mijn ouders, dus kom pas rond de lunch in Amsterdam terug...
Volgens mij was hier vorig jaar een topic over!
ja, maar dat ging specifiek over gourmetten (waar ik absoluut niet van hou), dus vandaar de hernieuwde vraag...! :-)
Helaas, ben niet bekend in Amsterdam dus kan je niet verder helpen. Geen favoriet restaurant die toevallig ook aan afhaal-kerstmenu's doen? Is vaak wel op de website te vinden.
quote:anna1983 schreef op 16 november 2010 @ 16:40:

ja, maar dat ging specifiek over gourmetten (waar ik absoluut niet van hou), dus vandaar de hernieuwde vraag...! :-)

Ja dat wist ik niet meer

Zelf vind ik de AH producten altijd erg fijn ( voor en na de kerst) maar daar heb je niet zoveel aan.
nou, de paar fijne traiteurs die ik ken heb ik al gebeld, gros is dicht de 25e, dus dan zou ik vroeg op 24 af moeten halen (niet ideaal) op Renzo's na dus... maar toch bedankt voor het meedenken!
http://hapjesaanhuis.nl/G ... pjes-regio-Amsterdam.html
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Small Talk traiteur, Willemsparkweg.
Wij hebben vorig jaar met wat vrienden met kerst bij:

Charles traiteur en catering eten gehaald.

Ik heb het even voor je opgezocht via iens want ik wist niet meer waar het zat en het is echt goddelijk lekker eten!

klik
Hoi Anna,

Wij hebben vorig jaar het GourmetMenu bij La Place@home besteld en opgehaald.

Het was ruim voldoende en wij vonden het uitstekend!

Keurige schalen met vlees en vis , salades, bijzonder afbakbrood, verukkeluk toetje. Ik geloof dat we er twee dagen van gegeten hebben...

Wij en onze gasten zijn geen kritische eters.
oeh wat een hoop tips! geweldig! ga gelijk ook de site van small talk en van Charles bekijken. En dan is kerst een goed excuus om ze voor die tijd eens uit te proberen (alsof ik daar een excuus voor nodig had). Heel erg bedankt!
heb gebeld met Charles en met Smalltalk, die sturen het kerstmenu per mail naar me op en ze waren nog hartstikke aardig ook. Top!
ohja, @beterlaat, wat hadden jullie voor eten besteld?
Maison op de Van Baerlestraat. Niet goedkoop maar zo lekker!
Pasteuning op de Willemsparkweg kan je ook nog proberen, doen ook catering dacht ik.
Hema had vorig jaar ook zalige dingen!

Nou eet ik de hele week al La Place (=bij ons bedrijfsrestaurant/kantine)

en daar zou ik met de kerst heeeelemaal niet op te wachten.

Vandaag toevallig de folder gezien...mwoa... En best aan de prijs
Ken je JWO in de Willemstraat? Bij je in de buurt ook nog. Hele goeie delicatesse zaak. Haal daar lekkere voorhapjes en laat ze een goeie kaasfondue voor je samenstellen . Ze hebben ook lekkere wijnen en heerlijk brood. Één hoek verderop richting Lindengracht zit slagerij Louman, de vleesjuwelier. Maar met recht , het kost wat en dan heb je ook wat. Zij hebben veel halve kant en klaar dingen. Bij beide zaken is het heel druk rond kerst dus wel bestellen.

Voor het toetje bestel je een lekker taartje bij Holtkamp op de Vijzelstraat. Iets verder maar o zo lekker.

Hoop dat je iets aan mijn tips hebt...
nog meer tips, wat fijn! ik herinnerde me ook dat de Hema voorgaande jaren "iets" deed maar kon er niks over vinden op de website. Zal het weer in de gaten houden, en ga zo even naar Pasteuning googlen.

JWO zit bijna om de hoek, site ziet er goed uit, en kaasfondue is ook nog best een goed idee (hoewel mijn plan van kazen van Kef op de marnixstraat dan een beetje overbodig wordt). Loumans zal ik ook nog even langsgaan dit weekend. Allemaal geweldige tips, al met al. Ben ik zeer dankbaar voor!
Jwo heeft ook kaas van kef. Kost wel iets meer. Maar omdat ze ook vlees en vis dingen hebben dacht ik; dan hoef je maar naar 1 winkel.

Nog een laatste tip. Op de Haarlemmerdijk zit tegenover de ING ( vroegere postkantoor) een zaakje met de geweldigste aubergine salades, humus, tzatziki etc.

Hele goede dips voor bij de borrel!
ah die vegetarische salade winkel! ik vond het al zo'n interessant concept, ga ik ook zeker eens proberen. Vind het beetje typisch dat het daar zo naar beneden loopt, beetje pijpenla, was er daarom nog niet eerder naar binnen maar hou enorm van auberginesalade en hummus.

Zal ook volgend weekend eens bij JWO naar binnen lopen, kijken wat ze in de aanbieding hebben. Bedankt voor de tips Neele01! (oh en een kleine wedertip, als je vaak in de buurt van de jordaan/westerpark bent: heb je al eens bij bella storia gegeten, in de bentinckstraat? is geweldige italiaan!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven