Knorr KipTandoori 8 maanden buiten houdsbaarheids datum

18-10-2019 14:28 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zouden jullie een pak Kip Tandoori, nog klaarmaken als het 8 maanden buiten de datum is?
Ja hoor. De smaak zal wat achteruit lopen misschien maar bederven doet het niet na 8 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik niet ik zou het weggooien. Maar enorm gevoelige darmen, mijn man zou en kan dit gerust nog eten. Inderdaad zal de smaak wellicht wel anders zijn.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik zou het open maken en als de kleur van de kruiden nog goed en en goed ruikt zou ik het nog eten.
Nee, daar hoef ik niet eens over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kost een nieuw pak van dat spul?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Joh het enige wat in zo'n pak zit is rijst en droge kruiden, daar kan niks aan mis zijn
DianaBerrigan schreef:
18-10-2019 15:06
Joh het enige wat in zo'n pak zit is rijst en droge kruiden, daar kan niks aan mis zijn
Precies. En als er beestjes door de rijst wandelen zie je dat vanzelf :-D
Alle reacties Link kopieren
Ja. Hooguit even checken of er geen beestjes in zitten.
Zonder oorzaak geen gevolg
Nee, zo ver over de datum eet ik het niet meer op.
Alle reacties Link kopieren
Als ik aan het opruimen ben zou ik het weggooien wegens de gedachte: Als ik het nu nog niet gegeten heb, hoe groot is dan de kans dat ik het wel ga eten.
als ik het tegenkom als ik niet weet wat ik zal eten en er ineens zin in heb, zou ik niet eens naar de datum kijken en het klaarmaken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
herfstappeltaart schreef:
18-10-2019 14:53
Ja hoor. De smaak zal wat achteruit lopen misschien maar bederven doet het niet na 8 maanden.
dit.
Tuurlijk, dat spul bederft echt niet. Na de datum kan de smaak van de kruiden wat minder sterk worden, maar ziek zul je er echt niet van worden (en beestjes zullen in een nog niet geopende verpakking ook niet voorkomen.
IBIopviva schreef:
18-10-2019 14:57
Nee ik niet ik zou het weggooien. Maar enorm gevoelige darmen, mijn man zou en kan dit gerust nog eten. Inderdaad zal de smaak wellicht wel anders zijn.
Maar waarom zou je er last van krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Het was mij waarschijnlijk niet eens opgevallen dat zo'n pak over de datum zou zijn. Een zakje kruiden en een zakje rijst, daar krijg je niks van als de THT 8 maanden geleden is. Over een jaar nog niet. Hoogstens dat de smaak wat achteruit gaat.

Wel even controleren op beestjes.
Alle reacties Link kopieren
8 maanden? Daar merk je echt niets van. Ik heb het wel eens veel verder over datum nog gegeten, geen enkel probleem met dat droge spul. Als je echt twijfelt , kun je eventueel andere rijst nemen maar de kruiden en sauskruiden zijn nog prima te eten.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, gewoon opeten.
Gelukkig zeggen de meesten hier hetzelfde!
In die doos zitten toch alleen de droge producten of zit er ook iets vloeibaars in de doos? Over dat vloeibare zou ik twijfelen maar bij de droge ingrediënten echt niet. Die zijn nog gewoon prima alleen kan het zijn dat het iets minder vers smaakt maar of je dat ook gaat merken is nog maar de vraag.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk, er zitten producten in die niet echt bederven. De smaak is waarschijnlijk wat achteruit gegaan. Maar ja, zijn die pakjes überhaupt wel lekker?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Knorr kip tandoori ook niet klaarmaken wanneer het nog niet over de houdbaarheidsdatum is.
Maar als jij dat wel zou doen, is er geen enkel beletsel om het nu niet meer te eten. Alles in zo'n verpakking zit in gesealde zakjes.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
herfstappeltaart schreef:
18-10-2019 15:08
Precies. En als er beestjes door de rijst wandelen zie je dat vanzelf :-D
En dat. Maar de rijst zit in een plastic zakje, ik denk dat beestjes weinig kans maken :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Ik weet niet of je de smaak kent, maar de kip tandoori smaakt altijd een beetje raar (niet zo lekker). Ik zou het weg gooien en kip Siam gaan kopen :-)
Alle reacties Link kopieren
DianaBerrigan schreef:
18-10-2019 15:06
Joh het enige wat in zo'n pak zit is rijst en droge kruiden, daar kan niks aan mis zijn
Dit.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon opeten, als het 5 jaar over de datum is zou ik pas beginnen met twijfelen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven